Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: آمریکایی‌ها و ناتو علی رغم ادعا‌هایی مبنی براینکه قصد خروج از عراق را داریم به هیچ عنوان قدرت خروج از عراق را ندارند.

رضا میرابیان کارشناس مسائل غرب آسیا در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، در خصوص خبر اعزام نیرو‌های نظامی انگلیس به عراق گفت: در شرایط فعلی فرستاده ویژه آمریکا سه روز است که در عراق مستقر شده هدف از این سفر کاهش نیرو‌های آمریکایی در عراق از ۵ هزار نیرو به ۳ هزار نیروست و مذاکرات پیرامون کاهش نیرو‌های آمریکائی در عراق و در مرحله بعدی خروج کامل این نیرو‌ها از عراق در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه طبیعتا خواست مردم عراق اخراج همه نیرو‌های آمریکایی از کشورشان است گفت: با این حساب ورود نیرو‌های انگلیسی به عراق موضوعی مهم و قابل بررسی است به نظر می‌رسد خود انگلیس در شرایط اعزام نیرو به عراق نیست، اما ممکن است نیرو‌های خود را در چارچوب نیرو‌های ناتو وارد این کشور کنند، چون در گذشته نیز آمریکایی‌ها از کشور‌های اروپایی خواسته بودند تا نیروهایشان را تحت عنوان ناتو به عراق اعزام کنند که به اصطلاح آسیب پذیری آن‌ها کمتر شود.

میرابیان تصریح کرد: البته به نظر می‌رسد دولت عراق نیز با ورود این نیرو‌ها در چارچوب اتحادیه اروپا یا ناتو برای آموزش نیرو‌های عراقی موافق باشد.

اعزام نیرو‌های انگلیسی به عراق هماهنگی بین غرب و آمریکا برای جایگزینی نیرو‌ها در منطقه است
این کارشناس مسائل غرب آسیا یادآور شد: احتمال دیگر در خصوص اعزام نیرو‌های انگلیسی به منطقه نیز یک هماهنگی بین آمریکا و انگلیس است که آمریکایی‌ها ظاهرا نیرو‌های خود را از عراق مطابق مصوبه مجلس این کشور بیرون بکشند و نیرو‌های انگلیسی در قالب ناتو جایگزین آن‌ها شوند.


*نیروی بیگانه، بیگانه است/ فرقی بین آمریکائی و انگلیسی بودن آن نیست
وی با بیان اینکه این اتفاق هیچ تاثیری در شرایط عراق نخواهد داشت گفت: اساسا نیروی بیگانه، نیروی بیگانه است و هیچ فرقی ندارد که آمریکایی باشد یا انگلیسی، این در حالی است که انگلیس هدف از اعزام نیرو‌های خود به منطقه را مبارزه با داعش عنوان کرده است در حالی که عملا داعشی در منطقه به معنای خاص وجود ندارد که نیاز به مبارزه با آن باشد.

میرابیان ادامه داد: گذشته از این عراق و نیرو‌های مردمی حشد الشعبی ثابت کردند که توان مبارزه با داعش را دارند و در بسیاری از مراحل اقدامات این گروه تروریستی را خنثی کرده و حتی داعش در چند سال اخیر عملیات ایذایی نیز نداشته است و در شرایط فعلی نیرو‌های ارتش حدالشعبی به طور کامل، اختیار عمل را برای مدیریت امنیت در کشور خود به دست دارند و نیازی به حضور بیگانه وجود ندارد.


*آمریکا علی رغم ژست خروج از عراق تصمیم عملی برای خروج از این کشور ندارد
این کارشناس مسائل غرب آسیا با تاکید براینکه آمریکایی‌ها و ناتو علی رغم ادعا‌هایی مبنی براینکه قصد خروج از عراق را داریم به هیچ عنوان قدرت خروج از عراق را ندارند گفت: آمریکا ممکن است نیرو‌های خود را در عراق کاهش دهد، اما در عمل تصمیم به خروج از عراق ندارد. چون آن‌ها به دنبال آن هستند که عراق را همواره تحت کنترل داشته باشند.

وی در پایان این گفتگوتصریح کرد:، اما پروسه حضور در عراق شدنی نیست، چون در سال ۲۰۱۱ و زمان ریاست جمهوری اوباما نیز آمریکا مجبور شد، نیرو‌های خود از عراق را خارج کند و به جای آن داعش را ایجاد کند و دولت عراق ناچار از آمریکا یا ائتلاف ضد داعش که خودشان سازنده داعش بودند خواست نیروهایشان را برای مهار داعش به این کشور وارد کنند و امروز با این مشکلات عدیده و عدم خروج نیرو‌های آمریکایی از عراق مواجه شدند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: میرابیان انگلیس عراق خروج نیروهای آمریکائی از عراق کارشناس مسائل غرب آسیا نیرو های انگلیسی نیرو های انگلیس خروج از عراق اعزام نیرو نیرو های خود آمریکایی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۸۰۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنعانی: اگر رشادت مستشاران سپاه نبود داعش تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ می‌کرد

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: این دولت و مردم ایران هستند که باید از آمریکا و اروپا به دلیل نقض توافق هسته‌ای و ایفای نقش مخرب در ثبات و امنیت پایدار در منطقه سوال و طلبکاری کنند، نه اینکه این دولتهای ناقض عهد و پیمان، خود را جای طلبکار و مدعی نشانده و به گستاخی بر فهرست تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران بیفزایند.

به گزارش ایلنا، کنعانی افزود: اگر رشادت و جانفشانی سپاه پاسداران و مستشاران شهید ضد تروریست سپاه در منطقه نبود، تروریسم داعشی تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ کرده بود و امنیت منطقه و جهان را بیش از پیش تهدید می‌کرد، حال چگونه پارلمان اروپا وقیحانه خواستار گنجاندن تنها نیروی واقعی ضدتروریسم جهان در فهرست تروریسم می‌شود؛ مگر اینکه تصور کنیم گروه‌های تروریستی در راستای اهداف و منافع نامشروع آمریکا و معدود دولتهای اروپایی و رژیم صهیونیستی برای دامن زدن به بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه غرب آسیا عمل می‌کنند!

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تاکید کرد تکرار رویکردهای غیرقانونی و اشتباه توسل به ابزار تحریم و فشار از سوی آمریکا و تبعیت برخی دول اروپایی از واشنگتن، هیچ حق و مشروعیتی برای ادعاهای آن‌ها از منظر حقوقی و بین‌المللی ایجاد نمی‌کند و آن‌ها باید زمانی پاسخگوی این ادعاها و اقدامات ظالمانه خود علیه دولت و مردم ایران باشند.

دیگر خبرها

  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است
  • تحلیلگر آمریکایی: دانشجویان معترض آمریکایی نیرو‌های نیابتی ایران هستند!
  • آتش‌سوزی مهیب در پی خروج قطار از ریل در آریزونای آمریکا
  • آتش‌سوزی مهیب در پی خروج قطار از ریل در آریزونای آمریکا+ فیلم
  • کنعانی: اگر رشادت مستشاران سپاه نبود داعش تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ می‌کرد
  • سپاه نبود داعش تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ می‌کرد
  • واکنش انصارالله یمن به خروج ناو هواپیمابر آمریکا از دریای سرخ
  • زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند
  • یمنی‌ ها کشتی تجاری اسرائیل را هدف قرار دادند