Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@12:14:15 GMT

معماری مسجد وکیل شیراز بررسی هنری می شود

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۷۳۷۴۸

معماری مسجد وکیل شیراز بررسی هنری می شود

به گزارش خبرنگار مهر، مسجد وکیل در بازار وکیل شیراز قرار دارد و قدمتش به سال ۱۱۸۷ هجری قمری می‌رسد، مسجدی با ستون‌های سنگی حجاری شده و منظم که فضایی اسرارآمیز در شبستانش ایجاد کرده است. کاشی‌کاری های طاق بالای شبستان با کاشی لاجوردی‌رنگ و تزئین آن‌ها با آیات قرآنی به خط ثلث است.

مسجد وکیل دو ایوان شرقی و غربی دارد و در صحن مسجد نیز کاشی‌کاری معرق هفت رنگ، چشم‌ها را به خود خیره می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مسجد طاقی از مروارید مزین شده است که در قسمت سمت شمال مسجد قرار گرفته و دو گلدسته بر فراز این طاق خودنمایی می‌کند.

بر اساس این خبر، برنامه «هنر نامه»، پنج مسجد تاریخی و شهیر ایران، از جمله مسجد نصیر الملک شیراز، مسجد آقابزرگ کاشان، مسجد جامع کبیر یزد، مسجد شیخ لطف الله اصفهان و مسجد وکیل شیراز را از نظر هنر معماری و کاشیکاری و دوره ساخت این مساجد در قالب برنامه مجازی به بررسی می‌پردازد.

یادآور می‌شود ویدئو کلیپ «هنرنامه» در بیست و دوم اردیبهشت ماه با معرفی مسجد وکیل شیراز در صفحه مجازی نگارخانه کلک خیال به نشانی kelkkhial.gallery و صفحه آپارات به نشانی kelkekhial.gallery نشر داده می‌شود.

نگارخانه کلک خیال در خیابان پیروزی، خیابان شکوفه، خیابان شهید کاظمی جنب بوستان گلزار طبقه دوم فرهنگسرای اخلاق واقع است.

کد خبر 5167110

منبع: مهر

کلیدواژه: ماه رمضان ۱۴۰۰ مسجد مسجد وکیل شیراز مساجد عید سعید فطر ماه مبارك رمضان قرآن کریم فعالیت های قرآنی دعای روزهای ماه رمضان ماه رمضان ۱۴۰۰ روز قدس قرآن نمایشگاه مجازی قرآن کریم محمد علی انصاری عید سعید فطر اوقات شرعی روز جهانی قدس وکیل شیراز مسجد وکیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۳۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عصر بارانی شیراز و بیش از هزار تماس با آتش‌نشانی

آفتاب‌‌نیوز :

هادی عیدی پور شامگاه چهارشنبه با اشاره به تلاش‌ها و فعالیت‌های آتش نشانان در عصر روز بارانی برای امداد رسانی به شهروندان شیرازی افزود: عصر امروز بارش‌های شدید و کم سابقه در شیراز به وقوع پیوست.

وی ادامه داد: تا ساعت ۱۷ امروز آتش‌نشانان شیراز ۱۲۹ عملیات مربوط به بارندگی در مناطق مختلف شهر انجام دادند.

به گفته رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز ۲۳ واحدعملیاتی برای بازدید ایمنی دوره‌ای از محدوده رودخانه خشک و سایر نقاط شهر شیراز در محل‌های مورد نظر مستقر بودند.

وی همچنین با اشاره به اینکه ۲۴ ایستگاه عملیاتی سازمان آتش نشانی در آماده باش کامل هستند از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه حادثه با حفظ خونسردی با شماره ۱۲۵ تماس بگیرند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • گذری به بازار تاریخی وکیل در شهر شیراز + فیلم
  • عصر بارانی شیراز و بیش از هزار تماس با آتش‌نشانی
  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • ۱۳ خیابان در سطح شهر قم بازگشایی شد
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • راه اندازی دبیرخانه مسابقات معماری و شهرسازی شهرداری شیراز
  • نتایج بررسی آتش‌سوزی خیابان شهید انصاری قزوین چه بود؟
  • راهیابی ۲ اثر نمایشی از چهارمحال و بختیاری به جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • ۲ اثر به جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد راه یافت
  • راهیابی ۲ اثر نمایشی از قم به همایش سراسری بچه‌های مسجد