Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی قوه قضائیه گفت: نازنین زاغری الان آزاد است و ارتباطات خودش در داخل و خارج از کشور را برقرار می‌کند؛ او پرونده دیگری دارد که دادگاه بدوی آن انجام شده و منتظر رأی دادگاه تجدیدنظر هستیم. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار قضائی خبرگزاری تسنیم؛ غلامحسین اسماعیلی در جریان نشست خبری خود با رسانه‌ها در پاسخ به تسنیم درباره اخبار تبادل زندانیان بین ایران با آمریکا و انگلیس و نیز آخرین وضعیت زندانیان امنیتی دوتابعیتی که آمریکا و انگلیس به دنبال آزادی آنها هستند از جمله نازنین زاغری اظهار کرد: در ارتباط با موضوع تبادل باید اشاره کنم که تا الان در خصوص تبادل زندانیان بین ایران و آمریکا هیچ موضوعی به قوه قضائیه منعکس نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تصمیم‌گیرنده نهایی در پرونده کسانی که در ایران پرونده اتهامی و محکومیت دارند، قوه قضائیه است البته در این میان فرآیندی برای آن قائل هستیم و آن اینکه قبل از تصمیم نهایی، دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی تبادل زندانیان را کارشناسی دقیق کند و نظر دهد که تا الان چیزی از ناحیه شورای عالی امنیت ملی به قوه قضائیه واصل نشده است و چنانچه اظهارنظری شود تصمیم گرفته می‌شود.

اسماعیلی ادامه داد: نازنین زاغری محکومیت قبلی داشت که به پایان رسیده است؛ او باید از جمهوری اسلامی تشکر داشته باشد که در ایام کرونا، بخشی از محکومیت خود را بیرون از زندان و در محل اقامت خودش سپری کرد؛ این فرد الان بازداشت نیست و پرونده مفتوح دیگری دارد که دادگاه بدوی آن انجام شده و الان با قرار تأمین آزاد و در محل اقامت خودش است و ارتباطات خودش در داخل و خارج از کشور را برقرار می‌کند.

سخنگوی قوه قضائیه با بیان اینکه در خصوص محکومیت جدید نازنین زاغری باید منتظر رأی دادگاه تجدیدنظر باشیم،‌ ادامه داد: امیداوریم کشورهای غربی هم به مانند ایران با زندانیان رفتار کنند؛ ما گزارشات تأسف‌باری درباره رفتار نامناسب با زندانیان ایرانیان در کشورهای غربی داریم و باز هم تأکید می‌کنم که امیدواریم آنها هم همانند ایران با زندانیان برخورد کنند.

نازنین زاغری آزاد شد/ متهم پرونده مفتوح دیگری هم داردنازنین زاغری به یک سال حبس و ممنوع‌الخروجی محکوم شد

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سخنگوی قوه قضائیه قوه قضائیه سخنگوی قوه قضائیه قوه قضائیه تبادل زندانیان نازنین زاغری قوه قضائیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۱۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع ضد آمریکا و انگلیس در بورکینافاسو

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ به دنبال مداخله جویی آمریکا و انگلیس در امور داخلی بورکینافاسو، چند صد نفر از مردم این کشور در اعتراض به این موضوع در برابر سفارت آمریکا در واگادوگو پایتخت بورکینافاسو تجمع کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


این تجمع در ادامه موج مخالفت مردمی در کشور‌های غرب آفریقا با مداخله جویی نظامی و سیاسی کشور‌های غربی در این کشور‌ها صورت می‌پذیرد.
مقامات نظامی حاکم در بورکینافاسو بعد از اخراج نظامیان فرانسوی از کشورشان، راسا به مقابله با تروریست‌های افراط گرا در کشورشان اقدام کرده اند، اما اخیرا دولت‌های آمریکا و انگلیس در بیانیه‌ای مشترک، ارتش بورکینافاسو را به کشتار مردم شان متهم کرده اند.
محمدو ترائوره سخنگوی تجمع کنندگان معترض، در مقابل سفارت آمریکا در بورکینافاسو، ضمن قرائت بیانیه تجمع کنندگان، به خبرنگاران گفت: سازمان ملل، اتحادیه آفریقا، سازمان اکواس و دادگاه کیفری بین المللی برای زمین زدن انقلاب مردم بورکینافاسو توطئه می‌کنند. آمریکا و انگلیس نیز در همین راستا علیه ارتش بورکینافاسو دروغ پردازی کرده اند. "
بورکینایی‌ها نیز مانند مردم مالی و نیجر استقلال کامل کشورشان از غربی‌ها را خواستارند.
سخنگوی تجمع کنندگان افزود: "ما اینجا اعلام می‌کنیم انقلاب مردم بورکینافاسو برگشت ناپذیر است. ما خواستار قطع رادیو صدای آمریکا و رادیو بی بی سی در بورکینا هستیم. ما همچنین خواستار قطع کامل و بی قید و شرط روابط سیاسی با آمریکا و انگلیس هستیم. "
نیرو‌های نظامی فرانسوی از مالی، نیجر و بورکینافاسو اخراج شده اند. نیجر نیز با قطع همکاری نظامی با آمریکا، خروج حدود هزار نظامی آمریکایی مستقر در پایگاه پهپادی آگادز را خواستار شده است.
---------
باصدا: محمدو اوئدراگو - سخنگوی تجمع کنندگان معترض

دیگر خبرها

  • رویداد «صدرا» بهترین فرصت برای تبادل اندیشه‌ دانشجویان و صاحبان صنایع است
  • حماس آماده تبادل هر سرباز زن اسیر اسرائیلی با ۵۰ اسیر فلسطینی است
  • روایت خبره نظامی آمریکایی از تبادل آتش ایران و اسرائیل
  • جزئیات تازه از دادگاه پسران معاون اول سابق قوه قضائیه | سهم‌ ۱۴۰ میلیارد تومانی در پرونده ۹۰۰ میلیاردی در قیطریه | قاضی از متهمان خواست فحاشی نکنند!
  • جزئیات جدید از دادگاه پسر معاون اول سابق قوه قضائیه که اعترافات خود را پس گرفته بود
  • رونمایی از مدارک فساد پسر معاون اول سابق قوه قضائیه
  • تجمع ضد آمریکا و انگلیس در بورکینافاسو
  • افزایش سرعت سقوط آزاد سوناک بعد از انتخابات محلی انگلیس
  • عفو بیش از ۲ هزار نفر از زندانیان جرایم غیر سرقت در البرز
  • تمسک به وجود نازنین امام صادق(ع) برای امت اسلامی یک ضرورت است