Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-28@03:48:16 GMT

با این ترفندهای طلایی غذا بخورید اما چاق نشوید

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۷۸۳۲۸

با این ترفندهای طلایی غذا بخورید اما چاق نشوید

داشتن شکم صاف جزء مهم‌ترین اصول تناسب اندام است که بسیاری از افراد سعی می‌کنند با انجام تمرینات مختلف ورزشی یا رژیم‌ غذایی به این هدف برسند. اما گاه تورم شکم ناشی از تغذیه نامناسب است که زمینه‌ساز نفخ و اختلال عملکرد روده ها می‌شود.

به گزارش برنا؛ از همین‌رو، توجه به 5 توصیه ساده اما کاربردی می‌تواند تاثیر بسیار خوبی داشته ‌باشد که به ترتیب عبارتند از:

1.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مصرف سبزیجات بیشتر به‌جای گوشت ها

بشقاب ایده‌آل غذا شامل 2/1 سبزیجات، 4/1 غلات و 4/1 پروتئین است. ماهی و تخم‌مرغ به‌عنوان منابع پروتئینی ارجحیت دارند و مصرف گوشت قرمز باید به 2 وعده در هفته کاهش پیدا کند.

2. کاهش کربوهیدرات‌ها

مصرف کربوهیدرات‌ها از جمله شیرینی‌جات در رژیم غذایی باید کاهش پیدا کند زیرا تخمیر باکتری‌های روده را تسهیل می‌کند. علاوه بر این، مصرف میوه‌ها به‌عنوان دسر نیز توصیه نمی‌شود زیرا قند میوه‌ها در این زمان موجب اختلال در گوارش می‌شود.

3. گنجاندن فیبر در رژیم غذایی

فیبرها به تقویت مخاط روده‌ای کمک می‌کنند. سبزیجات برگ سبز، میوه‌ها، غلات سبوس‌دار و مغزها بهترین منابع فیبرها هستند. البته بهتر است سبزیجات معطر و ادویه‌ها نیز به تمام غذاها افزوده و تنوع غذایی رعایت شود.

4. مصرف خوراکی‌های تخمیری

این خوراکی‌ها مانع از عدم‌تعادل باکتری‌های روده می‌شوند. کفیر، دوغ و ماست حاوی پروبیوتیک‌ها هستند که در تعادل فلور روده نقش دارند. سبزیجاتی که مدتی در سرکه یا آب و نمک فرآوری می‌شوند نیز حالت تخمیری دارند و در این زمینه مفید هستند. البته به‌خاطر مقدار نمک نباید در مصرف آنها افراط کرد.

5. کاهش مصرف منابع غذایی گلوتن و لاکتوز

کاهش مصرف خوراکی‌های حاوی گلوتن و لاکتوز در کاهش نفخ موثر هستند و در نتیجه به حفظ شکمی صاف کمک می‌کند. برنج، کینوا و گندم سیاه جایگزین‌های بهتری به جای خمیرهای حاوی گلوتن هستند. در مورد کاهش لاکتوز نیز می‌توان به‌جای لبنیات از انواع شیرهای گیاهی و فرآورده‌های آن استفاده کرد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سبزیجات گوشت گوشت قرمز رژیم غذایی قند لبنیات چاقی غذا ترفند تناسب اندام چاقی شکمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۸۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این پنیر چربی‌های شکم را آب می‌کند! | تاثیر لبنیات در چربی سوزی شکم ؛ روزانه سه وعده لبنیات بخورید

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسکانیوز، در عصری زندگی می‌کنیم که همگان به دنبال راه‌حل‌های فوری و ساده برای دستیابی به اهداف خود هستند، و این نگرش در زمینه‌های پخت‌وپز، درمان و بهداشت نیز قابل مشاهده است. به ادعای برخی، استفاده از چربی‌سوزها می‌تواند ظرف مدت یک هفته به آب کردن چربی‌های شکمی و بهبود تناسب اندام کمک کند. بسیاری از افراد چاق، به ویژه زنان، از نگاه دیگران به خود به عنوان فردی چاق دچار ناراحتی و نگرانی می‌شوند. این چربی‌سوزها به عنوان یک راه حل مؤثر و طبیعی برای کاهش وزن تبلیغ می‌شوند و علاوه بر این، برخی از خواص استثنایی دیگر این محصولات شامل بهبود عملکرد مغز و حافظه، بینایی و شنوایی نیز است.

بر اساس نتایج بسیاری از مطالعات، رابطه‌ مستقیمی میان مصرف بالای کلسیم و بهبود ترکیب بدن وجود دارد. وقتی میزان کلسیم در بدن شما پایین باشد، بدن هورمون‌هایی ترشح می‌کند که به شما امکان استفاده‌ی بهتر از کلسیم موجود را می‌دهد، اما مشکل اینجاست که بدن به سلول‌های چربی نیز علامت می‌دهد به حالت چربی باقی بمانند.

لبنیات از قبیل شیر، پنیر و ماست منبع مناسب کلسیم هستند. کلسیم موجود در لبنیات به شکستن چربی در بدن و حتی جلوگیری از تشکیل آن کمک می‌کند. همیشه به جای لبنیات پرچرب، لبنیات بدون‌ چربی یا کم‌چرب تهیه کنید. اگر روزانه سه وعده لبنیات بخورید و به رژیم غذایی خود پایبند باشید، حتما به راحتی به هدف چربی سوزی سریع شکم و پهلو و کل بدن تان می رسید.

۱۰ ماده غذایی چربی‌سوز که با خوردن آنها به‌آسانی وزن کم می‌کنید

خواص چربی سوزی پنیر پارمیزان

کم‌کالری و پرکلسیم بودن این پنیر هورمون‌های چربی‌سوز بدن را فعال می‌کند. از آنجا که این پنیر بیش از هر ماده‌ی لبنی دیگری پروتئین دارد، با مصرف آن برای مدت بیشتری احساس سیری خواهید کرد. هر روز ۳۰ میلی‌گرم از این پنیر را به سوپ یا سالاد خود اضافه کنید.

کلید کاهش وزن ؛ فقط کافی است این یک کار را انجام دهید کد خبر 847437 برچسب‌ها رژیم غذایی لبنیات - پنیر

دیگر خبرها

  • خواص بی نظیر نخود فرنگی برای لاغری | هر فنجان نخود فرنگی چقدر کالری دارد؟
  • ۵ ماده غذایی که می توانند اثری مشابه داروهای لاغری داشته باشند
  • با این مواد غذایی درد را فراموش کنید
  • این پنیر چربی‌های شکم را آب می‌کند! | تاثیر لبنیات در چربی سوزی شکم ؛ روزانه سه وعده لبنیات بخورید
  • روایتی از حذف قند و عوارضش، جزو پربازدیدترین‌های توییتر شد/ عکس
  • برای افزایش هوش این پنج ماده غذایی را مصرف کنید
  • افرادی که فشار خون بالا دارند ماست را با این ماده غذایی ترکیب کنند
  • لاغری در یک هفته ؛ نکات مهم برای کاهش وزن در یک هفته
  • هفت نکته برای کاهش وزن اگر فکر می‌کنید «ژن چربی» را دارید
  • غذا‌هایی که شکم تخت به شما هدیه می‌دهد