Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از پایگاه خبری اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی، محمد ابراهیم امینی در خصوص استعدادیابی هیات تیروکمان خراسان رضوی از محله گلشهر مشهد اظهار کرد: از مناطق حاشیه شهر مشهد اطلاعات کاملی در اختیار نداریم، به واسطه گزارش تصویری یکی از رسانه‌ها از محله گلشهر، از فعالیت ورزشکاران علاقه‌مند به این رشته ورزشی مطلع شدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تقریبا حدود ۲۵ نفر به صورت خودجوش و برای سرگرمی تیروکمان بازی می‌کنند بنابراین در این منطقه حضور یافتیم تا از خواسته‌های آنان مطلع شده و امکانات مورد نیاز را در اختیارشان قرار دهیم، اگر استعدادی در این منطقه کشف کنیم از آنان در تیم‌های استانی استفاده خواهیم کرد.

رئیس هیات تیروکمان خراسان رضوی افزود: اگر قوانین اجازه دهدکمیته‌ای تحت عنوان مهاجرین تشکیل داده و از تمامی ورزشکاران افغانستانی در محله گلشهر و سایر مناطق در قالب یک تیم مهاجرین استفاده خواهیم کرد؛ برگزاری مسابقات و تشکیل کمیته مهاجرین افعانستانی مجوزهای خاص خودش را لازم دارد، اگر بتوانیم کمیته‌ای تحت عنوان مهاجرین تشکیل دهیم اختیارات بیشتری برای سرویس‌دهی به این دست از ورزشکاران خواهیم داشت.

وی ادامه داد: رایزنی‌هایی صورت گرفته تا به همراه یک مربی، محل بهتری برای تمرین این ورزشکاران در اختیارشان قرار دهیم، همچنین امنیت برگزاری تمرینات این ورزش از اهمیت بالایی برخوردار است. انجام ورزش تیروکمان خطراتی دارد که ورزشکاران باید نکات لازم را رعایت کنند.

امینی در خصوص ارزیابی هیات تیروکمان خراسان رضوی از نخستین روز استعدادیابی در این منطقه گفت: ورزشکاران حاضر در این مناطق یک جو دوستانه دارند و دارای سنین مختلفی هستند، از میان آنان ۲ تا سه ورزشکار استعداد خوبی داشتند که اگر روی آنان کار شود پتانسیل حضور در تیم‌های استانی و قرار گرفتن جزو نفرات برتر را دارند.

رئیس هیات تیروکمان خراسان رضوی در خصوص برنامه هیات تیروکمان خراسان رضوی برای سایر مناطق حاشیه‌نشین مشهد خاطرنشان کرد: تیروکمان مانند فوتبال و والیبال نیست که تمام افراد بتوانند در این ورزش فعالیت داشته باشند، پس از تکمیل کمیته‌های هیات تیروکمان خراسان رضوی با حمایت شهرداری و شوراهای محلی می‌توانیم در اکثر نقاط مشهد استعدادیابی داشته باشیم، همانطور که یک رشته ورزشی در برخی از شهرستان‌ها فعالیت بیشتری دارد، در برخی از مناطق یک شهر نیز فعالیت در یک رشته ورزشی میان اهالی، مرسوم است.

وی یادآور شد: به عنوان مثال در منطقه گلشهر می‌توانیم در ۲ بخش کمان سنتی و کمان حرفه‌ای کار کنیم، اگر مردم و رسانه‌ها از سایر محلات دیگر مشهد فعالیت تیروکمان گزارش دهند، آمادگی داریم تا آنان را تحت پوشش هیات تیروکمان خراسان رضوی قرار دهیم.

امینی بیان کرد: تجهیزات تیروکمان گران است و یک کمان حرفه‌ای حدود ۷۰ تا ۸۰ میلیون تومان و یک پک تیر ۱۲ میلیون تومان هزینه دارد. امکاناتی که در حد هیات تیروکمان خراسان رضوی باشد در اختیار ورزشکاران محلی قرار خواهدگرفت، اما تقاضا داده‌ایم ارگان‌های مختلفی مانند شهرداری حمایت کنند. اگر ورزشکاری بخواهد در حد حرفه‌ای تیروکمان را دنبال کند باید تمکن مالی بالایی داشته باشد تا بتواند کار را در حد قهرمانی دنبال کند.

رئیس هیات تیروکمان خراسان رضوی در پایان با اشاره به برگزاری مسابقات استانی و کشوری هیات تیروکمان خراسان رضوی تصریح کرد: در نظر داریم یک دوره میزبان اردوی تیم ملی و مسابقات کشوری را در خراسان رضوی میزبانی کنیم، اما به دلیل شیوع کرونا در حال حاضر میزبانی از هیچ مسابقه‌ای در سطح کشوری مقدور نیست. همچنین به دنبال برگزاری مسابقات استانی و کارمندان مشهد بودیم، اما به دلیل محدودیت‌های کرونایی به بن‌بست خورده‌ایم و باید منتظر بهبود شرایط باشیم.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸

منبع: فارس

کلیدواژه: گلشهر مشهد حاشیه شهر مشهد ورزش تیروکمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۲۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشهد، پرباران ترین شهر خراسان رضوی با ۲۵ میلیمتر باران

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛  کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: پس از مشهد بیشترین میزان بارش در شهرستان صالح آباد واقع در شرق خراسان رضوی با ۲۲ میلیمتر و کاخک گناباد با ۲۱ میلیمتر بارندگی گزارش شده است.

زهرا مبشری نسب افزود: این بارشها بر طبق پیش بینی ها  تا روز شنبه هفته آینده ادامه دارد و در این روز بیشتر بارشها به صورت رگباری همراه با  رعد و برق در ساعات بعد از ظهر رخ خواهد داد.

وی بیان کرد: بیشترین میزان بارش برای روز جمعه در جنوب غرب استان و روز شنبه در شمال غرب خراسان رضوی پیش‌بینی شده است و در این مدت شاهد وزش باد شدید در استان خواهیم بود.

وی با اشاره به کاهش دما در خراسان رضوی از دیروز (چهارشنبه)، افزود: این روند کاهش دمای استان تا روز دوشنبه ادامه خواهد داشت، بر طبق پیش بینی ها در این مدت دمای شبانه در مناطق مرکزی خراسان رضوی به حدود هفت درجه سلسیوس و در شهر قوچان تا سه درجه افت خواهد کرد.

مبشری نسب ادامه داد: کاخک گناباد با کمینه دمای هشت درجه سلسیوس و سرخس با ۲۷ درجه به ترتیب سردترین و خنک ترین مناطق استان خراسان رضوی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند، در همین مدت دمای کلانشهر مشهد بین ۱۳ تا ۲۳ درجه در نوسان بود.

به گفته وی، در این مدت بیشترین سرعت وزش باد از شهرستان رشتخوار با سرعت ۶۵ کیلومتر در ساعت به ثبت رسید.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: دمای شهر مشهد برای امروز در گرمترین ساعات ۱۷ درجه سلسیوس و در سردترین ساعات ۱۳ درجه پیش بینی شده است.

 
 

دیگر خبرها

  • آمادگی شمشیربازان خراسانی برای حضور در لیگ برتر
  • ضبط مناظرات دو نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد
  • ساخت ۱۵۰۰ واحد مسکن محرومین در حاشیه شهر مشهد
  • درحال ساختن بودن۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومین در حاشیه شهر مشهد
  • مناظرات دور دوم انتخابات مجلس در مشهد کلید خورد
  • ۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومین در حاشیه شهر مشهد در حال ساخت است
  • ۲۵ میلیمتر باران در مشهد بارید
  • مشهد، پرباران ترین شهر خراسان رضوی با ۲۵ میلیمتر باران
  • ثبت بیش از ۲۰ هزار حیوان گزیدگی در خراسان رضوی
  • استقبال از پرچم حرم رضوی با حضور ایرانیان مقیم مالزی