Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@05:34:56 GMT

۱۰۰۰ +۱۵۰۰ کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری در کشور

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۷۱۵۶۱

۱۰۰۰ +۱۵۰۰ کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری در کشور

ایسنا/یزد معاون وزیر کشور از ایجاد بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری در مراکز استان‌ها و بهسازی مسیرهای موجود خبر داد و گفت: ایجاد ۱۵۰۰ کیلومتر مسیر جدید نیز در دست اقدام است.

«مهدی جمالی‌نژاد» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا از ارائه گفتمان، نگاه جدید و توجه به حمل و نقل پاک با ایجاد بیش از یک هزار کیلومتر مسیر ویژه دوچرخه‌سواری در مراکز استان‌ها و بهسازی مسیرهای پیاده در شهرها از سوی شهرداری‌ها خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ایجاد بیش از ۱۵۰۰ کیلومتر مسیر جدید دوچرخه در سطح شهرها و حتی مابین شهرها نیز در دستور کار قرار گرفته که ایجاد این مسیرها، در سال‌های اخیر تبدیل به یک سیاست پایدار و اولویت دار مدیریت شهری شده است.

این مسئول با بیان این که طی سال‌های اخیر پویش‌های مختلفی از سوی مدیریت شهری با محوریت سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور آغاز به کار کرده است، گفت: در طول این مدت سهم شایان توجهی در توسعه و ترویج فرهنگ استفاده از شیوه‌های حمل و نقل پاک، جلب نظر شهرداران و شوراها، مسئولان شهرداری‌ها، نیروی انتظامی و آموزش و پرورش و دیگر مسئولان در حرکت به سوی توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل پاک برداشته شده است.

جمالی‌نژاد تصریح کرد: در خصوص ترویج استفاده از شیوه‌های حمل و نقل پاک نشست‌های زیادی در شهرها با هدف آگاهی‌بخشی به مردم به صورت حضوری و مجازی با حضور مدیران و مسوولان شهرداری‌ها، نیروی انتظامی، آموزش و پرورش و وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون دوچرخه‌سواری و سایر دستگاه‌ها برگزار شده که همچنان این برنامه تداوم دارد.

وی با بیان این که تولیدمحتوا برای انتشار در فضای مجازی سرعت گرفته است، گفت: خوشبختانه روز به روز و هفته به هفته، استقبال از دوچرخه و دوچرخه سواری در شهرهایمان در راستای نیل به شهرهای دوستدار محیط زیست بیشتر و بیشتر شده است.

این مسئول اضافه کرد: پدیده‌های نوظهور شوم و بدیمنی همچون کرونا هم مانع گسترش و ترویج دوچرخه سواری نشده و حتی به عنوان یک وسیله حمل و نقل پاستوریزه و تک‌نفره مقبولیت بیشتری نیز یافته است.

وی با بیان این که برای ترویج دوچرخه‌سواری، تفاهم‌نامه‌های همکاری مشترک با سایر دستگاه‌ها منعقد شده است، گفت: در این باره شاهد حضور سازمان‌های مردم نهاد و تشکل‌های ورزشی در برنامه‌های مربوطه، ارتقای استانداردهای این موضوع، برنامه‌ریزی برای افزایش ایمنی دوچرخه سواران و توجه دستگاه‌ها به کارمندان دوچرخه‌سوار و دیگر موارد هستیم.

جمالی‌نژاد ادامه داد: سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور کوشیده تا در همکاری و هماهنگی با مدیریت شهری و سایر دستگاه‌ها به ارتقای سطح فعالیت‌های این حوزه کمک کند.

به گفته معاون وزیر کشور، از زمان شیوع ویروس کرونا و ضرورت فاصله‌گذاری فیزیکی در جامعه، مدیریت شهری تلاش کرده که با تبلیغ و ترویج استفاده از دوچرخه در مسیرهای شهری، توجه عموم شهروندان را  به این موضوع به عنوان یکی از شیوه‌های حمل و نقل پاک جلب کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی دوچرخه سواری معاون وزير كشور مسیر دوچرخه سواری يزد حمل و نقل پاک دوچرخه سواری کیلومتر مسیر مدیریت شهری شهرداری ها دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۱۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محور یزد - دربید همچنان مسدود است/تخریب ۳ کیلومتر در بارندگی ها

محمد رستگاری، در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه خرابی‌ها شامل تخریب ابنیه فنی و آب روها بوده است، اظهار کرد: جاده یزد-دربید یکی از محورهایی بود که از شروع بارندگی مسدود شد چرا که ۳ کیلومتر از این مسیر به صورت کامل تخریب شده است.

وی با اشاره به تخریب و مسدود شدن برخی از محورهای مواصلاتی استان از جمله اردکان-هامانه، ده جمال- بهاباد، مهریز- انار و غیره در اثر بارندگی‌ها گفت: همه مسیرها به جز محور دربید در حال حاضر بازگشایی شده است و قطعاً ترمیم این مسیر و سایر مسیرهایی که در اثر بارندگی دچار تخریب شده‌اند زمان بر و هزینه بر خواهد بود.

کد خبر 6089826

دیگر خبرها

  • سریع‌ترین خودروهای رکوردشکن تاریخ، هواپیماهای بدون بال با سرعت 1000 کیلومتر (+عکس)
  • زخم عمیقی به دوچرخه سواری زدند که به راحتی درست نمی‌شود
  • ارزیابی ایمنی بیش از ۱۰۰۰ بوستان در تهران
  • خودروی سواری در تصادف با میکسر مچاله شد
  • محور یزد - دربید همچنان مسدود است/تخریب ۳ کیلومتر در بارندگی ها
  • فعالیت ۱۵۰۰ پاکبان در ۳۶ شهر استان گلستان
  • ثبت بیش از ۱۰۰۰ فرم شناسایی مشترکان سازمان پسماند اصفهان در سامانه سنا
  • ثبت بیش از ۱۰۰۰ فرم شناسایی مشترکین سازمان پسماند اصفهان در سامانه سنا
  • قطار پیشرفت در ایستگاه همدان
  • راننده خودرو سبب مرگ پاکبان شد