Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، جعفر مرادی حقیقی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: پنج گونه درختی برای طرح توسعه زراعت چوب در استان سمنان برنامه‌ریزی شده است.

او افزود: یکهزار و ۳۰۰ هکتار زمین در مناطق جنوبی شهر سمنان برای توسعه زراعت چوب در نظر گرفته شده که با شهرداری سمنان برای توسعه زراعت چوب به صورت مشارکتی در این منطقه توافق شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرادی حقیقی یادآور شد: اکنون ۲۵ هکتار نهال کاری شد، ۲۵ هکتار دیگر امسال نهالکاری می‌شود و ۵۰ هکتار دیگر نیز با مشارکت شهرداری توسعه زراعت چوب دنبال می‌شود.

او ادامه داد: کاشت درختان اکالیپتوس، سنجد و کاج تهران در مناطق گرمسیر استان سمنان و کاشت درختانی مانند صنوبر و تبریزی برای مناطق شمالی و سردسیر استان برنامه‌ریزی شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان بیان کرد: اجرای طرح توسعه زراعت چوب یکی ازطرح ملی برای تنفس جنگل‌ها و در قالب اجرای طرح ۹ در ۹۹ سال ۱۳۹۹ بود و در سال ۱۴۰۰ با طرح ۳ در ۱۴ مجددا از سوی سازمان جنگل‌ها توسعه زراعت چوب در دستور کار اداره کل قرار دارد. 

او اضافه کرد: توسعه زراعت چوب با همکاری شهرداری سمنان و استفاده از آب‌های نامتعارف فاضلاب شهری در مناطق جنوبی سمنان و شاهرود دنبال می‌شود.

مرادی حقیقی با اشاره به نقش آفرینی مهم زراعت چوب در تامین مواد اولیه، اقتصاد، اشتغال، معیشت و بی‌نیازی از واردات و افزایش میزان صادرات اظهار داشت: موضوع زراعت چوب به عنوان یک طرح راهبردی برای اشتغالزایی و حفظ عرصه‌های منابع طبیعی مورد توجه است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان اظهار داشت: طرح ایجاد بادشکن زنده به منظور جلوگیری از فرسایش بادی و خاکی و جلوگیری از خسارت به اراضی کشاورزی و زیرساخت‌های شهری و روستایی با استفاده از کاشت درختان به منظور توسعه زراعت چوب امسال نیز مانند سال گذشته دنبال می‌شود.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: توسعه زراعت نهالکاری اراضی توسعه زراعت چوب زراعت چوب استان سمنان منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۸۰۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه نهالکاری در ۵۰ هکتار از تفرجگاه عینالی تبریز

به گزارش خبرگزاری مهر، سیامک آسیایی روز پنجشنبه با اعلام این خبر اظهار کرد: این اقدام با هماهنگی سازمان عون بن علی و پارک طبیعت انجام می‌شود که در حال حاضر اجرای عملیات تراس‌بندی، چاله‌کنی و بسترسازی برای کاشت انبوه نهال در این تفرجگاه تفریحی و گردشی در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه گونه‌های مورد نیاز برای کاشت در محدوده ۵۰ هکتاری عینالی به تائید کارگروه تعیین گونه‌های مقاوم سازمان رسیده است گفت: در این طرح درختان سرو نقره‌ای، کاج سیاه داغداغان، اقاقیا و سنجد کاشت می‌شود.

آسیایی همچنین از ایجاد و توسعه شبکه آب‌خام در این محدوده از عینالی برای تأمین منابع آبی مورد نیاز نیز خبر داد.

کد خبر 6095203

دیگر خبرها

  • تولید زعفران به ۲۳۰ تن رسید
  • پیش‌بینی تولید ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول بهاره در خراسان رضوی 
  • توسعه نهالکاری در ۵۰ هکتار از تفرجگاه عینالی تبریز
  • رزمایش حفاظتی اطفای حریق در شاهرود اجرا شد
  • آزادسازی ۱۵ هزارمترمربع اراضی جنگلی در توسکستان/ ۳ اعیانی غیرمجاز تخریب شد
  • تولید ۲۵۰ میلیون اصله نهال در کشور
  • نهال‌کاری در ۵۰ هکتار از اراضی تفرجگاه عینالی تبریز
  • آزادسازی بیش از ۲۰ هکتار از اراضی ملی حومه قیروکارزین
  • کاشت نهال متناسب با آب و هوای شهرستان دهلران باشد
  • ضرورت بروزرسانی تجهیزات منابع طبیعی