Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری استان کرمان، توسعه دادرسی‌های الکترونیک و بهره گیری از ظرفیت سامانه‌های الکترونیک را مورد تاکید قرار داد و گفت: در استان کرمان روند تمام الکترونیکی کردن رسیدگی به پرونده‌ها آغاز شده و باید توسعه یابد. خبرگزاری میزان - یدالله موحد، رئیس کل دادگستری کرمان در شورای انفورماتیک دادگستری این استان اظهار داشت: در برخی از حوزه‌های قضایی کرمان پرونده‌های کم حجم و تک مرحله‌ای به صورت تمام الکترونیکی و سیستمی رسیدگی می‌شود که با توسعه این اقدام در سایر نقاط استان کرمان می‌توان زمینه تمام الکترونیکی کردن رسیدگی به سایر پرونده‌ها را نیز فراهم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ضمن تاکید بر این مطلب که یکی از ارکان سند تحول دستگاه قضایی و برنامه‌های تحولی ریاست قوه قضاییه مبتنی بر هوشمند سازی دستگاه قضایی است، اظهار داشت: تلاش بر این است که به منظور افزایش شفاف سازی، دقت و سرعت کار از تکنولوژی‌های نوین حداکثر بهره برداری در دستگاه قضایی کشور و استان کرمان بعمل آید.
رئیس کل دادگستری استان کرمان ادامه داد: به منظور بهره گیری حداکثری از تکنولوژی‌های نوین در حوزه قضایی، ابزار‌ها و نرم افزار‌های جدید به صورت روز افزون در اختیار همکاران قضایی قرار می‌گیرد تا امورات دفتری و قضایی را مدیریت کرده و خدمات قضایی را ارتقا بخشند.
موحد تصریح کرد: باید با رفع نواقص احتمالی سامانه‌ها زمینه‌ای فراهم شود که از ظرفیت این حوزه به بهترین شکل ممکن بهره برداری شود.
وی ضمن تاکید براین مطلب که نمایندگان فناوری اطلاعات دادگستری‌ها مسئولیت سنگینی بر عهده دارند، عنوان کرد: در این رابطه نیرو‌های متخصص باید به صورت جدی اقدامات حوزه فناوری اطلاعات را پیگیری کنند.
رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه هوشمندسازی دستگاه قضایی از ارکان تحول در این دستگاه به شمار می‌رود و این کار با سرعت در حال پیشرفت است، تاکید کرد: روسای حوزه‌های قضایی، دادستان‌ها و کارکنان اداری و قضایی باید دانش فنی خود برای بهره گیری از این ظرفیت‌ها را ارتقاء بخشند تا مردم ثمرات و نتایج اقدامات قوه قضاییه درحوزه هوشمندسازی را به صورت ملموس درک کنند.
موحد بر پیگیری جدی اقدامات مورد نیاز در حوزه ابلاغ الکترونیک، گفت: کشور به سمت حذف پرونده‌های سنتی و توسعه دادرسی‌های الکترونیک حرکت می‌کند و در استان کرمان نیز به نحوی برنامه ریزی شده تا همگام با پیشرفت‌های حوزه فناوری و تکنولوژی روند رسیدگی به پرونده‌ها نیز الکترونیکی دنبال شود.
وی با اشاره به اینکه ایجاد رقابت به منظور توسعه دادرسی‌های الکترونیک کار خوبی است، تاکید کرد: ورود اطلاعات صحیح به سامانه ها، بهره گیری حداکثری از ظرفیت‌های فعال شده سامانه‌های الکترونیک قضایی و توسعه دادرسی‌های الکترونیک باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.   انتهای پیام/ برچسب ها: دادرسی الکترونیک سند تحول قضایی دستگاه قضایی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادرسی الکترونیک سند تحول قضایی دستگاه قضایی توسعه دادرسی های الکترونیک رئیس کل دادگستری دستگاه قضایی استان کرمان پرونده ها بهره گیری سامانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۵۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریسک ورود به پرونده شرکت های خودرویی را پذیرفتیم

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ علی شعبانی در مراسم معارفه رییس‌ کل جدید دادگستری استان قزوین که صبح امروز در سالن اجتماعات مرکز آینده پژوهی دانشگاه بین المللی امام(ره) قزوین برگزار شد، گفت: از زمانی که بار امانت این مسئولیت را به دوش گرفتیم با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی و انتظامی توانستیم برخی از مشکلات استان را حل کنیم.

وی با بیان اینکه اقدامات خوبی در دستگاه قضایی استان با همراهی معاونین و کارکنان صورت گرفته است گفت: داشتن برنامه و ساختار کارآمد با روحیه جهادی دو موضوع مهمی است که می‌توان برای حل مشکلات از آن بهره برد.

رئیس کل سابق دادگستری استان قزوین با بیان اینکه برخی از مشکلات موجود در استان قزوین به فعل و یا ترک فعل مدیران بازمی‌گردد، افزود: یکی از موضوعات چالشی در استان قزوین که دستگاه قضایی ورود پیدا کرد شرکت‌های خودرویی بود که در این بحث، ریسک ها را پذیرفتیم و با کمک شورای تامین این موضوع رو پیگیری و ساماندهی کردیم.

شعبانی اضافه کرد: در برخی موضوعات جلوتر از سیاست های قوه حرکت کردیم و در حوزه عفاف و حجاب جز استان‌های پیشرو و برتر در کشور بودیم.

گفتنی است در پایان این مراسم و با اهدا حکمی از سوی ریاست محترم قوه قضاییه حجت الاسلام علی مصطفوی نیا به عنوان رییس کل جدید دادگستری کل استان قزوین منصوب شد و از خدمات و تلاش های علی شعبانی رییس کل پیشین دادگستری این استان تجلیل به عمل آمد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900680

دیگر خبرها

  • دستگاه قضایی آخرین ملجأ و پناهگاه مردم است
  • دستگاه قضایی پیگیر حقوق مالباختگان شرکت‌های خودرویی در قزوین
  • ریسک ورود به پرونده شرکت های خودرویی را پذیرفتیم
  • واحدهای آلاینده سمنان زیر ذره‌بین دستگاه قضا
  • نیمی از پرونده‌های قضایی گرمسار الکترونیکی شد
  • کشف روزانه ١٢ سلاح غیر مجاز در استان کرمان
  • دستگاه‌ها برای مقابله با سرقت، توپ را به زمین یکدیگر نیندازند
  • کشف ۴۴۱۱ سلاح گرم در استان کرمان
  • تشکیل ۵۰۶ فقره پرونده با موضوع سلاح و مهمات در دادگستری استان کرمان
  • پیگیری انتقال مدیریت زندان قزلحصار از تهران به استان البرز