Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، قاسم جان بابایی، معاون درمان وزارت بهداشت صبح امروز در مراسم بهره برداری از اورژانس بیماران تنفسی و ICU بیماران حاد تنفسی ویژه بیماران کرونا و چندین پروژه درمانی بیمارستان لقمان حکیم اظهار کرد: این بیمارستان در زمینه جراحی های مغز و اعصاب عملکرد درخشانی را داشته، به طوریکه حوزه هتلینگ در این بیمارستان با همت خیرین ارتقا پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در بیمارستان لقمان ۱۷۰ تخت به غیر از دپارتمان اصلی، برای بیماران کرونایی اختصاص داده شده است. از همان روزهای آغازین شیوع بیماری کرونا در کشور، این مرکز درمانی عملکرد خوبی داشته است. آی سی یو این بیمارستان یکی از بهترین بخش های مراقبت های ویژه در کشور از نظر بهبود بیماران محسوب می شود.

شیب رسیدن به پیک چهارم، تندتر بود

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به پیک چهارم بیماری کرونا بیان کرد: تعداد بستری های بیماران کرونایی در پیک چهارم دو برابر پیک های قبلی بوده است. بالغ بر ۱۵۰ هزار بیمار کرونایی به صورت سرپایی خدمات را دریافت کرده‌اند. شیب رسیدن به پیک چهارم، تندتر از پیک های قبلی بوده است.

جان بابایی تاکید کرد: در حال حاضر روند شیوع بیماری رو به کاهش است البته در استان‌های بزرگ و با تراکم جمعیت بالا مانند تهران، روند کاهشی آن کندتر از سایر مناطق است و امیدواریم این روند تسریع پیدا کند.

او گفت: نگرانی‌های زیادی برای آغاز دوباره وضعیت قرمز در استان‌ها وجود دارد که علت اصلی آن در پیش بودن تعطیلات و احتمال افزایش سفر‌های تفریحی است؛ برای مثال سال گذشته در همین بازه زمانی، برخی از استان‌ها مانند اصفهان، پیک بیماری حدود سه تا چهار ماه طول کشید. اگر مردم دستورالعمل ها را رعایت کنند، دچار مشکل نخواهیم شد.

معاون درمان وزارت بهداشت یادآوری کرد: خوشبختانه روند کاهشی شیوع بیماری کرونا در استان های شمالی و حتی خوزستان تسریع پیدا کرده است.

او تاکید کرد: البته روند کاهشی بیماری کرونا به معنای ریشه کنی آن نیست و خطر همچنان باقی است، در صورت عدم رعایت توصیه های بهداشتی، امکان رسیدن به روزهای پیک بیماری وجود دارد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیمارستان لقمان جراحی مغز و اعصاب مسمومیت دارویی ویروس کرونا بیماری کرونا روند کاهشی پیک چهارم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۸۰۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتبار ۹ همتی برای حمایت ویژه از بیماران خاص و صعب‌العلاج در ۱۴۰۳

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به عمر دو ساله صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج، از اعتبار ۹ همتی برای این صندوق در سال جاری خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر محمد مهدی ناصحی در نشست خبری «روز بیماران خاص و صعب‌العلاج» که صبح امروز برگزار شد، اظهار کرد: حدود ۲ سال از عمر صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج می‌گذرد. هنگامی که این صندوق ایجاد شد، میزان بودجه تخصیص یافته معادل ۵ همت (۵هزار میلیارد تومان) بود و در سال گذشته به ۷ همت رسید.

وی ادامه داد: در حال حاضر، میزان بودجه تخصیص یافته صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج در سال جاری معادل ۹ همت است.

ناصحی با بیان اینکه موضوع حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج در کانون توجه قرار گرفته است، افزود: دولت و وزارت بهداشت به موضوع حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج توجه کرده‌اند و بیمه‌های پایه در جهت پوشش خدمات گام برداشته‌اند. حدود ۲ سال از عمر صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج می‌گذرد اما از شالکه بسیار خوبی برخوردار است.

وی درباره بیماری‌های تحت پوشش صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج گفت: ۱۰۷ گروه از بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج تحت پوشش قرار دارند.

ادامه دارد

دیگر خبرها

  • اختصاص ۹ همت اعتبار برای صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج
  • اعتبار ۹ همتی برای حمایت ویژه از بیماران خاص و صعب‌العلاج در ۱۴۰۳
  • آنروا درباره وقوع اپیدمی در غزه با آغاز فصل گرما هشدار داد
  • آخرین وضعیت تامین داروهای تالاسمی اعلام شد
  • سرک دلار به کانال ۶۰
  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  • نرخ جمعیت در قزوین بحرانی است/ روند کاهشی در مرکز استان
  • میوه‌های نوبرانه ارزان می‌شود
  • ورزش و کاهش وزن نخستین اقدام برای درمان کبد چرب
  • گندم‌کاران مراقب شیوع بیماری زنگ زرد باشند