Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-05@02:04:10 GMT

ساخت تونل-زیرگذر خیابان استاد معین

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۷۲۶۷۹

خبرگزاری آریا - شهر: پروژه ساخت تونل-زیرگذر خیابان استاد معین از مرداد 1393 در منطقه 9 تهران آغاز شد و در اواسط بهمن 1398 به بهره برداری رسید. هزینه کلی این پروژه تقریباً حدود 65 میلیارد تومان بود.
به گزارش شهر، تلاش برای برقراری ارتباط خیابان‌های استاد معین و شهید اکبری در مرز مناطق 9 و 2 شهرداری تهران از سال 1393 آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این وجود، عملیات اجرایی پروژه در زمان آغاز به کار دوره فعلی مدیریت شهری در سال 1396 فقط با 16/7 درصد پیشرفت کرده بود. طرح ساخت این معبرزیرزمینی که در ابتدا به صورت یک مسیر زیرگذر طراحی شده بود، باتوجه به دشواری اجرای عملیات انحراف ترافیک در خیابان آزادی مورد بازنگری قرار گرفت تا گذر از عرض 73 متری این خیابان به روش تونلی انجام شود. بخش تونلی پروژه به دلیل عبور از روی خط 4 مترو یکی از حساسا ترین پروژه‌های تونلی اجرا شده در شهر تهران به شمار می‌آید و گشایش آن تسهیلات ترافیکی مناسبی در اختیار شهروندان ساکن در محدوده غرب تهران خواهد گذاشت.
تونل 73 متری پروژه ساخت تونل-زیرگذر خیابان استاد معین به دلیل عبور از روی تونل خط 4 مترو با فاصله حدود 50 سانتیمتر و از زیر حجم گسترده‌ای از شبکه‌های تأسیساتی شامل لوله آب 900 میلیمتر، لوله گاز و کانال جمع آوری آب‌های سطحی، یکی از پیچیده‌ترین پروژه‌های تونلی اجرا شده در شهر تهران محسوب می‌شود. تونل استاد معین به صورت آب بند کامل احداث شده و به مدد استفاده از ابزار دقیق، تمام مراحل اجرایی بدون هیچگونه نشست در سطح خیابان آزادی به سرانجام رسیده است. سرباره تونل بین 4 تا 6 متر بوده و حداکثر ارتفاع حفاری آن به 11 متر می‌رسد. عرض 16 متری این معبر زیرزمینی، فضای لازم برای ایجاد 4 خط عبوری (2 خط سواره و 2 خط اضطراری) را فراهم کرده است.
با اجرای این پروژه، شریان شمالی-جنوبی دیگری در کنار بزرگراه یادگار امام (ره)، بزرگراه جناح و بزرگراه آیت الله سعیدی ایجاد شده است؛ امری که نه تنها سبب کاهش بار ترافیک میدان و خیابان آزادی خواهد شد بلکه وضعیت تردد در مسیرهای بزرگراهی یاد شده را نیز بهبود می‌بخشد. به این ترتیب دسترسی دسترسی مناطق 2 و 9 شهرداری تهران که متعاقب ساخت خطوط اتوبوس‌های تندرو مسدوده شده بود، مجددا برقرار شده و شبکه معابر حمل و نقلی این مناطق تکمیل شده است.
12 تیر 1399، طی جلسه 484 کمیته شبکه معابر معاونت و سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران مصوب شد؛ زیرگذر استاد معین که در ابتدا به صورت یک طرفه شمالی جنوبی به بهره برداری رسیده بود، به دوطرفه مجزا تغییر پیدا کند. این تصمیم در راستای ایجاد دسترسی رفت و برگشتی بین دو منطقه 2 و 10، جلوگیری از تخلف حادثه ساز حرکت در خلاف جهت و استفاده بهینه از ظرفیت این پروژه در جهت جذب بخشی از بار ترافیکی بزرگراه آیت الله سعیدی گرفته شد.

خبرنگار: ملیکا هاشمی

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: استاد معین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۲۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه فضای سبز در بافت فرسوده شهر قم

مدیر منطقه ۳ شهرداری قم گفت: توسعه فضای سبز در بافت فرسوده منطقه سه یکی از برنامه‌های سال 1403 است.

مهرداد روحانی وزیری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم اظهار کرد: یکی از پروژه‌های سال ۱۴۰۳ ساخت فضای سبز در بافت فرسوده است که عددی بالغ‌بر ۵ میلیارد تومان نیز به آن اختصاص داده‌شده و امسال زمینی را برای آن تملک خواهیم کرد.

وی به پروژه تقاطع غیر همسطح بلوار شهید کیوانفر و خیابان امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: این پروژه سال‌های است به خاطر مخالفت‌های بخش‌های مختلف اجرایی نشده که نیاز است به آن پرداخته‌شده و اجرایی شود.

مدیر منطقه سه شهرداری قم ادامه داد: در مورد نورپردازی و زیباسازی خیابان امام خمینی (ره) نیز امسال پروژه‌ای را اجرا کرده و سیما و منظر این خیابان را ارتقا خواهیم داد.

روحانی وزیری هزینه نگهداری فضای سبز منطقه را عددی برابر ۶۰ میلیارد تومان محاسبه کرد و گفت: بخشی از هزینه نگهداری از فضای سبز منطقه مربوط به آبیاری و نگهداری و هرس فضای سبز بیمارستان‌ها است.

وی از کاشت ۱۵ هزار نهال در سال ۱۴۰۲ در منطقه سه خبر داد و بیان کرد: همچنین آب‌نماها و بهسازی زمین‌های بازی بوستان ولایت نیز در سال ۱۴۰۲ در منطقه سه انجام‌شده است.

روحانی وزیری ادامه داد: همچنین کف سازی و پیاده‌روسازی بوستان بنیادی نیز انجام‌شده و اقدامات لازم برای خرید وسایل بازی و ست‌های ورزشی در بوستان بنیادی در حال پیگیری است.

کد خبر 750354

دیگر خبرها

  • احداث ۲۰ پروژه جدید در جنوب تهران/ ساخت پارکینگ زیرسطحی در محله جوادیه
  • بسته‌های تشویقی شهرداری جهت رغبت در نوسازی بافت‌های فرسوده!
  • آزادراه تهران شمال در محدوده تونل ۱۲ مسدود شد
  • توسعه فضای سبز در بافت فرسوده شهر قم
  • ساخت تونل عمودی 1.5 برابر برج میلاد توسط ایرانی‌ها(فیلم)
  • بهره‌برداری از سامانه گرمسیری ۹۰ هزار تن به محصولات زارعی استان اضافه می‌کند
  • ساخت تونل عمودی 1.5 برابر برج میلاد توسط ایرانی‌ها
  • این جاده یک‌طرفه شد
  • جاده‌های ۲۰ استان بارانی است/ ترافیک سنگین در محورهای شمالی
  • ترافیک سنگین و اجرای محدودیت تردد در آزادراه تهران - شمال