Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-29@01:01:54 GMT

حمله چوب‌برها به «پرواز همای» در گیلان

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۷۹۹۰۲

حمله چوب‌برها به «پرواز همای» در گیلان

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، عصر سه شنبه فیلمی در فضای مجازی و رسانه ای استان گیلان بازنشر شد که در آن پرواز همای از خوانندگان مطرح سنتی کشور به عنوان فعال محیط زیست در حال مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیمای گیلان است که از طرف چوب برها مورد حمله قرار می گیرد.

پرواز همای در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد که خوشبختانه در این حمله‌ی چوب برها آسیبی ندیده و در سلامت کامل به سر می برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این خواننده موسیقی سنتی و فعال محیط زیست درباره حادثه مذکور توضیح داد: حین مصاحبه بودیم که جنگل خواران با اره برقی حمله کردند و دوربین خبرنگاران را شکستند و ما و همراهانمان را تهدید کردند که خوشبختانه در این حمله آسیب جانی به کسی وارد نشد.

وی اظهار داشت: متاسفانه چوب برها جنگل های منطقه شفت را درو می کنند و تاکنون بسیاری از عرصه های جنگلی را تخریب کرده اند. این درحالی است که اکنون در فصل بهار به سر می بریم و در این بین جانورانی چون گراز، قرقاول، جوجه تیغی و بسیاری از حیوانات وحشی دیگر برای گذران فصل بهار به جنگل ها پناه می آوردند.

همای ادامه داد: دستور جلب این افراد از سوی دادستان صادر شد و خوشبختانه نیروی انتظامی در منطقه حاضر شد اما ما هنوز نگران درختانی هستیم که در فصل بهار قطع می شوند و بجای آنها درختی کاشته نمی شود.

پرواز همای با نام سابق سعید جعفرزاده احمد سرگورابی متولد شهر احمدسرگوراب از توابع شهرستان شفت واقع در غرب گیلان است. او خواننده موسیقی سنتی ایرانی است همراه با گروه مستان که مجموعه‌ای از نوازندگان سازهای ایرانی هستند، به اجرای کنسرت می‌پردازد. او ترانه‌هایی را به زبان‌های گیلکی و تالشی نیز اجرا کرده و اپراهایی را هم به‌روی صحنه برده‌است.

شرکت در جشنواره موسیقی فجر، فضای باز کاخ نیاوران، تور کنسرت‌های آمریکا (Disney Hall)،کنسرت ارکسترال با رهبری شهرداد روحانی و تور کنسرت‌هایی از هامبورگ تا هلند از جمله فعالیت‌های پرواز همای است.

اجرای موزیکال داستانهای مثنوی و آثار شعرای بزرگ کشور همچون اپراهای «موسی و شبان»، «مرغ سحر» و «عقل و عشق و آدمی» به رهبری شهرداد روحانی از جمله کارهای نو و بدیع این هنرمند گیلانی است.

از آلبوم های موسیقی پرواز همای نیز می توان به «در شب گیسوان تو» و «سرزمین بیکران» اشاره کرد.

او کنسرت های متعددی را با گروه مستان با عنوان «مستان و همای» برای حفظ جنگل‌ها و جلوگیری از نابودی حیوانات به روی صحنه برد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: نحوه برگزاری امتحانات مدارس 1399 1400 فطریه نشست وین انتخابات 1400 عید فطر دعای روز بیست و هشتم رمضان پرواز همای خواننده فعال محیط زیست چوب برها جنگل حمله جنگل خواران نحوه برگزاری امتحانات مدارس 1399 1400 فطریه نشست وین انتخابات 1400 عید فطر دعای روز بیست و هشتم رمضان پرواز همای چوب برها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۹۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت تصویر گوزن قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار + فیلم

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان از ثبت تصویر گوزن قرمز ایرانی(مرال) در لنز دوربین تله‌ای حافظان طبیعت در ارتفاعات جنگلی شهرستان رودبار خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان حمزه عشوری امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ اظهار کرد: تصاویر زیبا و ارزشمندی از یک رأس گوزن قرمز (مرال) نر در ارتفاعات جنگلی شهرستان رودبار توسط یک کارگروه زبده از تشکلهای مردمی حافظان هیرکانی و همراهی یکی از محیط‌بانان حفاظت محیط زیست گیلان به ثبت رسیده است.

وی افزود: جنگل‌های هیرکانی گیلان از عرصه‌های طبیعی و بی نظیری است که هنوز می‌توان غرش پلنگ ایرانی و بانگ گوزن قرمز (مرال) را در آن شنید.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان خاطرنشان کرد: آموزش جوامع محلی، برخورد قاطع با شکارچیان غیرمجاز و تعامل با جوامع بومی و محلی و تلاش شبانه روزی محیط‌بانان سبب شده تا امنیت در زیستگاه برای این گونه‌های حیات وحش تأمین شود.

عشوری تصریح کرد: مشاهده گونه‌های ارزشمند همچون مرال، پلنگ و خرس قهوه‌ای در این استان گیلان نشان از این دارد که زیستگاه‌ها برای این حیوانات امن است.

به گزارش ایمنا، مرال یا گوزن قرمز که به آن «گاوکوهی» نیز گفته می‌شود از گونه‌های باشکوه جنگل‌های پهن برگ هیرکانی شمال ایران است و یکی از نمادهای تنوع زیستی جنگل‌های هیرکانی و از گونه‌های حمایت شده در زیستگاه‌های استان گیلان است.

کد خبر 748829

دیگر خبرها

  • ثبت تصویر گوزن قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار + فیلم
  • وحید اسداللهی رِنگ‌های آذربایجانی را به تالار وحدت می‌آورد
  • مظلوم‌تر از تئاتر، موسیقی اصیل ایرانی است/ تخصیص یارانه دولتی برای سفره فرهنگی مردم
  • دوقلوهای آواز ایرانی در شهر اصفهان به روی صحنه می‌روند
  • این صدا برای بچه‌های ایران است/ جزییات یک کنسرت باتربیت!
  • مظلوم‌تر از تئاتر، موسیقی اصیل ایرانی است/تخصیص یارانه دولتی برای سفره فرهنگی مردم
  • چرا پنج کنسرت در تهران لغو شد؟
  • سفر مدیرکل دفتر موسیقی برای تعیین تکلیف کنسرت‌های موسیقی
  • اولین کنسرت در خانه رئال مادرید؛ برنابئو، میزبان فستیوال «دیوانه موسیقی» / عکس
  • عاشقانه‌های مولانا در تالار وحدت پراقبال شد/وقتی موسیقی سنتی رنگ و بوی تازه می‌گیرد+فیلم