Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-03@04:09:31 GMT

قلم انسولین هوشمند می شود

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۶۹۹۰۶

قلم انسولین هوشمند می شود

سازمان غذا و داروی آمریکا یک سرپوش هوشمند برای قلم انسولین تایید کرده که حدس و گمان درباره تعیین دوز دقیق این دارو را برای افراد مبتلا به دیابت کمتر می کند.

سازمان غذا و داروی آمریکا یک سیستم سرپوش هوشمند برای قلم‌های انسولین تأیید کرده است. این سیستم که «بیگ فوت یونیتی» ( Bigfoot Unity )نام دارد با یک سامانه رصد مستمر گلوکز خون (iCGM) یکپارچه می‌شود تا توصیه‌هایی درباره دوزبندی انسولین فراهم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته شرکت «بیگ فوت بیومدیکال»، این تنها سیستم پشتیبانی از تعیین دوز انسولین با تأیید سازمان غذا و دارو است که پیام‌های هشدار افت قند خون نیز ارسال می‌کند. این سیستم کمک می‌کند تا حدس و گمان درباره انسولین مورد نیاز بدن بیماران به حداقل برسد. همچنین اگر بیماران تزریق یک دوز انسولین را فراموش کنند، سرپوش هوشمند به آنها هشدار می‌دهد. علاوه بر آن هنگامیکه مقدار گلوکز کمتر از ۵۵ml/dL باشد، پیام هشدار ارسال می‌شود.

در حال حاضر «بیگ فوت یونیتی» فقط از سیستم مانیتورینگ مستمر قند خون به نام FreeStyle Libre 2 Flash Glucose Monitoring System پشتیبانی می‌کند. این دستگاه برای افراد مبتلا به دیابت نوع ۱ یا ۲ طراحی شده که روزانه چند دوز انسولین تزریق می‌کنند.

نمایشگرهای سرپوش هوشمند دوز انسولین پیشنهادی را همراه مقدار گلوکز نشان می‌دهند.

سازمان غذا و دارو مجوز استفاده از این سیستم را برای بیماران ۱۲ ساله و بزرگ‌تر صادر کرده است. به گفته شرکت تولید کننده این در هوشمند با تمام قلم‌های انسولین در آمریکا همخوانی دارد./مهر

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: سازمان غذا دوز انسولین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۹۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انسولین در داروخانه های هشتگرد به اندازه کافی موجود است

با وجود اعلام برخی از رسانه ها در فضای مجازی در بررسی به عمل آمده و گزارش خبر نگار ما از داروخانه های شهر هشتگرد انسولین به اندازه کافی در داروخانه ها موجود است و بیماران دیابتی می توانند نیاز خود را تامین کنند.

بعضی از نام هاي تجاری که اغلب وارداتی هستند در یه بازه زمانی توزیع آن به تعویق افتاد که مشکلاتی را برای مصرف کنندگان ایجاد کرد ولی هم اکنون انسولین در اکثر دارو خانه های ساوجبلاغ یافت می شود.

یکی از پزشکان دارو ساز گفت: بعضی از بیماران دیابتی می توانند جایگزین کنند انسولین های ایرانی را ولی به لحاظ بعد روانی حاضر به تغییر نیستند.

وی گفت: بسیاری از شر کت های بیمه گر هم به تعهدات خود در قبال نسخ بیمه ای متعد نیستند و داروخانه های توان خرید انسولین و نگهداری آن را ندارند که باید این موضوع توسط مسئولین این حوزه درست شود.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • سرویس استعلام آنلاین ملک در شهرداری‌های کلانشهرها راه‌اندازی می‌شود
  • نصب ۱۰ ایستگاه هوشمند آب و هواشناسی در شهرستان زرند
  • تجربه تلخ بیماران از نسخه الکترونیکی
  • انسولین در داروخانه های هشتگرد به اندازه کافی موجود است
  • راه‌های کنترل قند خون صبحگاهی در افراد دیابتی
  • هشدار جدی سازمان ملی مهاجرت به مهاجرین درباره پیامک سامانه «سهما» + جزئیات
  • انسولین «نوومیکس» در داروخانه‌های خوزستان توزیع می شود
  • تخصیص تسهیلات ۵۰۰ میلیون تومانی برای سازندگان شهر هوشمند
  • ◄ کارت هوشمند رانندگان کامیون ؛ بخشنامه جدید و خوشحال کننده برای رانندگان
  • ◄ مدرک مورد نیاز برای کارت هوشمند رانندگی چیست + سند