Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت خارجه اتیوپی امروز (سه شنبه) ابراز امیدواری کرد که مذاکرات سد النهضه از سرگرفته شود و دیدارهای رئیس جمهوری کنگو راکد بودن مذاکرات را از بین ببرد. در همین حال، فرستاده آمریکا خواهان "راه حلی سودآور" برای تمامی طرف‌ها در بحران سد النهضه شد.

به نقل از اسکای نیوز، دینا مفتی، سخنگوی وزارت خارجه اتیوپی ابراز امیدواری کرد که مذاکرات سد النهضه از سرگفته شود و دیدارهای فلیکس تشیسکدی، رئیس جمهوری کنگو راکد بودن مذاکرات را از بین ببرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهوری کنگو که رئیس کنونی اتحادیه آفریقا است، وارد آدیس آبابا، پایتخت اتیوپی شد تا رایزنی‌هایی با مسئولان اتیوپی درمورد مذاکرات شکست خورده سد النهضه داشته باشد.

این سفر فلیکس تشیسکدی به اتیوپی در چارچوب سفرهای وی به مصر، سودان و اتیوپی انجام می‌شود تا تفاهم‌هایی میان این سه کشور قبل از زمان دومین آبگیری سد النهضه حاصل شود.

وی تلاش دارد تا دیدگاه‌ها میان مصر، اتیوپی و سودان در چارچوب طرح اتحادیه آفریقا برای پشت سر گذاشتن مشکل سد النهضه نزدیک شود.

سخنگوی وزارت خارجه اتیوپی اعلام کرد که دیدارهای فرستاده آمریکا با مسئولان اتیوپیایی پیرامون سد النهضه ثمربخش و سازنده بود.

وزارت خارجه اتیوپی اعلام کرد: ما به فرستاده آمریکا تاکید کردیم که به اهمیت دستیابی به توافقی پیرامون دومین آبگیری و راه اندازی پایبند هستیم.

وزارت خارجه اتیوپی تاکید کرد: اتیوپی امیدوار است که مذکرات پیرامون سد النهضه از سرگرفته شود و دیدارهای رئیس جمهوری کنگو با سه کشور برای رفع رکود در مذاکرات، ثمربخش باشد.

سخنگوی وزارت خارجه اتیوپی تصریح کرد که موضع اتیوپی درمورد سد النهضه تغییر نکرده و آنها به فرستاده آمریکا اعلام کردند که اتیوپی به رهبری اتحادیه آفریقا در مذاکرات سد النهضه پایبند است.

پیشتر فرستاده آمریکا با معاون نخست وزیر و وزیر خارجه و وزیر منابع آبی اتیوپی دیدار کرد.

در این مذاکرات به مساله سد النهضه و انتخابات و اوضاع در تیگرای و مسائل منطقه‌ای به روشی دیپلماتیک که همگان در آن برنده باشند، پرداخته شد./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: سخنگوی وزارت خارجه اتیوپی رئیس جمهوری کنگو اتحادیه آفریقا فرستاده آمریکا سد النهضه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۵۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کره شمالی : بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم

سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی در واکنش به گزارش وضعیت حقوق بشری وزارت خارجه آمریکا درباره این کشور گفت: بدترین وضعیت حقوق بشری را در جهان در ایالات متحده داریم که با سرکوب سیستماتیک، رویارویی قومی و مذهبی در آنجا ادامه دارد.   به گزارش ایسنا، سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی در بیانیه‌ای که در رسانه دولتی این کشور منتشر شد، گفته است: «وزارت امور خارجه کره شمالی انتشار گزارش حقوق بشر توسط وزارت امور خارجه آمریکا بر اساس دروغ، جعل، تعصب و خصومت را قاطعانه محکوم و رد می‌کند و آن را اقدامات مداخله جویانه واشنگتن در امور داخلی کره شمالی می‌داند.»   به نقل از خبرگزاری تاس، در ادامه این بیانیه همچنین آمده است: «آیا در ایالات متحده نقض جدی حقوق بشر از جمله سرکوب سیستماتیک مردم خود، رویارویی قومی و مذهبی و جنایات مختلف خشونت آمیز را شاهد نیستیم؟»   وی همچنین به ادعای مقام‌های آمریکایی درباره ضرورت نفوذ اطلاعاتی در کره اشاره کرد و ادامه داد: این نمایش یک دسیسه سیاسی بسیار بدخواهانه و یک چالش سیاسی خطرناک است که هدف آن تخریب نظام ما از درون است. واکنش پیونگ یانگ به این اقدامات هیچ محدودیتی ندارد.»   ۲۳ آوریل سال جاری میلادی، وزارت امور خارجه آمریکا گزارشی درباره وضعیت حقوق بشر در جهان منتشر کرد که نارضایتی تعدادی از کشورها از جمله مجارستان، ویتنام، مکزیک، پاکستان و ترکیه را برانگیخت.   ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز خاطرنشان کرد که این گزارش صرفا نمایش استانداردهای دوگانه نیست، بلکه یک تبعیض نژادی آشکار است. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • کاخ سفید: بلینکن برای برقراری آتش‌بس ۶ هفته‌ای در غزه تلاش می‌کند
  • شکست تلاش‌ آمریکا برای گسترش نفوذ در آفریقا
  • سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به عربستان | گفت و گوی مهم برای آتش بس در غزه
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی
  • تور منطقه‌ای «جان بس» برای رایزنی درباره افغانستان
  • سفر اردوغان به آمریکا به تعویق افتاد
  • امیدواری برای توسعه روزافزون روابط دوجانبه ایران و آفریقای جنوبی
  • کره شمالی : بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم