Web Analytics Made Easy - Statcounter

ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری از ساعت ۸ روز سه‌شنبه آغاز شده و تا ساعت ۱۸ روز شنبه ۲۵ اردیبهشت به مدت پنج روز ادامه خواهد داشت. خبرگزاری میزان - از ساعت ۸ صبح ۲۱ اردیبهشت ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری آغاز شد.

ثبت‌نام از داوطلبان فقط در وزارت کشور انجام می‌شود و داوطلبان تا روز ۲۵ اردیبهشت فرصت دارند در این انتخابات ثبت نام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شورای نگهبان در فاصله روز‌های ۲۶ تا۳۰ اردیبهشت صلاحیت داوطلبان را رسیدگی می‌کند. از روز ۳۱ اردیبهشت تا ۴ خرداد نیز شورای نگهبان فرصت دارد تا به شکایت داوطلبان ردصلاحیت شده رسیدگی کند. روز پنجم خرداد لیست داوطلبان تایید صلاحیت شده اعلام خواهد شد.

بر اساس بند ۳ ماده ۲ اصلاحیه مصوبه شورای نگهبان جهت «تعریف و اعلام معیار‌ها و شرایط لازم برای تشخیص رجل سیاسی، مذهبی و مدیر و مدبّر بودن نامزد‌های ریاست جمهوری»، شرایط لازم برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌جمهوری عبارت است از:

- سلامت و توانایی لازم جهت ایفای مسئولیت‌های ریاست جمهوری

- حداقل سن ۴۰ سال تمام شمسی و حداکثر سن ۷۵ سال تمام شمسی در هنگام ثبت‌نام

- داشتن مدرک تحصیلی حداقل کارشناسی ارشد یا معادل آن مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و یا مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه

- ارائه برنامه‌ها و خط مشی‌های اجرایی در چارچوب صلاحیت و اختیارات قوه مجریه مبتنی بر اسناد بالادستی از جمله قانون اساسی و سیاست‌های کلی نظام

- معرفی مشاوران جهت تشریح برنامه‌ها و توان مدیریتی

- عدم محرومیت از حقوق اجتماعی در زمان ثبت‌نام

- فقدان سابقه محکومیت کیفری مؤثر

- عدم محکومیت قطعی کیفری به جرایم اقتصادی از جمله کلاهبرداری، رشاء و ارتشاء، اختلاس، تبانی در معاملات دولتی، پولشویی، اخلال در نظام اقتصادی کشور و عدم محکومیت به اقدام علیه نظام جمهوری اسلامی ایران

- وابسته نبودن به گروه‌های غیرقانونی و فقدان سوابق سوء امنیتی از جمله در فتنه سال ۱۳۸۸، عدم وابستگی به رژیم گذشته و مؤثر نبودن در تحکیم آن

اخبار لحظه به لحظه انتخابات را «میزان» بخوانید.   ثبت‌نام ۵۷ نفر در انتخابات ریاست جمهوری در روز اول ۱۴۰۰/۰۲/۲۲ - ۰۸:۳۲

دومین روز از ثبت‌نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری دقایقی قبل در محل وزارت کشور آغاز شد.

نیرو‌های نظامی و انتظامی جهت تامین امنیت برگزاری این مراسم در مقابل درب شماره ۵ وزارت کشور مستقر هستند.

طبق اعلام سخنگوی ستاد انتخابات کشور روز گذشته ۵۷ نفر در انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کردند.

پوشش ویژه انتخابات ۱۴۰۰| روز اول ۱۴۰۰/۰۲/۲۲ - ۰۸:۱۴

ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری از ساعت ۸ روز سه‌شنبه آغاز شده و تا ساعت ۱۸ روز شنبه ۲۵ اردیبهشت به مدت پنج روز ادامه خواهد داشت.

در روز اول ثبت‌نام از نامزد‌های ریاست جمهوری، تعدادی از چهره‌های شناخته شده در فضای سیاسی کشور برای ثبت‌نام وارد وزارت کشور شدند.  

 در حاشیه اولین روز ثبت‌نام انتخابات سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در کنار ثبت‌نام افراد مطرح، کسانی نیز با اهداف و ظواهر مختلف، برای ثبت‌نام در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری وارد گود انتخابات شدند.

ثبت‌نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری/ اخطار شورای نگهبان به ستاد انتخابات/ اعلام اسامی نامزدها + حاشیه‌ها و تصاویر

 

لزوم ارائه برنامه و پرهیز از اظهارات بدون پشتوانه از سوی داوطلبان انتخابات ۱۴۰۰/۰۲/۲۲ - ۰۸:۰۱

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ در سخنرانی تلویزیونی خطاب به ملت ایران فرمودند: بعضی از کسانی که وارد میدان انتخابات می‌شوند اظهاراتی می‌کنند که این اظهارات، اظهارات خوبی نیست، حرف‌های فریبنده است، حرف‌هایی است که هیچ پشتوانه‌ فکری و پشتوانه‌ برنامه‌ای ندارد. همین طوری یک چیزی ادّعا می‌کنند، یک چیزی می‌گویند، بدون اینکه امکانات کشور را در نظر بگیرند یا حتّی بدانند. خیلی از برادران که در این میدان وارد می‌شوند، از بسیاری از ظرفیّت‌های کشور شاید خیلی مطّلع هم نباشند؛ بدون اینکه حالا محاسبه‌ درستی شده باشد، یک چیزی می‌گویند، یک حرفی می‌زنند، یک وعده‌ای می‌دهند. این‌ها خوب نیست، بایستی برنامه ارائه بشود به معنی واقعی کلمه؛ بایستی جوری باشد که کارشناسان وقتی نگاه می‌کنند به حرف زدن کسی که داوطلب است و حرف می‌زند با مردم، در دلشان تصدیق کنند که این حرف، حرف متقن و خوبی است.

برچسب ها: انتخابات ۱۴۰۰ اخبار انتخابات شورای نگهبان

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ اخبار انتخابات شورای نگهبان انتخابات سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام از داوطلبان داوطلبان انتخابات شورای نگهبان وزارت کشور روز اول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۸۰۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۸۶ درصدی بودجه در دولت سیزدهم!

به گزارش صدای ایران از اعتماد، در بخش‌هایی از این گزارش بودجه نهاد‌های زیر نظر ریاست‌جمهوری مورد واکاوی قرار گرفته است که در ادامه می‌خوانید.

در بخش هزینه‌ها، طبق سنت، نخستین ردیف بودجه مربوط است به نهاد ریاست‌جمهوری؛ مجموعه‌ای که از دفتر رییس‌جمهوری گرفته تا معاونت‌ها ذیل نهاد ریاست‌جمهوری هستند. بودجه نهاد ریاست‌جمهوری طبق جدول شماره ۷ که اعتبارات دستگاه‌ها، مصوب ۱۴۰۲ و پیشنهادی ۱۴۰۳ را قید کرده، برای امسال ۶ هزار و ۱۱۷ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است؛ در حالی که طبق همین جدول، سال گذشته ۳ هزار و ۲۷۲ میلیارد تومان بودجه مصوب شده بود. به عبارت دیگر رقمی حدود ۲ هزار و ۸۴۵ میلیارد تومان یعنی حدود ۸۶درصد به بودجه ریاست‌جمهوری افزوده شده است.

عمده این افزایش بودجه مربوط می‌شود به «معاونت اجرایی ریاست‌جمهوری»؛ درحالی که طبق همین جدول ۷، این معاونت سال گذشته ذیل نهاد، بودجه‌ای نداشته است، امسال بودجه‌ای معادل یک‌هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است. این افزایش هنگفت و چشم‌گیر زمانی قابل تامل می‌شود که سال ۱۴۰۳ منتهی می‌شود به بهار ۱۴۰۴ که انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم برگزار می‌شود.

«شورای اطلاع‌رسانی دولت» که قاعدتا ذیل ردیف نهاد ریاست‌جمهوری دخل و خرج خود را دریافت می‌کند، در جدول ۹ که مربوط به ردیف‌های متفرقه (دایمی یا موقت) می‌شوند نیز جای گرفته است؛ رقم پیشنهادی دولت برای بازوی اصلی رسانه‌ای خود، که در ردیف‌های «متفرقه» آمده، ۲۰۰ میلیارد تومان است؛ این درحالی است که شورای اطلاع‌رسانی دولت به عنوان زیرمجموعه نهاد ریاست‌جمهوری بودجه‌اش از محل بودجه ریاست‌جمهوری پرداخت می‌شود.


دیگر خبرها

  • اشتباه مهم من در دوره اول این بود: زیادی خوب بودم!- ترامپ 
  • مشورت با آیت الله برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری /به محسن رضایی گفتم پیروز نمی شود و دو سه میلیون رأی خواهد داشت
  • عدم مشارکت جبهه نجات ملی تونس در انتخابات
  • تخصیص ۸۹ درصد اعتبارات مصوب سفر ریاست جمهوری به ایلام در حوزه راه
  • تخصیص جدید اعتبارات سفر ریاست جمهوری به خراسان شمالی
  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • پرواز بودجه نهاد ریاست‌جمهوری در دولت رئیسی؛ افزایش ۸۶ درصدی کجا صرف می‌شود؟
  • افزایش ۸۶ درصدی بودجه در دولت سیزدهم!
  • بازسازی ۷۵ درصدی گنبد یخدان میرفتاح ملایر
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند