Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-30@16:40:58 GMT

اصلاح‌طلبان در انتظار جهانگیری

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۷۹۹۸۲

اصلاح‌طلبان در انتظار جهانگیری

گروه سیاست سایت فردا- ثبت‌نام‌ها به روز دوم رسید و هنوز تکلیف نامزد اصلی در جریان اصلاحات معلوم نیست. جام حذف و خط خوردن اسامی از لیست چهارده‌نفره ادامه دارد اما به نظر هم نمی‌رسد که کار به یک نتیجه مطلوب برسد. 

این جریان سیاسی که اصلی‌ترین چالش آن ریزش سرمایه اجتماعی و تردید در توانایی اقناع و پای صندوق آوردن مردم است، این روزها سخت مشغول پیدا کردن کاندیدای مناسب است اما نه سید حسین خمینی راضی شد که منفعت خود را نادیده گرفته و یا به توصیه رهبری توجه نکرده و وارد میدان شود، نه اصرارهای خاتمی و سیدحسن خمینی به ظریف تا کنون نتیجه داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تکلیف تاجزاده که گفته روز جمعه ثبت نام می‌کند نیز تقریبا مشخص است و به نظر نمی‌رسد که شانسی برای تایید صلاحیت داشته باشد، به خصوص بعد از مصوبه اخیر شورای نگهبان.

دست این جریان از نامزدهای حداقلی اما انگار درحال خالی شدن است. شاهد آنکه امروز روزنامه «آفتاب یزد» که رسانه نزدیک به عارف است از قطعی شدن تصمیم او به نیامدن خبر داه است. به این ترتیب اصلاح‌طلبان می‌مانند و امثال پزشکیان، خرازی، آخوندی، زارغ فومنی، کواکبیان و ... . 

تنها امیدشان در این میان به آمدن اسحاق جهانگیری است. معاون اول دولت روحانی که اگرچه پایش در ناکارآمدی‌های دولت مستقر و وضع موجود گیر است اما بهترین گزینه اصلاح طلبان به حساب می‌آید. او واقعا اصلاح‌طلب است. سابقه اجرایی دارد. پشتوانه حزبی دارد و از پس مناظرات هم به خوبی برمی‌آید. خودش هم اگرچه تا کنون رسما نگفته که نامزد می‌شود و تصمیم قطعی نگرفته است اما در کلاپ هاوس گفته که «نگفتم نمی‌آیم» . بر این اسا احتمال نامزدی او وجود دارد و اصلاح‌طلبان نیز سخت منتظر او هستند. 

شاهد آنکه سید عبدالواحد موسوی لاری از اعضای مجمع روحانیون مبارز در گفت‌وگویی با «خبرآنلاین» در پاسخ به اینکه کدام نامزد اصلاح‌طلب شانس رای‌آوری بیشتری دارد ، می‌گوید: «آقای پزشکیان، آقای عارف، ظریف، جهانگیری نیروهای خوبی هستند و هر کدام از این ها فرهیخته هستند».

حال که تکلیف ظریف و عارف معلوم شده، باید دریافت که انتظارها برای جهانگیری و پزشکیان بیشتر شده است. به خصوص جهانگیری که با فاصله از پزشکیان نامزد قدرتری به حساب می‌آید.

 

منبع: فردا

کلیدواژه: اصلاح طلبان جهانگیری انتخابات ۱۴۰۰ اصلاح طلبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۷۹۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویری از ۳ کاندیدای اصلی برای ریاست مجلس دوازدهم

در جریان نشست علنی صبح روز گذشته دوشنبه، ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی، عکسی از گفتگوی مسعود پزشکیان با محمد باقر قالیباف و مجتبی ذوالنور را مشاهده می‌کنید.

محمدباقر قالیباف، مسعود پزشکیان و ذوالنوری از جمله منتخبان مجلس یازدهم هستند که اسم‌شان به عنوان نامزدهای انتخابات هیأت رئیسه برای کرسی ریاست شنیده می‌شود.

دیگر خبرها

  • حمله شدید کرباسچی به نصیری: تعادل نداری و به درد تبلیغات بی‌بی‌سی می‌خوری | دنبال جذب جایگاه هست
  • تصویری از ۳ کاندیدای اصلی برای ریاست مجلس دوازدهم
  • آشنایی با زنان عارفی که مردان دانشمند از محضرشان درس گرفتند
  • کرباسچی: مهدی نصیری تعادل ندارد؛ او فقط به درد تبلیغات بی‌بی‌سی می‌خورد
  • مرغ آمریکایی‌ها غاز است!
  • خیز اصلاح طلبان رادیکال به سوی خیابان به بهانه طرح نور/ روزنامه آرمان ملی: مسئله مذاکره با آمریکا و حجاب باید حل شود!
  • انتقاد تند جهره شاخص اصلاح‌طلبان از سوپر افراطی حزب‌اللهی دیروز!
  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟
  • رابط اصلاح‌طلبان با رهبری بعد از فوت هاشمی‌رفسنجانی چه کسی است؟
  • فاکتور اشتباه و شیطنت آمیز اصلاح طلبان در خصوص شرایط امید در جامعه/ آغاز کنش‌های انتخاباتی رادیکال‌ها پس از عملیات تحریم!