Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-01@04:16:16 GMT

اندازه‌گیری ‎دقیق با ابزار پیشرو اندیشه صنعت

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۷۲۳۸۵

اندازه‌گیری ‎دقیق با ابزار پیشرو اندیشه صنعت

حالا اما با رنگارنگ‌ شدن خوراکی‌ها، معضل چاقی به فهرست بلندبالای انسان امروز افزوده شده است. دانستن این که هر خوراکی و نوشیدنی چه مقدار انرژی دارد، در چند سال اخیر برای بیشتر ما که نگران اضافه وزن‎مان هستیم مهم شده است.

این در حالی است که شاید پیش‌تر، کالری مواد غذایی مختلف فقط برای ورزشکاران مهم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما حالا ناچاریم به میزان کالری نوشته شده روی بسته‏بندی‎های مواد غذایی بیشتر از قبل دقت کنیم.

میزان انرژی هر ماده غذایی و انواع نوشیدنی‎ها با دستگاه‎های کالری‎متر اندازه‎گیری می‏شود که دقت و ایمنی در ساخت این دستگاه‎ها اهمیت بسیار بالایی دارد.

در این رابطه شرکت دانش‎بنیان «مهندسی پیشرو اندیشه صنعت» با در نظر گرفتن لزوم تهیه کالری‎ مترهای دقیق و کاربردی در صنایع مختلف، به طراحی و تولید بومی این دستگاه‎ها اقدام کرده و اکنون کالری‎مترهای متنوعی را راهی بازار کرده است.

با این حال کالری‌متر تنها محصول این شرکت نیست و آنها با سابقه 22 ساله در تهیه تجهیزات آزمایشگاهی توانسته‌اند بسیاری از نیازهای مرتبط با ساخت دستگاه‌های سنجشی مختلف در این حوزه را به کمک متخصصان ایرانی پاسخ بدهند.

دکتر محمد مهدی درویشی، مدیرعامل شرکت «مهندسی پیشرو اندیشه صنعت» درباره ماجرای تشکیل این شرکت دانش‌بنیان به جام‌جم می‎گوید: «وقتی دوره کارآموزی مقطع کارشناسی را در آموزشگاه ملی بهره‎وری انرژی ایران می‌گذراندم، در تست کولرهای گازی متوجه شدم جزئیات زیادی وجود دارد که از دید کارشناسان مغفول مانده و در تست‎ها بررسی نمی‌شود. در آن زمان دکتر «عبدالرضا کرباسچی» مدیرعامل وقت «سازمان بهره‌وری انرژی» بود و من این فرصت را داشتم که بتوانم خطاها و مواردی که از تست‎ها جا مانده را به ایشان اعلام کنم. دکتر کرباسچی هم به این موارد توجه نشان داد و استقبال کرد. دو سال بعد من به عنوان مسئول همان آزمایشگاه انتخاب شدم. در سال 83 که دانشجوی کارشناسی‎ارشد شدم شرکتی را ثبت کردم که در زمینه تجهیزات تست خدماتی را ارائه می‎کرد. شرکت ما در سال 96 دانش بنیان شد و اکنون با دو دهه تجربه در زمینه ساخت تجهیزات تست به تولید و عرضه این محصولات ادامه می‎دهد.»

کاربردهای کالری‏متر در یک نگاه

1- سنجش انرژی انواع سوخت‎ ها
کالری‎متر از محصولات شرکت پیشرو اندیشه صنعت است که برای اندازه‎گیری انرژی مواد مختلف به کار می‎رود. این محصول می‌تواند انرژی مواد را در حالت‌های گاز، جامد و مایع بسنجد و از این رو در صنایع مرتبط با سوخت مثل نفت و بنزین و زغال سنگ مواد منفجره کاربرد دارد.

2- سنجش انرژی تولیدی از زباله‎ها
در بسیاری از کشورها که زباله‎سوزی برای تولید انرژی مرسوم است، کالری‎متر می‌تواند برای اندازه‎گیری انرژی تولید شده در زباله‎ها به کار برود. در شرایط کنونی کشور ما کم‌کم نیاز به استفاده از این روش برای بهره‌وری از زباله‌ها احساس می‎شود و کالری‎متر می‎تواند نیاز کشور را در این حوزه تامین کند.

3- سنجش انرژی مواد غذایی
اندازه‎گیری انرژی مواد غذایی و اعلام آن به مصرف‌کننده از مسئولیت‎های کارخانه‏های تولیدکننده مواد خوراکی است که گاهی به شکل غیردقیق و با محاسبات نظری به دست می‎آید. در حالی که استفاده از کالری‎متر می‏تواند عدد دقیق انرژی که با خوردن آن محصول غذایی به دست می‎آید را اعلام کند.

خدمات پیشرو اندیشه صنعت

این شرکت یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان محصولات صنعتی، آزمایشگاهی و خدمات فنی و مهندسی در ایران است.

طراحی و ساخت تردمیل‌های حیوانی، چرخ آزاد حیوانی، هیدرودینامیک و انتقال حرارت نانوسیال در میکروکانال‌ها، انتقال حرارت نانوسیال در ماکروکانال‌ها، دوزینگ پمپ‌های فوق دقیق، تست نفوذ ژل به چاه‌های نفتی، تست کشش و خزش الیاف پلیمری، تست خستگی صندلی پژو، تست استحکام صندلی رایانه‌صنعت، نمونه‌بردار (سمپلر) خط 12 فولاد مبارکه، اندازه‌گیری اصطکاک زانو، هسته‌گیر خرما، خمیر خرما، ترک‌زن فندق، فندق‌شکن، گردوشکن، تخمه‌شکن، بادام‌شکن، خندان‌کن پسته و ... بخشی از دستگاه های ساخته شده این شرکت است که بسیاری از آنها در سازمان ثبت اختراعات ایران ثبت شده و دارای تاییدیه از مراکز معتبر علمی ایران است.

ساخت تجهیزات آزمایشگاهی آموزشی دانشگاهی از جمله آزمایشگاه مکانیک سیالات، مقاومت مصالح، دینامیک و ارتعاشات، ترمودینامیک، انتقال حرارت، بتن، مکانیک خاک و ... از فعالیت‌های این مجموعه است.

چالش پیش رو ناآشنا بودن مردم با فرهنگ خرید

مدیرعامل شرکت پیشرو اندیشه صنعت می‎گوید: «یکی از جدی‎ترین معضلاتی که در کار ما وجود دارد برخورد غیر حرفه‎ای با مسأله آزمایش‎های پس از تولید محصولات است. در واقع شاید همین معضل باشد که علت اختلاف کیفیت محصولات ایرانی با نمونه‎های خارجی را ایجاد می‌کند. زیرا که بی‌توجهی به آزمون‌های بعد از تولید محصول باعث می‌شود گاهی محصول حداقل ویژگی‌های لازم برای ارائه در بازار را نداشته باشد و بعد از عرضه، نوعی بدبینی را هم درباره تولیدات داخل ایجاد کنند. متاسفانه بعضی از تولید‎کننده‎ها احساس می‎کنند هزینه آزمایشگاه تست هزینه‎ای تحمیلی است و خیلی وقت‎ها از ما می‎خواهند سفارشی و بدون بررسی‎های لازم، کار را انجام بدهیم تا بتوانند زودتر مدارک لازم را به سازمان استاندارد ارائه کنند. این نشان می‎دهد درک درستی از تاثیر فرآیند تست و عیب‎یابی محصولات ندارند و نمی‎دانند این کار تا چه حد می‎تواند در ارتقای کیفیت محصول‎شان اثرگذار باشد. البته این نگاه در فرهنگ کشور ما نیز به‌طور کلی وجود دارد.

شاهد این ادعا همان افرادی هستند که بدون درنظرگرفتن مهر استاندارد و پروانه بهداشت و پروانه وزارت صنعت، صرفا به دلیل ارزان بودن بعضی از کالاها محصولی را می‌خرند و ممکن است با محصولی بی‎کیفیت و با عمر کوتاه روبه‌رو شوند. فرهنگ‎سازی در این زمینه به آموزش‎های پایه‎ای نیاز دارد که آموزش‎و‎پرورش می‎تواند متولی آن‌باشد.

ما در مدارس آموزش‎های زیادی می‌بینیم، اما هیچ‎وقت درباره روش‎های خریدکردن و لزوم توجه به استانداردهای لازم در هنگام خرید محصولات مختلف آموزشی نمی‌بینیم و همین باعث شده است امروزه تقاضای محصول با کیفیت برایمان جدی نباشد و تولیدکنندگان نیز دغدغه تهیه و ساخت کالای با کیفیت و مرغوب را نداشته‌باشند.»

مزیت‌ های تجهیزات پیشرو اندیشه صنعت

دقت بالا
دقت تجهیزات تست شرکت پیشرو اندیشه صنعت یکی از ویژگی‏های منحصر به فرد آن است. زیرا این محصولات بر اساس استانداردهای معتبر در جهان ساخته می‎شوند.

ایمنی

ترکیب تجربه و دانش باعث شده است تا این تجهیزات ایمنی بسیار بالایی داشته باشد و در مواردی که دستگاه‎های مختلف در فشار بالا قرار می‎گیرند صدمه نبینند و برای محیط اطراف‎شان هم خطرساز نباشند.

قیمت رقابتی

به دلیل استفاده از دانش بومی و قطعاتی که اغلب ایرانی هستند، هزینه تهیه تجهیزات در مقایسه با نمونه‎های خارجی آنها بسیار پایین آمده و خدمات پس از فروش هم برای آن ارائه می‎شود.

راه‎های ارتباط با شرکت «مهندسی پیشرو اندیشه صنعت»

تماس:

09021213131
02176781078

آدرس: تهران، بزرگراه اشرفی اصفهانی، خیابان تختی، خیابان امام رضا (ع)، کوچه سوم شرقی، مجتمع میلاد، لاله3، واحد 5

سایت: www.pasmfg.com

مریم ملی - نشان ایرانی 2 / روزنامه جام جم

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: مریم ملی نشان ایرانی 2 چاقی اندازه گیری انرژی مواد مواد غذایی دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۲۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبدیل ایران به صادرکننده تجهیزات پزشکی

به گزارش خبرگزاری مهر، امین‌رضا خالقیان دبیر نمایشگاه ایران هلث ۱۴۰۳ در برنامه مثبت آموزش شبکه آموزش سیما گفت: نمایشگاه ایران هلث ۱۴۰۳ با رویکرد توجه به شرکت‌های دانش بنیان حوزه سلامت، اردیبهشت امسال و با محوریت پارک فناوری پردیس برگزار می‌شود.

وی افزود: تاکنون بیش از ۶۵۰ شرکت داخلی و خارجی برای حضور در این نمایشگاه ثبت نام کرده‌اند که رشد حدود ۳۰ درصدی داشته است. برگزاری رویدادهای جانبی در این نمایشگاه از جمله رونمایی از دستاوردهای جدید حوزه سلامت و برگزاری جلسات گفتگوی دولت و بخش خصوصی از جمله دلایل اقبال شرکت‌ها برای حضور در این نمایشگاه است.

خالقیان در خصوص حضور شرکت‌های خارجی در این نمایشگاه هم گفت: تاکنون ۵۰ شرکت خارجی برای حضور در این نمایشگاه اعلام آمادگی کرده‌اند. همچنین حضور هیأت‌های مختلف خارجی علاوه بر آشنایی آنان با دستاوردهای شرکت‌های ایرانی، تسهیل کننده صادرات تجهیزات پزشکی نیز خواهد بود که این موضوع به ارزآوری این شرکت‌ها کمک خواهد کرد.

وی افزود: در دو دهه گذشته با فعالیت شرکت‌های دانش بنیان و فناور توانسته‌ایم از یک کشور واردکننده تجهیزات پزشکی، به صادرکننده این تجهیزات تبدیل شویم، به نحوی که در حال حاضر تجهیزات پزشکی ساخت ایران علاوه بر تأمین نیاز داخلی، به کشورهای مختلف آسیایی، اروپایی و آمریکای جنوبی صادر می‌شود.

دبیر نمایشگاه ایران هلث ۱۴۰۳ با اشاره به تولید تجهیزات الکترونیک پزشکی، تجهیزات خاص اتاق عمل و وسایل بخش‌های نگهداری ویژه توسط شرکت‌های دانش بنیان گفت: در دوران همه گیری کرونا، تجهیزات پزشکی مورد نیاز از جمله ضدعفونی کننده ها و دستگاه‌های تنفسی مانند ونتیلاتور توسط فناوران ایرانی ساخته شد و نیاز داخل کشور را تأمین کرد.

وی افزود: تجهیزات پزشکی ارتباط مستقیمی با سلامت مردم دارند و تجهیزات پزشکی ایرانی با کیفیت بالایی تولید می‌شوند. این موضوع، ایجاد بازارهای صادراتی را تسهیل کرده است؛ به گونه‌ای که بخش قابل توجهی از بیمارستان‌های ترکیه با تجهیزات ایرانی تجهیز شده است.

خالقیان در خصوص چالش‌های شرکت‌های دانش بنیان در حوزه سلامت گفت: جهت دهی حمایت‌های دولتی خصوصاً در موضوع ارز برای واردات مواد اولیه، تعدد تشکل‌های حوزه سلامت و مشکلات تعرفه گذاری از جمله چالش‌های حوزه سلامت است که باید با همکاری دولت و بخش خصوصی، این چالش‌ها مرتفع گردد.

وی در پایان گفت: بخش قابل توجهی از شرکت‌های عضو پارک فناوری پردیس در حوزه سلامت اعم از دارو و تجهیزات پزشکی فعالیت دارند و بر همین اساس، محوریت برگزاری نمایشگاه ایران هلث از سال ۱۴۰۳ به مدت سه دوره به پارک فناوری پردیس به عنوان بزرگ‌ترین مرکز تجمع شرکت‌های حوزه سلامت اعطا شده است.

بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، دارویی و آزمایشگاهی، ۲۹ اردیبهشت الی ۱ خرداد ۱۴۰۳ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار می‌شود.

کد خبر 6090607 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • تاریخ دقیق واریز سود سهام عدالت اعلام شد + جزئیات
  • کاربرد تابلو برق‌های صنعتی در صنایع مختلف (مانند فولاد، نفت، گاز، پتروشیمی و...)
  • اینترنت 4G نوکیا به ماه می‌رود
  • اینترنت ۴G نوکیا به ماه می رود
  • رونمایی رسمی از بزرگترین پویش کشور در زمینه انرژی
  • بدهی صنعت برق به بورس انرژی
  • سرمایه گذاری ۱۰ هزار میلیارد ریالی چینی‌ها در بخش کشاورزی مازندران
  • اوقاف با افتخار خود را پیشرو در مسیر انقلاب می‌داند/ تولیدات جوانان ایرانی می‌تواند سود فراوانی برای صنعت و کشاورزی داشته باشد
  • تبدیل ایران به صادرکننده تجهیزات پزشکی
  • شروع طوفانی هفته دوم معاملات برق در بورس انرژی