Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-05@21:39:48 GMT

جزئیات برگزاری امتحانات پایان سال دانش‌آموزان زنجانی

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۷۲۴۴۶

جزئیات برگزاری امتحانات پایان سال دانش‌آموزان زنجانی

حسن مظفری، مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان جزئیات برگزاری امتحانات پایان سال دانش‌آموزان زنجانی را در مقاطع مختلف تشریح کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن مظفری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: بر اساس تصمیم ستاد ملی کرونا، امتحانات پایه‌های نهم و دوازدهم با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در مراکز امتحانی تعیین شده در استان زنجان برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی از افزایش 55 درصدی حوزه‌های اجرایی امتحانی خبرداد و گفت: ضد عفونی محل امتحانات قبل و بعد از برگزاری، رعایت فاصله دو متری، استفاده از ماسک و مواد ضد عفونی کننده در حوزه‌های امتحانی پیش‌بینی شده است.   این مسئول خاطرنشان کرد: آزمون حضوری بهترین روش برای سنجش دانش‌آموزان است و همه تهمیدات و تدابیر برای برگزاری مطلوب امتحانات دانش‌آموزان انجام شده است.   مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به تامین 100 هزار ماسک از سوی شهرداری زنجان برای برگزاری امتحانات دانش‌آموزان ابراز کرد: امتحانات در حوزه‌هایی همچون سالن‌های ورزشی و مدارس دارای کریدورهای بزرگ برگزار می‌شود.   مظفری یادآور شد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده از هر گونه تجمع در ورودی و خروجی حوزه‌های امتحانی جلوگیری شده و از دانش‌آموزان مشکوک به کرونا تست سریع اخذ می‌شود.   وی با بیان اینکه همه تلاش آموزش و پرورش برگزاری امتحانات به بهترین روش و رعایت بالاترین پروتکل‌های بهداشتی است، ادامه داد: به خانواده‌ها اطمینان می‌دهیم این امتحانات در فضای مطلوبی برگزار شود.   این مسئول خاطرنشان کرد: در حال حاضر 14 هزار 200 دانش‌آموز در پایه نهم در 433 مدرسه و 613 کلاس درس و  8 هزار دانش‌آموزان در مقطع دبیرستان در استان زنجان در حال تحصیل هستند که امتحانات پایه‌های نهم و دوازدهم از 28 اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.   مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه برای مابقی دانش‌آموزان به صورت غیر حضوری امتحان برگزار می‌شود، ادامه داد: هنوز تصمیمی مبتنی بر اخذ آزمون حضوری از سه درس برای سنجش دانش‌آموزان اخذ نشده است.   مظفری از پیش‌بینی 95 حوزره امتحانی برای امتحانات پایانی پایه‌های نهم و دوازدهم در استان زنجان خبرداد و گفت: از این تعداد 32 حوزه سالن ورزشی، 17 سالن امتحانی در مدارس بزرگ و سالن‌های غذاخوری مدارس شبانه روزی و 46 سالن در کریدور و کلاس‌های درس مدارس در نظر گرفته شده است.   وی عنوان کرد: قبل از بیماری کرونا امتحانات پایان سال طی 10 روز برگزار می‌شد که با پیش‌بینی‌های انجام شده امتحانات امسال به صورت ترکیبی رشته‌های ریاضی و تجربی و رشته‌های انسانی و معارف اسلامی طی 22 روز در دو شیفت برگزار می‌شود که سئوالات امتحانی صبح و بعدظهر متفاوت خواهد بود.   این مسئول بیان داشت: در شرایط عادی فاصله یک متر و 20 سانت در نظر گرفته می‌شد که با توجه به شرایط کرونایی این میزان به 2 متر افزایش یافته است.   مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: در حال حاضر 8 هزار و 700 دانش‌آموز در مقطع دوازدهم تحصیل می‌کنند که در 60 حوزه امتحانی با میانگین حضور 92 نفر در هر حوزه امتحانی در امتحانات پایان سال شرکت می‌کنند. انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان امتحانات پایان سال برگزاری امتحانات برگزار می شود دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۲۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح ملی سواد آبی در یزد سه ساله شد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، مدیرعامل این شرکت با اشاره به برگزاری سومین دوره طرح سواد آبی در مدارس استان، افزود: طرح ملی دانش آموزی سواد آبی ویژه دانش‌آموزان پایه دهم و یازدهم دوره متوسطه در ۲۲۰ مدرسه سراسر استان برگزار شد. 


جواد محجوبی در ادامه گفت: در این طرح مسابقات و نوآوری‌های مختلفی از جمله برگزاری مناظره‌های دانش‌آموزی بین ۲۷ هزار و ۴۰۰ دانش‌آموز دور دوم متوسطه برگزار شد و همچنین مسابقه "خبرنگار آب باشید" با توجه به فعالیت ۱۳ فصل اول کتاب انسان و محیط زیست در بین دانش آموزان پایه دهم و یازدهم برگزار شد.

 
رئیس هیئت مدیره شرکت آب منطقه‌ای یزد هدف از برگزاری طرح ملی سواد آبی را آموزش و فرهنگ‌سازی قشر آینده‌ساز و دانش آموزان در راستای استفاده صحیح از منابع آب و مدیریت مصرف آن دانست. 


محجوبی در پایان ابراز کرد: در طرح داناب برگزاری بازی‌های تیمی آنلاین و در طرح سواد آبی مسابقه مناظره دانشجویی که از طرح‌های ابتکاری استان یزد می‌باشند با موافقت شرکت مدیریت منابع آب در سال آینده به صورت ملی انجام خواهد شد. همچنین در سال جاری کتاب انسان و محیط زیست از دروس مطرح در کنکور سراسری خواهد بود.

دیگر خبرها

  • ۶۰۰۰ حوزه برای برگزاری امتحانات نهایی آماده شده است
  • طرح ملی سواد آبی در یزد ۳ ساله شد
  • کسب مجوز برگزاری امتحانات در مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد
  • امتحانات نهایی دانش آموزان عشایری متوسطه در سه مدرسه برگزارمی شود
  • پایان رنج بیش از ۱۰۰ دانش‌آموز عشایر/ حوزه‌های امتحان کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت
  • پایان رنج بیش از ۱۰۰ دانش‌آموز عشایری/ حوزه‌های امتحان کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت
  • طرح ملی سواد آبی در یزد سه ساله شد
  • جزئیات برنامه‌های آموزش و پرورش برای ارتقای کیفیت نمرات امتحانی از زبان وزیر
  • برگزاری امتحانان نهایی دانش آموزان در ۱۱۰ حوزه امتحانی چهارمحال و بختیاری
  • برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش در ۳۱۳ حوزه امتحانی و ۱۵۴ شهر