Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-27@00:51:38 GMT

هنرمند ایرانی نامزد دریافت جایزه نقاشی آلمان شد

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۸۱۱۲۱

هنرمند ایرانی نامزد دریافت جایزه نقاشی آلمان شد

مژه آصف‌جاه در میان پنج نامزد دریافت جایزه "The WERK. STOFF Prize" در سال ۲۰۲۱ قرار گرفت.

به گزارش ایمنا، مژه آصف جاه، نامزد دریافت جایزه "The WERK. STOFF Prize" در سال ۲۰۲۱ شد. این جایزه که ویژه رشته نقاشی است هر سه سال یک بار به هنرمندی اهدا می‌شود که در آلمان زندگی می‌کند.

بنیاد فرهنگی آندریاس فلگر و انجمن هنری هایدلبرگر، جایزه "WERK.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

STOFF" را با این هدف ایجاد کرده‌اند که بتواند هنرمند برنده را در مرحله کار فشرده یاری کرده و کمک کنند که او به طور کامل بر پیشرفت هنری خود متمرکز شود.

جایزه "WERK. STOFF" نقاشی را به عنوان یک مفهوم باز در نظر می‌گیرد، چیزی فراتر از مفهوم نقاشی روی بوم. در این رویداد به شیوه‌های نقاشی معاصر توجه می‌شود که رپرتوار، مواد و نقوش را گسترش می‌دهد و جهان‌های بصری را با فرهنگ‌ها، علوم و فضاهای دیگر پیوند می‌دهد و به این صورت رسوم متداول در مورد نقاشی را نقض می‌کند. به این ترتیب، این جایزه بر چندصدایی رسانه تأکید دارد، که نشان دهنده تحول مداوم تولید هنری و تنوع تجربه در جهان است و به افزایش آگاهی عمومی از طریق نقاشی به عنوان رسانه کمک می‌کند.

نامزدهای دریافت این جایزه توسط پنج کارشناس انتخاب می‌شوند و ابتدا نمایشگاهی از آثار پنج هنرمند نامزد شده برگزار می‌شود. پس از معرفی برنده و اعطای جایزه ۱۰۰۰۰ یورویی، یک نمایشگاه انفرادی همراه با چاپ کاتالوگ برای برنده جایزه در سال ۲۰۲۲ در هایدلبرگر کانستوراین برگزار می‌شود.

در سال ۲۰۲۱ علاوه بر مژه آصف جاه، بردلی دیویس از انگلستان، آدا ون هوربکه از بلژیک، ورونیکا هیلگر از آلمان و آنا اسلوبودنیک از روسیه نامزدهای دریافت این جایزه هستند.

منبع: هنر آنلاین

کد خبر 492896

منبع: ایمنا

کلیدواژه: آلمان هنر نقاشی نقاشی نقاش ایرانی هنرمندان هنرهای تجسمی آثارهنری هنر هنر در آلمان هنرمند نقاش شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۸۱۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام فراخوان جایزه ملی داستان و بازآفرینی در اصفهان

رئیس حوزه هنری اصفهان با اشاره به اینکه مهلت ارسال آثار تا پایان تیر است گفت: نخستین دوره جایزه ملی داستان و بازآفرینی پاییز امسال در حوزه هنری اصفهان برگزار می‌شود.


احمد نوری با اشاره به اینکه مواجهه خلاق با پیشینه فرهنگی و تمدن، شاخص ارزیابی آثار ارسالی به نخستین دوره «جایزه ملی داستان و بازآفرینی» است افزود: برای خلق داستان‌های ریشه‌دار و موافق سلیقه روز ِمخاطبان باید به سمت بازآفرینی حرکت کنیم، با توجه به اینکه داستان یک مقوله مهم و تاثیرگذار است که کالا‌های مرتبط با آن مانند فیلم، سریال و انیمیشن در زندگی روزمره نقش محوری دارد و از سو دیگر هجمه فرهنگی نیز با داستان یا هنر‌های مرتبط با آن شکل می‌گیرد.


وی ادامه داد: بخش رقابتی این رویداد که ارسال آثار برای آن آغاز شده شامل تولید و بررسی داستان، رُمان، داستان کوتاه، داستان کوتاه ِکوتاه، جُستارنویسی و طرح داستان است و بخش ترویجی این جشنواره نیز با برگزاری کارگاه‌های هنری و داستانی است در شهر‌های مختلف ادامه می‌یابد.


نوری گفت: هیچ محدودیتی برای شرکت کنندگان وجود ندارد و همه علاقه‌مندان به نویسندگی در رده‌های سنی مختلف می‌توانند در این جایزه ملی شرکت کنند.

رییس نخستین دوره «جایزه ملی داستان و بازآفرینی» با بیان اینکه با توجه به میزان استقبال امکان تمدید مهلت برای دریافت آثار وجود دارد، افزود: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا تیر امسال به دبیرخانه جشنواره به نشانی dastanvabazafarini.ir ارسال کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • اعلام فراخوان جایزه ملی داستان و بازآفرینی در اصفهان
  • «آرامش در سکوت» هنرمند ناشنوا برپا می‌شود
  • هنرمند ایرانی جایزه طراحی زاکا در توکیو را به خود اختصاص داد
  • جین کمپیون جایزه افتخاری جشنواره لوکارنو ۲۰۲۴ را می‌گیرد
  • تقدیر از «جین کمپیون» با یوزپلنگ افتخاری لوکارنو
  • دو عضو کانون مازندران منتخب در مسابقه دوست فلسطینی من
  • معرفی نامزدهای جایزه ادبیات داستانی زنان
  • رقابت دو بازی ایرانی برای کسب جایزه فستیوال ۲۰۲۴ بازی سال منا
  • دلیل انصراف نامزد‌های جایزه قلم آمریکا چه بود؟
  • رازی که «هوش مصنوعی» دربارۀ این نقاشی 500 ساله کشف کرد