Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت‌های زیرمجموعه شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا و شرکت کفش ملی موافقت کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در ادامه جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی بررسی گزارش کمیسیون اقتصادی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت های زیرمجموعه شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا و شرکت کفش ملی در دستور کار صحن علنی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدی طغیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی، گفت: شرکت آتیه صبا مسئول بخشی از اموال بازنشستگان است، شرکت کفش ملی جهت پرداخت بدهی دولت به صندوق بازنشستگی واگذار شد. این کارخانه هزاران کارگر داشت و امروز وضعیت آن به جایی رسیده که کارخانه و کارگر وجود ندارند. در صورتی که می توانست در حوزه بین الملل دارای شعب مختلف باشد و نقش بسزایی در سودآوری و خدمت به بازنشستگان داشته باشد.

محور های تحقیق و تفحص از آتیه صبا

وی در تشریح محورهای این تحقیق و تفحص، اظهارداشت: عملکرد شرکت آتیه صبا در خصوص شرکت های زیرمجموعه، قراردادهای کلان آتیه صبا، بررسی صورت های مالی آتیه صبا و کفش ملی، بررسی نحوه انتخاب و انتصاب مدیران عامل، بررسی آیین نامه های اداری و استخدامی، بررسی وضعیت اموال و مستغلات آتیه صبا از محورهای مهم این تحقیق و تفحص است.

در ادامه عباس مقتدایی نماینده اصفهان در خصوص این تحقیق و تفحص، گفت: صندوق بازنشستگی کشوری ۵ هلدینگ دارد و بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر را تحت پوشش قرار می دهد. یکی از این هلدینگ ها، شرکت آتیه صبا است. شرکت های ذیل آتیه صبا در زمینه صنعت، معدن، حمل و نقل، گردشگری و صنایع غذایی فعالیت می کنند. هواپیمایی آسمان و ۵۰ هتل زیرمجموعه این هلدینگ هستند، در سال ۹۶ که هنوز بیماری کرونا شایع نشده بود این ۵۰ هتل سه میلیارد ضرر دادند.

حقوق های نجومی و حیاط خلوت سیاسی نقاط ضعف هلدینگ آتیه صبا

وی افزود: بیش از ۱۲ هزار نفر در مجموعه کفش ملی کار می کردند اما این مجموعه امروز فقط یک تابلو دارد و زمین آن را فروخته اند. شرکت کفش ملی زمین خورده و مجموعه های دیگر کفش تولید می کنند و در فروشگاه های کفش ملی به فروش می رسانند. این مجموعه زیان ده است و هزاران میلیارد اموال این شرکت در سطح شهرستان ها وجود دارد که زیان ده هستند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با بیان اینکه حقوق های نجومی و حیاط خلوت سیاسی از مشکلات این مجموعه است، گفت: بازرسی وزارتخانه افرادی را از هیئت مدیره این شرکت اخراج کرده که حقوق های نجومی دریافت می کردند.

در پایان نمایندگان با ۱۳۳ رأی موافق با تحقیق و تفحص از این شرکت موافقت کردند.

 

انتهای پیام/ک

منبع: دانا

کلیدواژه: تحقیق و تفحص شرکت آتیه صبا شرکت کفش ملی آتیه صبا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۹۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک نشانه مهم زوال عقل در سالمندان را بشناسید

به گزارش خبرآنلاین،مطالعه‌ای که به تازگی توسط محققان دانشکده بهداشت عمومی جانز هاپکینز در بلومبرگ انجام شده، نشان می‌دهد که احتمال زوال عقل در افراد مسن با شدت بالای کم‌شنوایی بیشتر است، اما این احتمال در بین کسانی که از سمعک استفاده می‌کنند پایین‌تر است.

تسنیم در خبری نوشت:نتایج حاصل از این مطالعات (روی بیش از ۲۴۰۰ سالمند)، بیانگر این است که کاهش شنوایی ممکن است عاملی در افزایش خطر زوال عقل باشد و بر همین اساس، درمان کم‌شنوایی می‌تواند خطر زوال عقل را کاهش دهد. کاهش شنوایی یک مسئله حیاتی در زمینه سلامت عمومی است و این خطرِ روبه‌رشد که کاهش شنوایی ممکن است با خطر زوال عقل مرتبط باشد]، میلیون‌ها نفر را در جهان تحت تأثیر قرار می‌دهد.

در این مطالعه، ۲۴۱۳ نفر مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند که حدود نیمی از آن‌ها بالای ۸۰ سال داشتند و طی همین بررسی‌ها ارتباط واضحی بین شدت کم‌شنوایی و زوال عقل در آن‌ها مشاهده شد؛ شیوع زوال عقل در میان شرکت‌کنندگان با کم شنوایی متوسط تا شدید، ۶۱ درصد بیشتر از شرکت‌کنندگانی بود که شنوایی نرمال داشتند. شیوع زوال عقل در ۸۵۳ شرکت‌کننده کم‌شنوا که از سمعک استفاده می‌کردند نیز تا ۳۲ درصد کمتر بود.

چگونگی ارتباط کم شنوایی با زوال عقل هنوز به طور قطع مشخص نیست، اما نتایج این تحقیقات به مجموعه اطلاعاتی که حاصل از بررسی ارتباط جرئی بین کم‌شنوایی و زوال عقل است، اضافه می‌کند.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899246

دیگر خبرها

  • بررسی دغدغه‌ی کارگران استان یزد
  • در چه سنی می‌توان یک فرد را «پیر» دانست؟
  • تفحص پیکر پاک هفت شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی فکه دهلران
  • نگاه ویژه نمایندگان وزیر به مشکلات کلان استان
  • تاثیر فقر بر رشد مغز کودکان
  • یک نشانه مهم زوال عقل در سالمندان را بشناسید
  • استقبال چشم‌گیر از صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات مالک آتیه مسکن
  • یک نشانه مهم زوال عقل در سالمندان
  • تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن
  • نشست نمایندگان ملی بریکس در روسیه