Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@01:00:14 GMT

رشد 900 درصدی انهدام باندهای قاچاق در کردستان

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۷۱۰۳۵

رشد 900 درصدی انهدام باندهای قاچاق در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج،‌ افشین شاه‌حسینی پیش از ظهر امروز در دومین جلسه اصلی کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان در سنندج، اظهار کرد: یکی از وظایف اصلی نیروی انتظامی مبارزه با قاچاق کالا و ارز است.

وی خاطرنشان کرد: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نام‌گذاری شده، رسالت و وظایف نیروی انتظامی را دوچندان کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان کردستان افزود: در خصوص مقابله با قاچاق کالا قطعا مبارزه با قاچاق کالاهای اساسی در اولویت خواهد بود چون این موضوع به صورت مستقیم به معیشت و سفره مردم ارتباط دارد.

شاه‌حسینی عنوان کرد: کردستان تولیدکننده جوجه یک روزه عمده نیست و نیاز استان نیز از استان‌های دیگر تامین می‌شود بر همین اساس استان ما نمی‌تواند قاچاقچی جوجه یک روزه باشد.

وی گفت: باید ساز و کاری اندیشیده شود که جلوی قاچاق جوجه یک روزه از استان‌های عقبه و قبل از اینکه وارد کردستان شود، گرفته شود.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان کردستان با بیان اینکه وضعیت کردستان در زمینه مقابله با جوجه یک روزه بسیار مطلوب است، افزود: در استان به صورت 100 درصدی به این موضوع ورود و عملکرد مطلوبی خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: خروج جوجه یک روزه شاید در درازمدت روی قیمت مرغ تاثیر بگذارد اما نمی‌تواند تمامی عامل این مهم را به خود اختصاص دهد.

وی با اشاره به آمار کشفیفات جوجه یک روزه و تخم مرغ در سطح استان طی سال‌جاری گریزی زد و گفت: انتظامی استان از ابتدای امسال تا کنون تعداد 237 هزار و 107 قطعه جوجه یک روزه قاچاق یک روزه را کشف و ضبط کرده است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان کردستان اظهار کرد: 131 هزار کیلوگرم مرغ و 8 هزار و 224 کیلوگرم تخم مرغ قاچاق در سطح استان کشف و ضبط شده است.

شاه‌حسینی از تشدید جدی مقابله با قاچاق جوجه یک روزه و تخم‌مرغ نطفه‌دار در سطح استان خبر داد و گفت: هماهنگی هرچه گسترده با دستگاه‌های متولی، شناسایی شبکه مخبرین، تشکیل قرارگاه مقابله، اجرای طرح استانی مقابله با قاچاق یک روزه از اقداماتی بوده که در سالجاری انجام گرفته است.

وی تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون در زمینه کشفیات مشروبات الکلی 69 درصد، لوازم صوتی و تصویری 696 درصد، لوازم یدکی 100 درصد و کشف مشروبات الکلی دست ساز 52 درصد، داروی قاچاق 240 درصد، البسه 29 درصد، گوشی همراه 100 درصد افزایش داشته‌ایم.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان کردستان رشد کشف تعداد پرونده‌های قاچاق بالای 100 میلیون را 205 درصد، کشف تعداد پرونده‌های بالای 500 میلیون را 500 درصد، متلاشی کردن باندهای قاچاق 900 درصد، دستگری متهمین 42 درصد و ارزش ریالی کالاهای مکشوفه 264 درصد در استان رشد داریم.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس

کلیدواژه: شاه حسینی قاچاق کردستان جوجه یک روزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۱۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات تکان‌دهنده از عملیات پلیس در زیرپوست شهر؛ از انهدام خانه‌های فساد تا مقابله باقاچاق زنان

سردار سعید منتظرالمهدی در تشریح برخی از دستاورد‌های پلیس در مبارزه با انواع جرایم سازمان یافته و شبکه‌ای گفت: پلیس به عنوان آخرین و مهم‌ترین حلقه در لبه برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی، از آخرین وضعیت زیر پوست شهر مطلع بوده و مطابق آن اقدام و عمل می‌کند.

سرویس اسکورت و قاچاق دختران به خارج از کشور برای خدمات جنسی

وی با تاکید بر این که اقدامات و ماموریت‌های پلیس به ویژه پلیس امنیت عمومی فراجا در راستای حفظ سلامت جامعه و ارتقاء امنیت و آرامش در دو بخش جرایم آشکار و پنهان پیگیری می‌شود؛ افزود: در یکی از این جرایم بین بخشی که به شکل نیمه آشکار و نیمه پنهان بود و به پروژه «سرویسِ اسکورت» معروف بود، شاخه خارجی یک باند فساد و فحشاء که اقدام به شناسایی، جذب و انتقال دختران برای خدمات جنسی و قاچاق آنها به خارج از کشور کرده بودند، مورد شناسایی قرار گرفت و منهدم شد. در فاز اول رسیدگی به این پرونده ۲۴ نفر، در فاز دوم ۵۷ نفر دستگیر و در فاز سوم نیز تعداد زیادی شناسایی شده که پرونده آنها در دست اقدام و پیگیری است.

قاچاق دختران به ترکیه و گرجستان در پروژه کینگ

معاون فرهنگی و اجتماعی فراجا در ادامه به پروژه دیگری که به پروژه «کینگ» مشهور است، اشاره کرد و گفت: در این پروژه شبکه‌ای سازمان یافته برای قاچاق زنان به کشور‌های ترکیه و گرجستان فعال بود. ارتباطات اعضای این باند با باندهایِ تجارتِ مستهجن و غیراخلاقیِ خارج از کشور مشخص بود و در نهایت نیز اعضای اصلی آن در تهران، البرز، پایانه فرودگاهی و گذرگاه مرزی بازرگان دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.

پخش زنده فیلم‌های مستهجن از دختران کم سن در پروژه چتربیت

سخنگوی پلیس با اشاره به پرونده دیگری موسوم به «چَتِر بِیت» نیز گفت: اعضای این باند اقدام به تهیه فیلم‌های مستهجن و مروج فساد به صورت برنامه زنده برای شبکه‌ها و سایت‌های منتشر کننده محتوای غیر اخلاقی کرده بودند. متاسفانه برخی از دخترانِ کم سن و سال و جوان که عمدتا بین ۱۵ تا ۲۶ سال سن داشتند در دام سرکرده شبکه چَتِربِیت که در قالب کارآفرینی برای جوانان در رشته‌های کامپیوتر، زبان انگلیسی، طراحی سایت و شبکه و ... تبلیغ کرده بود، گرفتار شده و پس از شناسایی، ساماندهی و آموزش، اقدام به تولید فیلم‌های جنسی زنده برای مردان با ملیت‌های مختلف آلمانی، فرانسوی، آمریکایی، اوکراینی، روسی، انگلیسی و ... کرده بودند.

بازداشت ۵۰ مدل مستهجن در پرونده رافائل

معاون فرهنگی و اجتماعی فراجا در ادامه با اشاره به پرونده بزرگ و چندوجهی «رافائل» نیز گفت: اعضای این شبکه با هدف تغییر ذائقه فرهنگی مردم به سوی ابتذال و حیا زدایی از جامعه عفیف دختران و زنان ایرانی دست به کار شده بودند. پلیس توانست با انواع اقدامات فنی دو سر شبکه اصلی، پنج پل ارتباط داخل و خارج، هشت عکاس و فیلمبردار فیلم‌های مستهجن و ۵۰ مدل را شناسایی و دستگیر و سکو‌های تبلیغاتیِ آنان را مسدود کند.

وی خاطر نشان کرد: البته کار بر روی این پرونده به اتمام نرسیده است؛ رافائل از سرشاخه‌های اصلی خارج از کشور است که تبعه یکی از کشور‌های آمریکای جنوبی و ساکنِ کشور‌های همسایه است و تعاملات وسیعی با انواع باند‌های فساد، فحشا و سایت‌های شرط بندی با گردش مالی بالا در خارج کشور دارد و در این سو نیز ارتباط گسترده‌ای با تولیدکنندگان محتواهایِ مبتذلِ ایرانی و سطحِ یک این پرونده که به خارجِ کشور تردد داشتند، دارد؛ پلیس در این پرونده و بطور خاص از مسیر سازمان جهانی اینترپل و سایرِ راه‌های قانونی و بین‌المللی در حال پیگیری است.

قاچاق دختران به خارج از کشور به بهانه مسابقه دنس

سخنگوی پلیس در ادامه به پرونده دیگری به نام «لِوِل آپ دنس» اشاره کرد و گفت: در این پرونده گردانندگان به بهانه اجرای مسابقه رقص در کشور‌های همسایه اقدام به شناساییِ دختران برای اهداف غیر اخلاقی، فیلم‌های مستهجن، قاچاقِ انسان و تشکیل شبکه‌های فحشا و ... کرده بودند. پشت پرده برخی از تبلیغات به ظاهر مفرح و کم خطر، اقدامات غیرقانونی و غیراخلاقی گسترده‌ای است که مستقیما خانواده‌ها را تهدید می‌کند.

انهدام خانه‌های فساد سایه در شمال تهران

وی تصریح کرد: پلیس امنیت عمومی به پرونده سایه یا همان خانه فسادِ واقع در یکی از مناطق مرفه تهران که زیر شاخه‌های متعددی داشت نیز ورود کرد که پس از رصد و پایشِ اطلاعاتی دقیقِ صورت گرفته در فاز یکِ این پرونده هشت زن و دو مرد از سرشبکه‌های اصلی و دایرکنندگان فحشا شناسایی، دستگیر و به دستگاه قضا تحویل داده شدند و در فاز دوم که گستردگی جغرافیایی یافته، اما تمرکز و عمده فعالیت‌ها در تهران بود نیز پنج زن و یک مرد در تور اطلاعاتی گرفتار و دستگیر شدند.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • بازگشایی بازارچه‌های هنگه‌ژال و سیف مطالبه جدی ایران از عراق است
  • کاهش ۱۰۰ درصدی تصادفات فوتی در کردستان
  • رشد ۱۷ درصدی جوجه ریزی در واحدهای مرغداری سیستان وبلوچستان
  • انهدام باند سازمان یافته قاچاق سوخت در کرمان
  • جزئیات تکان‌دهنده از عملیات پلیس در زیرپوست شهر؛ از انهدام خانه‌های فساد تا مقابله باقاچاق زنان
  • جوجه یک روزه
  • خراسان شمالی خود کفا در تولید گوشت سفید/افزایش ۲۶ درصدی جوجه ریزی در استان
  • جزئیات پرونده رافائل و شبکه چَتِربِیت | باندهای قاچاق دختران چگونه متلاشی شد؟
  • جزئیات پرونده‌های قاچاق دختران و خانه فساد؛ پروژه کینگ، چَتِر بِیت و رافائل/ باندهای قاچاق دختران چگونه متلاشی شد؟
  • شناسایی باندهای سازمان یافته قاچاق دختران و خانه‌هایِ فحشا و فساد