Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی نقی زاده گفت:جوانان در شرف ازدواج و زوجین ناقل تالاسمی قبل از فرزندآوری به مراکز مشاوره مراجعه کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی نقی زاده، سرپرست مرکز بهداشت شهرستان خاش در گفت وگو با عصرهامون،بیان کرد: برای تمام مشخصات مانند چشم، رنگ مو و غیره دو عامل ژنی وجود دارد و اگر فردی یک عامل معیوب را از یکی از والدین خود دریافت کند ناقل تالاسمی مینور نامیده شده و می تواند تالاسمی را به فرزندان خود منتقل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: فردی که هر دو عامل معیوب را از والدین خود دریافت کند به تالاسمی ماژور مبتلا است، بر همین اساس به جوانان و زوجین در شرف ازدواج توصیه می شود پیش از جاری شدن صیغه عقد، وضعیت خود را از نظر بیماری تالاسمی با مراجعه به مرکز مشاوره قبل از ازدواج بررسی کند.

این مقام مسئول ادامه داد: در حال حاضر ۱۵۶ بیمار تالاسمی ماژور تحت پوشش شهرستان، ضمن دریافت آموزش های لازم توسط مرکز مشاوره بیماریهای ژنتیک مرکز بهداشت، خدمات درمانی لازم از بخش تالاسمی بیمارستان امام خمینی (ره) به صورت رایگان دریافت می کنند.

وی گفت: در صورتی که زوجین متقاضی ازدواج، ضمن انجام آزمایشات قبل از ازدواج، به توصیه های کارشناسان مرکز مشاوره اقدام کنند قطعاً شاهد کاهش موارد ابتلا و بروز بیماری تالاسمی خواهیم بود.

به گفته سرپرست مرکز بهداشت شهرستان خاش طی سه سال گذشته با مداخلات پیشگیرانه به موقع و سقط درمانی از تولد ۳۹ کودک مبتلا به تالاسمی ماژور در شهرستان خاش و تفتان جلوگیری به عمل آمد.

وی ادامه داد: خوشبختانه با اقدامات و پیگیری های مستمر همکارانم به شاخص خوبی در زمینه شناسایی و ثبت افراد مبتلا به بیماری فشارخون بالا دست یافتیم به گونه ای که درصد شناسایی این بیماری در جمعیت بالای ۳۰سال شهرستان از ۵/۵درصد در سال ۹۷ به ۷/۵درصد تا پایان سال ۹۹ ارتقا یافته است. از طرفی شاخص خطرسنجی سکته های قلبی_مغزی در شهرستان نیز با رشدی نزدیک به ۳برابر طی مدت ۳سال، به ۶۹/۱درصد ارتقاء پیدا کرده است، انتظار می رود ضمن ادامه این روند، با انجام به موقع مراقبت ها و همکاری بیش از پیش این گروه از بیماران، از بروز عوارض مختلف بیماری فشارخون بالا پیشگیری به عمل آید.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۰۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات مشاوره‌ای در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد ارایه شد

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا آذریان اظهار کرد: مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی در راستای انجام وظایف اجتماعی و عام المنفعه خود به ارائه خدمات رایگان مشاوره‌ای در نقاط کم برخوردار مشهد می‌پردازد.

مدیر مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی بیان کرد: مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی بنا مسئولیت‌های خود، اقدام به توسعه خدمات روان شناختی در مناطق کم برخوردار مشهد کرده است.

وی افزود: این مرکز علاوه بر ایجاد کلینیک‌های ۴ گانه در حرم مطهر رضوی (باب الهادی علیه السلام)، غدیر (حرم مطهر- ورودی بازار غدیر)، بعثت (بلوار شهید منتظری مشهد) و مؤسسه تربیت بدنی، اقدام به توسعه خدمات به صورت عام المنفعه در ۱۷ پایگاه کم برخوردار شهر مشهد کرده است.

آذریان تصریح کرد: مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی به منظور آموزش و پیشگیری از مداخلات روانی و کاهش مشکلات روحی ساکنین مناطق کم برخوردار مشهد از آبان ماه سال ۱۳۹۹ توسعه خدمات روان شناسی و مشاوره در دستور کار قرار داده و ارائه خدمات در حال حاضر در ۱۷ پایگاه به ارائه خدمات مشغول است.

مدیر مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی بیان کرد: ارائه بیش از ۶ هزار خدمت در سال ۱۴۰۲ به مخاطبان حاشیه شهر به صورت مشاوره فردی و آموزش‌های گروهی در موضوعات خانواده، تربیتی و تحصیلی با مشارکت کتابخانه های آستان قدس رضوی، مدارس، مساجد و حسینیه‌ها و همچنین پایگاه‌های بسیج انجام پذیرفته است.

کد خبر 6090632

دیگر خبرها

  • بیماری هزار چهره‌ای که همه را گرفتار می‌کند
  • روش‌های پیشگیری و قطع ریزش موی سر، ابرو و مژه
  • بیش۱۸۷ هزار مادر در سال گذشته مشاوره فرزندآوری دریافت کردند
  • ایجاد مراکز مشاوره فعال برای حل مشکلات دانشجویان
  • مراجعه روزانه ۴۰۰ بیمار چشمی به بیمارستان امام (ره) اهواز
  • بیش از ۱۸۷ هزار مادر همدانی مشاوره فرزندآوری دریافت کردند
  • کارگروه ویژه پیشگیری از طلاق در راور تشکیل شد
  • فعالیت بیش از ۷۰ مرکز خدمات مشاوره‌ای در استان اردبیل
  • خدمات مشاوره‌ای در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد ارایه شد
  • تقسیم عشق در زندگی زوج مبتلا به «ای‌ال‌اس»/بیماری جزیی از زندگیست