Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-27@01:14:58 GMT

ثاقبی: بعد از گل من و آقای الهامی احساسی شدیم

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۷۳۴۲۹

ثاقبی: بعد از گل من و آقای الهامی احساسی شدیم

هافبک نساجی بعد از دوری طولانی مدت از مستطیل سبز در نهایت در دیدار تیمش با مس رفسنجان به میدان رفت و یک گل سه امتیازی بسیار حساس هم زد.

به گزارش "ورزش سه"، شاهین ثاقبی بازیکن اهل انزلی تیم فوتبال نساجی مازندران که در نیم فصل به این تیم پیوست، می خواهد روزهای بدی که در یکسال اخیر پشت سر گذاشته را در جمع شاگردان ساکت الهامی جبران کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در دیدار برابر مس رفسنجان زننده گل سه امتیازی تیمش بود و این روزها پس از پشت سر گذاشتن مصدومیتی که از روزهای انتهایی فصل گذشته گریبانش را گرفته بود، با آمادگی و امیدواری زیادی به روزها و هفته های آینده می اندیشد.
با این بازیکن گفتگویی داشتیم که در ادامه می خوانید.

 

*نظرت در مورد پیروزی نساجی مازندران مقابل مس رفسنجان چیست؟
بازی خیلی سختی را پشت سر گذاشتیم به خاطر اینکه مس رفسنجان یکی از تیم های خیلی خوب لیگ ما است و از اینکه توانستم یک گل سه امتیازی بزنم خیلی خوشحالم. به نظرم این دیدار حتی برای ما بیشتر از ۶ امتیاز هم بود. قرعه سختی  قبل از این دیدار به ما خورده بود و دو بازی بسیار سخت با تیم‌های پرسپولیس و سپاهان داشتیم که خیلی می توانست ما را کمک کند که خدا را شکر همین طور هم شد.

 

*بعد از این همه مدت دوری از فوتبال با بازگشتت یک گل به ثمر رساندی که باعث شد تیمت سه امتیاز را نیز بگیرد؛ چه حسی داری؟
آره واقعاً حس خیلی خوبی بود و بعد از گلم سمت آقای الهامی رفتم و هر دوی ما احساسی شدیم و حس و حال عجیبی داشتیم‌ خداراشکر که امتیاز هم گرفتیم و همه جوره برای تیم خوب شد و برای من هم که واقعا اتفاقی عالی بود.

 

*در مورد دوران مصدومیت طولانی ات صحبت کن. فکر می کنم انگیزه زیادی برای بازگشت داشتی.

این دوره برای هر بازیکنی سخت است. من هم تمام تلاشم را می کردم که با قدرت برگردم و تمریناتم را مرتب انجام می‌دادم و منتظر فرصت بودم که آقای ساکت هم این فرصت را در اختیار من گذاشت و من هم توانستم جواب اعتمادش را بدهم.

 

 

 

*در این بازی علاوه بر این که یک گل به ثمر رساندی اخراج هم شدی. کلا بازی پر اتفاقی برای شخص تو بود در موردش صحبت می کنی.
واقعاً اخراج من خیلی اتفاق عجیبی بود. بطری را روی نیمکت زیرپا گذاشته بودم و گفتند که شماره ۶۵ بیاید. من گفتم که اتفاقی افتاده؟! ولی رفتم و در نهایت یک کارت زرد گرفتم و یک کارت هم در حین بازی گرفتم و متاسفانه اخراج اتفاق افتاد. مهم سه امتیاز بود که به آن نیاز داشتیم و کسب کردیم.

 

*تو یکی از بازیکنان تاثیرگذار تیم هایی که در آن بازی کردی بودی و سابقه بازی در تیم‌های بزرگی مثل سپاهان و تراکتور را داری و عضو تیم ملی امید هم بودی. فکر می کنی که بتوانی به روزهای اوجت بازگردی؟

سال گذشته هم فصل خیلی خوبی برای من بود و داشتم خوب کار می‌کردم ولی مصدومیت من را عقب انداخت ولی نا امید نشدم و سعی کردم با قدرت بیشتری برگردم و تمام تلاشم را می کنم که حتی به تیم ملی هم برسم؛ زیرا من با آقای اسکوچیچ در ملوان کارکردم و روی من شناخت دارد. هر کسی دوست دارد پیراهن تیم ملی را بر تن کند و من هم از این قضیه مستثنی نیستم.

 

*دلیل اینکه نساجی را انتخاب کردی چیست؟
اولین دلیل آقای ساکت الهامی بود. دوست داشتم با او کار کنم. در ماشین سازی هم زیر نظر او کار کردم و به نظر من یکی از فنی ترین مربی های ایران است. این خیلی برای من مهم بود که با یک مربی کار کنم که از او شناخت داشته باشم و اینکه فن مربیگری اش بالا باشد و بتوانم نکته ای از آنها یاد بگیرم و به پیشرفتم در فوتبال کمک کنند. به نظر من نساجی یکی از تیم‌های خوب ایران از لحاظ پر تعداد بودن هوادار است و کلی عاشق دارد. بازی کردن در نساجی حس و حال خیلی خوبی دارد با این که به خاطر کرونا  هواداران نیستند ولی در صفحات مجازی خیلی حمایت می‌کنند و خود من حس خیلی خوبی داشتم.

 

*به نظرت نساجی در لیگ ماندگار می‌شود؟
درست است که ما در ده پانزدهم جدول قرار داریم ولی قطعا در لیگ ماندگار می شویم و ما هم تمام تلاشمان این است که رتبه خوبی را به دست بیاوریم. افتادن اصلاً به نام نساجی نمی آید.

 

 

 

*فکر می‌کنم با این بازی و این گلی که زدی راه را برای خودت در بازی‌های آینده باز کردی...
در بازی بعدی که متاسفانه به دلیل اخراجی که در دیدار با مس اتفاق افتاد حضور ندارم و بعدش هم لیگ تعطیل می شود و فکر می کنم فرصت خوبی برای هماهنگ تر و منسجم تر شدن تیم ما است. ما در تمام بازی ها برای پیروزی به میدان می رفتیم ولی از این به بعد باید بیشتر حواسمان باشد.

ماشین سازی تبریز شاهین ثاقبی

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: ماشین سازی تبریز شاهین ثاقبی مس رفسنجان سه امتیاز خیلی خوبی خیلی خوب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۳۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا دیگر از دیدن سریال‌های «نون. خ» و «زیرخاکی» نمی‌خندیم

آفتاب‌‌نیوز :

حتما برای‌تان پیش آمده که در محفل و مجلسی جدی ـــ و حتی بگذارید بگوییم عبوس ـــ حاضر باشید که به هر دلیلی نباید بخندید؛ یعنی در آنجا خندیدن از نظر اخلاقی، عملی نادرست تلقی می‌شده است، اما ناگهان خنده به زیر پوست‌تان خزیده و عضلات صورت‌تان را چنان به هر سو کشیده که چاره‌ای جز خندیدن نداشته‌اید. به احتمال زیاد در این وضعیت سعی کرده‌اید با پرت‌کردن فکرتان از موضوعی که شما را به خنده می‌اندازد یا با فشار زبان به سقف دهان‌تان یا مَکِش قشر درونی چپ و راست لپ‌تان یا با منقبض کردن عضلات صورت‌تان جلوی خنده‌تان را بگیرید. بماند که در چنین موقعیتی چهره آدم چقدر خنده‌دار و مسخره می‌شود و حتی ممکن است به سوءتفاهم بیشتری دامن بزند. خندیدن خصلتی انسانی است و نمی‌توان کسی را به دلیل خندیدن سرزنش کرد. خنده را می‌توان مثل سلاحی شخصی یا رویکردی فردی در مقابله با مشکلات به‌کار گرفت، اما پرواضح است که هر موضوعی مسبب خنده نمی‌شود. این نکته‌ای است که فیلمنامه‌نویسان سریال‌ها و فیلم‌های ایرانی از آن غافل‌اند.

آنری برگسون (متولد ۱۸ اکتبر ۱۸۵۹ ـ درگذشته ۴ ژانویه سال ۱۹۴۱)، فیلسوف نامدار فرانسوی، رساله‌ای موجز و مختصر در باب خنده دارد که به فارسی هم ترجمه شده است. برگسون در این اثر کم‌حجم، اما بدیع و عمیق، سه خصلت اصلی برای خنده برمی‌شمرد. اول اینکه خنده خصلتی انسانی است. اگر شیء یا حیوانی و به‌طور کلی هر پدیده‌ای انسان را به خندیدن وادارد، به اعتقاد برگسون، به دلیل رفتار یا حالت انسانی آن است. از این منظر، انسان صرفا جانداری نیست که می‌خندد بلکه جانداری است که می‌خنداند و اگر ما به چیزی (اعم از جاندار یا غیرجاندار) می‌خندیم، حتما به سبب شباهتش به انسان یا تأثیر انسان بر آن است. ویژگی دومی که برگسون، آن را با خنده ملازم می‌داند، بی‌احساسی است. منظور برگسون از بی‌احساسی، متاثر نشدن است؛ نوعی برخورد عاری از احساس و از سر شعور و منطق برای خندیدن به موضوعی لازم است. اگر ما از زمین‌خوردن چاپلین یا سقوط باستر کیتون متاثر شویم، توانایی خندیدن به موقعیت آن‌ها را از دست می‌دهیم؛ پس برخورد سرد و منطقی با پدیده‌ای احساسی و غیرمنطقی است که ما را به خنده می‌اندازد. نکته سوم، مسری‌بودن خنده است. برگسون برای خنده، نقشی اجتماعی قائل است و معتقد است که خنده به نوعی تفاهم و اشتراک نیاز دارد. در واقع خنده به درک متقابلی نیاز دارد تا گروهی از افراد را درگیر کند. از دید برگسون، خنده حاصل غفلت است و نوعی مجازات اجتماعی برای شخصِ غافل محسوب می‌شود. کسی که به هر دلیلی در اجتماع، موجبات خنده دیگران را فراهم می‌سازد، غفلتی کرده که او را از وضعی طبیعی که مورد پذیرش اجتماع است خارج کرده و به موضوع خنده سایرین بدل کرده است.

جدا از آشنایی با تکنیک‌های فیلمنامه‌نویسی و نگارش سریال‌های تلویزیونی، توجه به این ۳ خصلت خنده در نگارش یک فیلمنامه موفق برای سینما یا تلویزیون بسیار مهم است. نویسنده‌ای که هیچ تلقی‌ای از این خصلت‌ها ندارد مدام دست به دامن کلیشه‌ها برای خنداندن مخاطب می‌شود و در آخر هم ناکام می‌ماند. بخشی از علت شکست دو سریال کمدی نوروز و ماه رمضان امسال را باید در این ناآشنایی جست‌وجو کرد.

منبع: همشهری آنلاین

دیگر خبرها

  • بازیکن آلومینیوم: خدا به تلاش ما نگاه کرد و پیروز شدیم
  • یادآوری یک خاطره فراموش‌نشدنی: نساجی قهرمان!
  • افشاگریِ وحیدِ نون‌خ: در چابهار چندین بار بیهوش شدیم
  • نساجی: ساکت باشید، ساکت حرف می‌زند
  • چرا دیگر از دیدن سریال‌های «نون. خ» و «زیرخاکی» نمی‌خندیم
  • مهره کلیدی نساجی با لباس شخصی (عکس)
  • واکنش احساسی حسن یزدانی به حذف دیوید تیلور
  • شگفتی‌ساز جام‌حذفی دور از هیاهو قهرمانی!
  • هوشمند: پرسپولیس و استقلال کار سختی برابر نساجی دارند
  • زامهران: نساجی قطعا در لیگ برتر می‌ماند