Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-26@14:55:46 GMT

رزمایش مشترک نظامی آمریکا، ژاپن و فرانسه آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۷۴۰۷۳

رزمایش مشترک نظامی آمریکا، ژاپن و فرانسه آغاز شد

نخستین رزمایش آمریکا، ژاپن و فرانسه با هدف آنچه مقابله با نفوذ روز افزون چین در منطقه خوانده می شود امروز سه شنبه در جنوب توکیو آغاز شد.

به گزارش برنا، از رسانه های ژاپنی،  این رزمایش که شامل تمرینات جنگنده های نظامی و عملیات آبی خاکی است با در نظر گرفتن اقدامات مقابله با ویروس کرونا به مدت یک هفته در منطقه کیوشو برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک ناو نیروی دریایی استرالیا نیز در یک هفته تمرینات هوایی، زمینی و دریایی با حضور ۳۰۰ نیروی زمینی از سه کشور مذکور شرکت می کند.

یک مقام دریایی فرانسه به خبرگزاری این کشور گفت: در این رزمایش از یک زیردریایی ژاپنی و ۱۰ کشتی شامل شش کشتی از ژاپن، دو کشتی از فرانسه، یک کشتی از آمریکا و یک کشتی از استرالیایی استفاده خواهد شد.

ژاپن به ندرت تمرینات نظامی مشترک با کشورهای اروپایی برگزار کرده است با این حال انتظار می رود هم ناو هواپیمابر انگلیس و هم ناوچه آلمانی در اواخر سال جاری میلادی به منطقه هند و اقیانوس آرام اعزام شوند.

آمریکا بعد از حضور جو بایدن در کاخ سفید، علیرغم تصور عمومی، حضور نظام خود در اطراف چین به ویژه دریای جنوبی را افزایش داده است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: رسانه ویروس فرانسه کشتی انگلیس اقیانوس آرام چین ژاپن فرانسه آمریکا رزمایش نظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۴۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله به ۱۰۲ کشتی اسرائیلی آمریکایی و انگلیسی در ۲۰۲ روز

به گزارش آناتولی، گروه انصارالله یمن روز گذشته اعلام کرد که از زمان آغاز جنگ ویرانگر اسرائیل در ماه اکتبر علیه نوار غزه، ۱۰۲ کشتی اسرائیلی، آمریکایی و انگلیسی را هدف قرار داده است.

عبدالملک الحوثی، دبیر کل انصارالله یمن در یک سخنرانی که از شبکه تلویزیونی المسیره پخش شد، گفت: در طول ۲۰۲ روز تجاوز اسرائیل به غزه، حدود ۱۰۲ کشتی اسرائیل، آمریکا و انگلیس مورد حمله قرار گرفتند.

وی افزود که روزانه حدود دو کشتی مرتبط با اسرائیل هدف حمله این گروه قرار می‌گیرد. ناوبری کشتی‌های آمریکایی در دریای سرخ ۸۰ درصد کاهش یافته است.

الحوثی گفت که این گروه به دنبال گسترش و تقویت عملیات خود در اقیانوس هند است و تاکید کرد که در نتیجه کشتی‌های آمریکایی به مسیر‌های دریایی طولانی‌تر روی آورده اند که بر اقتصاد جهانی تأثیر گذاشته و هزینه کشتیرانی، بیمه حمل و نقل دریایی و قیمت کالا‌ها را افزایش داده است. 

وی گفت: هزینه عملیات بیمه یک کشتی برای برخی شرکت‌ها در آمریکا بالغ بر ۵۰ میلیون دلار بوده است که امری بی سابقه بوده و برای آنها مشکلی واقعی ایجاد می‌کند.

هیچ اظهارنظر فوری از سوی ایالات متحده، انگلیس یا اسرائیل در مورد اظهارات وی وجود ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • ساخت مراحل اولیه اسکله آمریکایی‌ها آغاز شد/ کشتی نظامی آمریکا در ساحل غزه پهلو گرفت
  • حمله به ۱۰۲ کشتی اسرائیلی آمریکایی و انگلیسی در ۲۰۲ روز
  • سخنرانی ترومن پس از بمباران هیروشیما / عماد مغنیه که بود و چگونه ترور شد؟ / تراژدی منابع مشترک چیست؟ / لذت رانندگی با شورلت‌های کلاسیک
  • دسترسی حمل‌و‌نقل‌ دریایی و هوایی به ارتباطات مخابراتی/آنتن‌های ماهواره‌ای سیار ساخته شد
  • تأکید کره شمالی بر حفظ قدرت نظامی خود
  • کره شمالی: اقدامات بیشتری برای حفظ قدرت نظامی خود انجام می‌دهیم
  • ادامه دوری حسن یزدانی از اردوی تیم ملی
  • حسن یزدانی از اردوی بعد به جمع آزادکاران اضافه خواهد شد
  • حسن یزدانی به اردوی تیم ملی نرفت
  • رزمایش دریایی مشترک سوریه و روسیه آغاز شد