Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-09@05:43:06 GMT

۲۸ هزار نفر در قزوین واکسن کرونا دریافت کردند

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۷۲۲۵۱

۲۸ هزار نفر در قزوین واکسن کرونا دریافت کردند

به گزارش ایرنا، منوچهر حبیبی روز سه شنبه در جلسه کمیته واکسیناسیون کرونا، افزود: طرح واکسیناسیون توانسته است آرامش خوبی در جامعه ایجاد کند و هر چقدر با سرعت بیشتری انجام شود قطعا کمک بیشتری به مقابله با کرونا خواهد کرد.

وی گفت: با توجه به روند نزولی بستری و فوتی کرونا این میزان واکسیناسیون هم می تواند به بهتر شدن شرایط جامعه کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون استاندار افزود: خبرهای خوبی با تولید واکسن داخلی در اواخر اردیبهشت و اوایل خرداد منتشر خواهد شد و قطعا آرامش بیشتری را در سطح جامعه ایجاد خواهد کرد.

حبیبی با بیان اینکه محور واکسیناسیون در استان باید بر اساس فاز بندی سند ملی باشد، افزود: پایبندی به سند ملی، انحراف کمتری در پی دارد، ضمن اینکه تاکنون انحرافی در بحث واکسن در استان مشاهده نشده است.

وی گفت: باید طرح واکسیناسیون ۷۵ ساله‌ها نیز در استان شروع شود که هم موجب ایجاد آرامش در جامعه خواهد شد و هم باعث می شود افراد ۸۰ سال نیز ترغیب بیشتری برای واکسینه شدن داشته باشند.  

این مسوول افزود: تا به امروز واکسیناسیون کادر بهداشت و درمان استان تقریبا انجام شده و خوشبختانه عوارض خاص و نگران کننده ای در تزریق این واکسن ها در استان مشاهده نشده است.  

وی گفت: راه اندازی ۲ پایگاه تزریق واکسن خودرویی لازم است که انجام شود و اطلاع رسانی صورت گیرد تا همشهریان در جریان باشند کسانی که امکان پیاده شدن از خودرو را ندارند داخل خودرو تزریق واکسن انجام شود.

 حبیبی بیان کرد: دستگاه های اداری از هرگونه مکاتبه با دانشگاه علوم پزشکی و حتی استانداری جهت تزریق واکسن خودداری کنند زیرا تزریق واکسن با سند ملی واکسیناسیون انجام می گیرد و مردم و گروه‌های هدف از طریق همین سند ملی در جریان واکسیناسیون قرار می گیرند.

وی گفت: از هفته آینده با حجم بالایی از کار در حوزه واکسیناسیون روبه رو خواهیم شد زیرا هم تعداد واکسن و هم گروه‌های هدف بیشتری را مشمول خواهد شد و جمعیت آماری بالا خواهد رفت.

این مسوول، طرح فراخوان بازنشستگان کادر بهداشت و درمان برای تزریق واکسن را بسیار خوب ارزیابی کرد و افزود: این افراد، آموزش های لازم را دیده و شناخت کافی بر منطقه دارند و مردم نیز به آنها بیشتر اعتماد می کنند و باید تزریق واکسن در هر شهرستان را به خود آن شهرستان واگذار کرد تا با مشکل خاصی روبه رو نشویم.

وی افزود: مدارس حتما باید با تمام امکانات و تجهیزات در اختیار کادر بهداشت و درمان قرار گیرند و برای هرپایگاه، یک نیروی پاکبان جهت انجام کارهای خدماتی اختصاص یابد و سالن های ورزشی به تناسب پراکندگی جمعیت با دستور فرمانداران هر شهرستان در اختیار کادر بهداشت و درمان قرار گیرد.

 معاون استاندار تاکید کرد: طرح شهید سلیمانی با جدیت پیگیری شود زیرا ظرفیت بالایی دارد و از ظرفیت سپاه نیز در طرح واکسیناسیون استفاده شود.

حبیبی بیان کرد: درمانگاه پاکروان موقعیت مناسبی برای طرح واکسیناسیون دارد و بخش عظیمی از جمعیت را شامل می شود که دسترسی راحت تری دارند و با این کار می توان بخش گسترده ای از واکسیناسیون را انجام داد و از تجمعات نیز جلوگیری کرد.

برچسب‌ها ویروس کرونا واکسیناسیون استان قزوین فاصله گذاری اجتماعی واکسن کرونا پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا واکسیناسیون استان قزوین ویروس کرونا واکسیناسیون استان قزوین فاصله گذاری اجتماعی واکسن کرونا اخبار کنکور کادر بهداشت و درمان طرح واکسیناسیون تزریق واکسن سند ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۲۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دریافت ویزای بیش از ۷۴ هزار زائر حج

به گزارش خبرگزاری مهر، در نشست شورای برنامه‌ریزی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت اعلام شد که ۷۴ هزار و ۵۰۰ ویزای زائر حج تاکنون دریافت شده است.

این نشست به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت برگزار شد نصرالله فرهمند مدیرعامل مؤسسه فرهنگی «عمره سعادت» با اعلام این خبر گفت: انتظار می‌رود این رقم بزودی به ۸۶ هزار نفر برسد.

در ادامه این جلسه غلامرضا رضایی معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت از سفر اخیر خود به عربستان و پیگیری‌های انجام شده در خصوص قراردادهای حج پیش رو و انتقال ارز به حساب سازمان حج و زیارت در عربستان برای تأمین هزینه‌های ارزی حج ۱۴۰۳ گزارش داد.

وی به اقدامات انجام شده برای استفاده از آشپزخانه‌های مرکزی در مدینه و مکه و استفاده از ظرفیت برخی هتل‌ها برای طبخ غذای زائران اشاره کرد و استفاده از قطار سریع‌السیر برای انتقال زائران از مدینه به مکه و پس از ایام حج از مکه به مدینه را در راستای تسهیل نقل و انتقال بین شهری زائران در کشور میزبان از نقاط مثبت حج پیش رو عنوان کرد.

معاون حج و عمره سازمان حج با اشاره به اینکه سفر زائران به سرزمین وحی با توجه به جداول پروازی و امکانات هواپیمایی برنامه‌ریزی شده است آماده کردن امکانات در مشاعر را جلوتر از سال گذشته دانست و گفت: مشکلی در کشور میزبان به عنوان مانع جدی در انجام امور نداریم.

در ادامه این جلسه درباره نحوه اجرایی کردن فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان و کارگزاران حج بحث و بررسی شد و نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از معاونت‌ها و مدیریت‌های ذیربط در مجموعه حج و زیارت خواست که این محورها را به دقت مورد توجه قرار داده و ضمن برنامه‌ریزی راهکارها و محتواهای لازم را تهیه کنند

کد خبر 6100304

دیگر خبرها

  • جمع‌آوری واکسن‌ کرونای شرکت آسترازنکا در سطح جهان
  • واکسن‌های آسترازنکا از سراسر جهان جمع‌آوری می‌شوند
  • کسانی که واکسن آسترازنکا تزریق کرده‌اند بخوانند | این واکسن کرونا خونمان را لخته کرده است؟
  • دریافت ویزای بیش از ۷۴ هزار زائر حج
  • واکسن های کرونا آسترازنکا از بازار جهانی جمع شد
  • فیلم/ اقداماتی که حسین‌زاده بحرینی در مجلس یازدهم انجام داد
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • دام‌ها در خوزستان به طور رایگان واکسینه می‌شوند
  • شهرداری قزوین اقدام عملی برای مناسب‌سازی شهر انجام نداد
  • هشدار؛ تزریق این دارو فقط باید در بیمارستان انجام شود