Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@23:11:35 GMT

پیش بینی تولید هزار تن عسل در استان قزوین

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۷۱۳۹۹

پیش بینی تولید هزار تن عسل در استان قزوین

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، حمیدرضا عزتی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان قزوین پیش بینی کرد امسال حدود هزار تن عسل از ‏‏۱۸۰ هزار کلنی مدرن و ۲۰۰ کلنی زنبور عسل سنتی در دو هزار و ۱۰۰ زنبورستان در استان تولید شود. ‏

وی به میزان تولید سایر فراورده‌های عسل اشاره کرد و گفت: همچنین انتظار داریم امسال ۱۰۰ کیلوگرم ژل رویال، ‏‏۶۰ تن موم، ۵ تن گرده گل و هزار کیلوگرم بره موم تولید شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان با اشاره به اینکه تک محصولی بودن یکی از مهمترین مشکلات صنعت زنبورداری کشور است، خاطر نشان کرد: ‏به منظور افزایش درآمد زنبورداران و همچنین توسعه پایدار صنعت زنبورداری توجه ویژه به سایر تولیدات زنبور مانند ژل ‏رویال و گرده، از مهم‌ترین برنامه‌های جهاد کشاورزی است و برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی ویژه زنبور داران ‏برای تولید این گونه محصولات در کنار عسل از جمله اقدامات در دست اجرا است. ‏

عزتی افزود: ‏در سال جدید که به نام تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدائی‌ها نام گرفته، شکر مورد نیاز زنبورداران با نرخ دولتی توزیع و به ‏تعدادی از زنبورداران متقاضی نیز تسهیلات با سود مناسب پرداخت شده است. ‏

اشتغال ایجاد شده توسط صنعت زنبور داری در استان قزوین بیش از ۸۰۰ نفر به صورت مستقیم است. ‏

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی زنبورستان های عسل تولید عسل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۱۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلنگ احداث طرح زنجیره تولید و پرورش ماهیان سردابی

با حضور محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین و تعدادی از مسئولان استانی آیین کلنگ زنی طرح زنجیره تولید و پرورش ماهیان سردابی بخش الموت غربی برگزار شد.

این طرح توسط شرکت تعاونی توسعه زیست آکام الموت اجرایی و منجر به اشتغال زایی ۲۰۰ نفر خواهد شد.

طرح زنجیره تولید و پرورش ماهیان سردابی با ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار راه اندازی خواهد شد و می تواند منجر به تولید بیش از هزار تُن انواع ماهی شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • ارزیابی هوشمندسازی صنعت نفت با تولیدات فناورانه
  • تولید ۱۲۵۰۰ تن عسل در استان فارس
  • تابستان چقدر کمبود برق داریم؟
  • ساماندهی فضای کسب و کار؛ جهش تولید و صنعت در استان اردبیل
  • کلنگ احداث طرح زنجیره تولید و پرورش ماهیان سردابی
  • آثار مثبت احیای واحد های تعطیل بیش از سرمایه‌گذاری‌ های جدید است
  • پاکستان؛ فرصتی طلایی برای اکران و تولیدات مشترک سینمایی
  • رابطه بین دانش و صنعت تقویت شود
  • تولید نوشت‌افزار ایرانی با کاغذ ایرانی
  • کشف تعداد ۶۱ کندوی زنبورعسل در راز و جرگلان