Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@23:12:52 GMT

محور چرخه واکسیناسیون کرونا فاز بندی سند ملی این طرح است

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۷۱۱۵۱

محور چرخه واکسیناسیون کرونا فاز بندی سند ملی این طرح است

به گزارش خبرگزاری مهر صبح سه شنبه جلسه کمیته واکسیناسیون به ریاست حبیبی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار و با حضور شفیعی فرماندار قزوین، مهدیخانی مدیرکل مدیریت بحران استان، نامدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی و دیگر مسئولان عضو کمیته در سالن جلسات حوزه معاونت سیاسی برگزار شد.

حبیبی با تبریک پیشاپیش عید سعید فطر و تشکر از کادر بهداشت و درمان در بحث طرح واکسیناسیون بیان کرد: طرح واکسیناسیون توانسته است آرامش خوبی در جامعه ایجاد نماید و هر قدر با سرعت بیشتری انجام شود قطعاً کمک بیشتری خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین خاطرنشان کرد: با توجه به روند نزولی بستری و فوتی، سیر سعود میزان واکسیناسیون می‌تواند در بهتر شدن شرایط کمک قابل توجهی داشته باشد.

وی بیان کرد: قطعاً خبرهای خوبی با تولید واکسن داخلی در اواخر اردیبهشت و اوایل خرداد به دست مردم عزیز خواهد رسید.

این مسئول توضیح داد: تاکنون ۲۸ هزار نفر توسط کادر بهداشت و درمان واکسینه شده‌اند و تعداد ۱۸ پایگاه با ۶۰ تیم از کادر درمان این روند را مدیریت می‌کنند، در عین حال روستاها با تیم‌های سیار اداره می‌شوند.

حبیبی افزود: محور کار باید بر اساس فاز بندی سند ملی باشد و پایبندی به سند ملی با انحراف کمتری اتفاق می‌افتد، ضمن اینکه تاکنون انحرافی در بحث واکسن در استان مشاهده نشده است.

در این جلسه مقرر شد که طرح واکسیناسیون ۷۵ ساله‌ها نیز شروع شود، که به نوعی باعث ایجاد آرامش در جامعه خواهد شد و هم باعث خواهد شد افراد ۸۰ سال نیز ترغیب بیشتری برای واکسینه شدن داشته باشند.

در ادامه با اشاره به واکسیناسیون کادر بهداشت و درمان که تقریباً انجام شده است و نکته قابل توجه و خوشحال کننده اینکه عوارض خواص و نگران کننده در تزریق واکسن‌هایی که صورت گرفته در استان مشاهده نگردیده است.

حبیبی تاکید کرد: لازم است دو پایگاه تزریق واکسن خودرویی راه اندازی و اطلاع رسانی شود تا همشهریان در جریان باشند تا کسانی که امکان پیاده شدن از خودرو را ندارند داخل خودرو تزریق واکسن انجام دهند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین بیان کرد: دستگاه‌های اداری از هرگونه مکاتبه با دانشگاه علوم پزشکی و حتی استانداری جهت تزریق واکسن خودداری نمایند زیرا تزریق واکسن با سند ملی واکسیناسیون انجام می‌گیرد و مردم و گروه‌های هدف از طریق همین سند ملی در جریان واکسیناسیون قرار می‌گیرند.

وی تصریح کرد: از هفته آینده با حجم بالایی از کار در حوزه واکسیناسیون روبرو خواهیم شد چرا که هم تعداد واکسن بیشتر و هم گروه‌های هدف بیشتری را مشمول خواهد شد و جمعیت آماری بالا خواهد رفت.

این مسئول تبیین کرد: طرح فراخوان بازنشستگان کادر بهداشت و درمان برای تزریق واکسن طرح بسیار خوبی است زیرا که آموزش‌های لازم را دیده‌اند و شناخت کافی بر منطقه را دارند و مردم نیز اعتمادی بیشتری به آنها دارند و می‌توان هر شهرستانی را به عاملان خود آن شهرستان واگذار نمائید تا با مشکل خاصی روبرو نباشیم.

حبیبی گفت: در بحث مدارس حتماً تاکید می‌شود که این مکان با تمام امکانات و تجهیزات در اختیار کادر بهداشت و درمان قرار گیرد و برای هر پایگاه شهرداری یک نیرو پاکبان جهت انجام کارهای خدماتی مقرر گردد، سالن‌های ورزشی به تناسب پراکندگی جمعیت با دستور فرمانداران هر شهرستان در اختیار کادر بهداشت و درمان قرار بگیرد.

وی اذعان کرد: طرح شهید سلیمانی باید با جدیت پیگیری شود زیرا ظرفیت بالایی در این طرح وجود دارد و به تجربه حساسیت کار را درک می‌کنند و از ظرفیت سپاه نیز در طرح واکسیناسیون نباید غافل شد.

حبیبی در خاتمه گفت: درمانگاه پاکروان موقعیت مناسبی برای طرح واکسیناسیون دارد و بخش عظیمی از جمعیت را شامل می‌شود که به این مکان دسترسی راحت تری دارند. با این کار می‌توان بخش گسترده‌ای از واکسیناسیون را انجام داد و از تجمعات نیز جلوگیری کرد.

کد خبر 5209608

منبع: مهر

کلیدواژه: واکسن کرونا بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ره منوچهر حبیبی ویروس کرونا روز قدس بوشهر روز جهانی قدس آمار کرونا کرمانشاه واکسن کرونا شیوع کرونا گرگان اردبیل فلسطین انتخابات 1400 عکس استانها عید سعید فطر کادر بهداشت و درمان طرح واکسیناسیون تزریق واکسن سند ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۱۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، شهنام عرشی گفت: واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

وی افزود: واکسن روتاویروس در سنین ۲، ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود.

عرشی گفت: واکسیناسیون روتاویروس سالانه حداقل از ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت افزود: اواخر سال گذشته هم واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد.

وی گفت: این واکسن نیز در سنین ۲، ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

کد خبر 6090502 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد