Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، «عادل المانع» به تلویزیون «عراق نیوز» گفت که اطلاعاتی دارد اما نمی تواند جزییات کامل را فاش کند ولیکن «استیفان هیکی» سفیر انگلیس در بغداد حدود ۴۵ روز پیش با یکی از رهبران سیاسی عراق دیدار کرده و پیرامون آشوب های امروز به کنایه خبر داده بود امری که نشان می دهد لندن در این آشوب ها دست دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
وی بدون ذکر نام شخصیت مورد نظر افزود که سفیر انگلیس با هدف رساندن پیام به این رهبر سیاسی عراق به کنایه گفته بود که «شعله های آتش در عراق با بالاگرفتن دمای هوا در تابستان امسال، زبانه خواهد کشید». 
المانع این اظهارات سفیر انگلیس را دلیلی بر اطلاع انگلستان از تحولات کنونی عراق دانست و افزود که لندن تبدیل به یکی از بازیگران تحولات عراق شده است.
به گفته وی، انگلستان از ۲۰۱۴ با آمریکایی ها در خصوص عراق به تفاهم رسید زیرا منتقد سیاست های آمریکا از ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۴ بود از این رو از واشنگتن خواست با توجه به تجربه ای که در خصوص پرونده عراق دارند، آنها (انگلیس) این پرونده را به دست بگیرند.
کارشناس سیاسی عراق این را هم گفته که به قدرت رسیدن دولت «حیدر العبادی» در ۲۰۱۴ نتیجه این توافق بود زیرا العبادی دارای تابعیت دوگانه عراقی – انگلیسی بود و اغلب اعضای کابینه اش نیز تابعیت انگلیسی داشتند.
 المانع گفت که این نخستین انحراف آشکار در انتقال قدرت در عراق به شمار می رود.
وی انحراف دوم را در تغییر دولت منتخب «عادل عبدالمهدی» در ابتدای ۲۰۲۰ بعد از یکسال از شروع به کار این دولت دانست و افزود که دولت عبدالمهدی عملکرد یکساله اش بهتر از دولت «مصطفی الکاظمی» بوده، اما اجازه ندادند که دولت عبدالمهدی مدت قانونی خود را به صورت طبیعی تکمیل کند.  
این کارشناس عراقی تاکید کرد که انگلستان یکی از بازیگران اصلی تحولات عراق در برهه کنونی به شمار می رود.
گفتنی است برخی صاحب نظران عراقی از جمله «حسن کریم الراصد» روزنامه نگار عراقی به صراحت اعلام کرده اند که انگلستان در تحریک اعتراضات اخیر در عراق متعاقب ترور «ایهاب الوزنی» فعال اجتماعی در کربلا نقش دارد.
عده ای نیز نسبت به بیانیه محکومیت سفیر انگلیس در بغداد در پی ترور الوزنی در کربلا ابراز تعجب کردند و «سمیر عبید» نویسنده و فعال رسانه ای عراق در این راستا گفت که چرا انگلستان از ۲۰۰۳ تاکنون در قبال همه عملیات ترور در عراق سکوت کرده و فقط نقش تماشاگر داشته است.
عبید دراین راستا افزود که لحن زبان محکومیت استفان هیکی سفیر انگلیس به شیوه ای تهوع آور، ناهنجار و انزجار آوری به گونه ای عنوان شده که انگار انگلیس همچنان بر عراق قیم است. 

سفیر انگلیس اخیرا در اظهاراتی که متوجه نیروهای امنیتی زیرمجموعه ارتش عراق هم شد؛ ابراز داشت: سلاح در اختیار آنها از جمله دلایل ناامنی عراق است.  

شامگاه شنبه ۱۸ اردیبهشت ایهاب الوزنی یکی از فعالان مدنی عراقی در کربلا بطرز مشکوکی ترور شد؛ این ترور اولین اتفاق این چنینی نبود و در ادامه ترورهای سریالی بدست عاملان ناشناس رخ داد؛ همچنین روش استفاده شده برای ترور وی شباهت بسیار زیادی به ترورهای قبلی همچون هشام الهاشمی تحلیلگر سیاسی داشت. 

حدود ۳۰ فعال، کنشگر، تحلیلگر، روزنامه نگار و خبرنگار عراقی در یک سال و نیم سال گذشته پس از اعتراضات سال ۲۰۱۹ کشته شدند که هنوز عامل و آمر حقیقی هیچیک از این ترورها معلوم نشده است اما به گواه ناظران امور هدفی که دنبال می شود بسیار واضح است و آنهم ایجاد ناامنی و آشوب و برهم زدن امنیت سیاسی و روانی جامعه عراق است.

برچسب‌ها انگلیس واشنگتن حیدرالعبادی لندن ایرنا ایالات متحده آمریکا عراق مصطفی الکاظمی عادل عبدالمهدی بغداد انگلستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انگلیس واشنگتن حیدرالعبادی انگلیس واشنگتن حیدرالعبادی لندن ایرنا ایالات متحده آمریکا عراق مصطفی الکاظمی عادل عبدالمهدی بغداد انگلستان اخبار کنکور سفیر انگلیس سیاسی عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۸۰۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدایی کاپیتان تیم ملی عراق از تیم لیگ برترمس رفسنجان

   به گزارش  خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان، با توجه به غیبت‌های غیرمجاز و پیاپی"علی عدنان" بازیکن عراقی، با نظر محرم نویدکیا سرمربی مس رفسنجان، این مدافع از این تیم کنار گذاشته شد و در اختیار باشگاه قرار گرفت.

بر این اساس باشگاه مس رفسنجان با کسر مبلغ باقی‌مانده قرارداد و امضای توافقنامه فسخ دوجانبه، به همکاری با بازیکن عراقی پایان داد.

وی سابقه بازی در تیم‌های اودینزه، روبین کازان و آتالانتا را در کارنامه خود دارد.

"علی عدنان" بازیکن عراقی در این فصل، ۱۶ بار برای مس‌رفسنجان بازی کرد.

 

دیگر خبرها

  • کناره گیری وزیر اول مسلمان اسکاتلند
  • بازدید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • بازددید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • جدایی کاپیتان تیم ملی عراق از تیم لیگ برترمس رفسنجان
  • کارشناس مسائل حقوقی عراق: بغداد حق دارد سفیر آمریکا را اخراج کند
  • نمایندگان پارلمان عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند
  • بلینکن هنگام ترک چین تنها توسط سفیر کشورش بدرقه شد
  • لحظه ترور «ام فهد» ستاره تیک‌تاک عراقی + ویدئو
  • عکس/ آقای دبیرکل، لطفاً درِ خروجی را نشانشان دهید!
  • (ویدئو) لحظه ترور سلبریتی مشهور عراقی