Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، بهرام فاضلی‌زاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه به تدوین بیش از ۲۵۰ برنامه فرهنگی و هنری امسال اشاره کرد و گفت : برای اجرای این برنامه‌ها نیاز به پنج میلیارد تومان اعتبار داریم که در صورت تامین اعتبار و صدور مجوز ستاد کرونا در طول امسال برنامه‌ها را در استان برگزار می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت : هدف از ارائه این برنامه‌ها این است که جامعه مخاطب ما بداند که این توان و ظرفیت در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی وجود دارد تا این برنامه‌ها را اجرایی کند، اما اجرای همه این برنامه‌ها با ۲ شرط امکان‌پذیر است.

تامین اعتبار از وزارت ارشاد و اعتبارات استانی

او در خصوص شروط لازم برای اجرای این برنامه‌ها گفت: اگر اعتبار مورد نیاز برای اجرای این برنامه‌ها به موقع از سوی استان تامین شود و ستاد استانی کرونا مجوز برگزاری این برنامه‌ها را بدهد می‌توانیم با اجرای آن‌ها فضای پرنشاطی را در جامعه رقم بزنیم.

فاضلی‌زاد اعتبار مورد نیاز برای اجرای همه برنامه‌های پیشنهادی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد استان را حدود پنج میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: حدود یک سوم این مبلغ را وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اختیار ما قرار می‌دهد، اما بقیه مبلغ باید از سوی استان تامین شود.

او یکی از مشکلات دستگاه‌های اجرایی را نداشتن برنامه کوتاه‌مدت و میان‌مدت دانست و افزود: برنامه اجرایی باید دارای چارچوب باشد و ما برای طرح اجرایی چهار ویژگی وضعیت، ضرورت، اهداف و اجرا را تعیین کردیم و از سال ۹۸ هم بعد از ملاقات با اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه سراسر استان و جمع‌آوری پیشنهادت مختلف این برنامه‌ها را در شورای برنامه‌ریزی استان مصوب کردیم.

او با اشاره به اینکه همه برنامه‌های تعیین شده در چهار سطح شهرستانی، منطقه همگن، غرب کشور و ملی قرار دارد گفت: غرب استان (اسلام‌آبادغرب، دالاهو، سرپل‌ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب)، اورامانات (پاوه، ثلاث‌باباجانی، جوانرود و روانسر)، شرق استان (سنقر، صحنه، کنگاور و هرسین) و کرمانشاه چهار منطقه همگن تعریف شده در برنامه‌های ما است.

برخی از برنامه‌ها و رویداد‌ها ملی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه به برگزاری دومین جشنواره فرامرزی مطبوعات در کرمانشاه اشاره کرد و آن را بسیار مهم و تاثیرگذار دانست و افزود: دوره اول این جشنواره که در ایلام برگزار شد بسیار محدود بود، اما این دوره به میزبانی کرمانشاه با حضور استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، ایلام، خوزستان، استان‌های شرقی ترکیه، اقلیم کردستان عراق و استان‌های عربی آن برگزار می‌شود.

فاضلی‌زاد با اشاره به اینکه بسیاری از استان‌های کشور درخواست میزبانی این جشنواره را داشتند، گفت: در راستای وحدت، همگرایی، مشترکات فرهنگی، اتصالات مسایل هنری و معرفی جاذبه‌های دیدنی و گردشگری کرمانشاه طرح را تهیه کردیم و در حالی که قرار بود این جشنواره در پارسال برگزار شود، اما برگزاری مجازی آن ما را به اهدافمان نمی‌رساند بنابراین تصمیم گرفتیم امسال برگزار کنیم.

او افزود: در برنامه‌های تهیه شده و با کار کارشناسی فراوان، همه بخش‌های مختلف فرهنگ، هنر و رسانه را دیدیم و به عنوان نمونه جشنواره ملی کهن‌آوا‌های تنبور، جشنواره ملی فیلم کوتاه شبدیز، جشنواره ملی تئاتر، جشنواره شعر بازی‌دراز، نمایشگاه عکس ایثار، جشنواره موسیقی دفاع مقدس، جشنواره عکس اورامانات، سوگواره اسطوره صالح حاج قاسم سلیمانی، بخشی از برنامه‌های ملی و استانی ما است که اجرایی می‌شود .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فرهنگ و ارشاد اسلامی فرهنگ و ارشاد ارشاد اسلامی ویروس کرونا فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه ها برنامه ها برای اجرای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۸۱۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه‌ها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: دانشگاه‌ها برای برنامه‌های خود باید سند اسلامی شدن را ملاک عمل قرار دهند و براساس آن عمل کنند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی صبح امروز در مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع) حاضر شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه، با تأکید بر ظرفیت اندیشه‌ورزانه دانشگاه امام صادق (ع) اظهار کرد: امسال شورای عالی انقلاب فرهنگی وارد چهلمین سال تشکیل خود می‌شود و در این دوران دبیران متعددی داشته و این شورا کار‌های بزرگی را انجام داده است.

وی افزود: در حوزه علم و فناوری اسناد خوبی مصوب شده است. کار قرارگاهی و راهبردی در حوزه علم و فناوری تا حد زیادی موفق بوده است در این مسیر فقط سندبسندگی مدّنظر نبوده است بلکه مثلاً نقشه جامع علمی کشور را هدایت کرده است. سند هوا فضا، سند گیاهان دارویی و اسناد دیگر علم و فناوری از اقدامات خوب شورای عالی انقلاب فرهنگی در حوزه علم و فناوری بوده است.

وی ادامه داد: در حوزه فرهنگ نیز اسناد خوبی از جمله نقشه مهندسی فرهنگی و سند دانشگاه اسلامی نوشته شده است و برش‌های استانی نقشه مهندسی فرهنگی تدوین شده است، در گذشته برش‌های استانی پروژه‌محور نبودند بلکه راهبرد‌های کلی را مطرح کرده بودند، به همین خاطر در دوره جدید این برش‌های استانی تکمیل‌تر شد و به زودی برش‌های استانی در همه استان‌ها تدوین خواهد شد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه این شورا با چند کاستی مواجه است که نخبگان می‌توانند در برطرف کردن آن‌ها به شورا یاری رسانند، گفت: انتظار مهم مقام معظم رهبری از شورای عالی انقلاب فرهنگی، قرارگاهی شدن آن است، این قرارگاه باید توانمند شود تا بتواند بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی را محقق کند.

استاد خسروپناه با طرح این سوال که قرارگاه یعنی چه؟ بیان کرد: جلسات متعددی با کسانی که تجربه کار قرارگاهی داشتند برگزار شد، هم‌اکنون می‌توانیم اعلام کنیم که الگوی کار قرارگاهی استخراج شده و به زودی به صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه می‌شود.

به زودی سیاست‌های کلان فرهنگی بر مبنای منظومه فکری مقام معظم رهبری تدوین می‌شود

وی با تأکید بر اینکه برای تدوین اسناد باید نظریه‌های مربوطه استخراج و مشخص شود، گفت: اساتید دانشگاه‌ها می‌توانند در این زمینه به شورای عالی انقلاب فرهنگی یاری برسانند. همچنین با هماهنگی که با مجمع تشخیص مصلحت نظام صورت گرفته به زودی سیاست‌های کلان فرهنگی بر مبنای منظومه فکری مقام معظم رهبری تدوین خواهد شد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی نبود الگوی حکمرانی در حوزه‌های مختلف را یکی از نقصیه‌های دیگر خواند و ادامه داد: اساتید دانشگاه‌ها می‌توانند در این زمینه به شورای عالی انقلاب فرهنگی کمک کنند.

استاد خسروپناه بیان کرد: همچنین اساتید دانشگاه‌ها می‌توانند در استخراج منظومه فکری مقام معظم رهبری برای تدوین اسناد به شورای عالی انقلاب فرهنگی کمک کنند.

وی با تأکید بر توجه به حلقه‌های میانی گفت: ظرفیت‌های خوبی در حوزه‌های مختلف وجود دارد که باید زمینه ارتباط این افراد با شورای عالی انقلاب فرهنگی فراهم شود. همچنین باید برای چالش‌ها چاره‌اندیشی شود تا الگوی مناسبی برای مواجهه با آن‌ها تعیین شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین خسروپناه همچنین به نظارت هوشمند نیاز داریم که در الگوی حکمرانی تعریف شود، دانشگاه‌ها نیز برای برنامه‌های خود باید سند اسلامی شدن ملاک عمل قرار دهند و براساس آن عمل کنند.

دیگر خبرها

  • تشکیل قرارگاه شهید آوینی فرصتی برای حمایت از تولیدات هنری است
  • دانشگاه‌ها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند
  • نوای موسیقی مقامی خراسان در سواحل خلیج فارس
  • دو انتصاب جدید در جشنواره اتقان
  • مهم‌ترین نکته جشنواره امام رضا(ع) امسال، حضور میدانی است/ جشنواره فیلم رضوان به برکت جشنواره امام رضا(ع) برگزار می‌شود
  • فارس و بوشهر زیر ذره‌بین دفتر موسیقی رفتند
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / درباره «اقبال لاهوری» فیلم با کیفیت می‌سازیم
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» می‌سازیم
  • نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان برگزار می‌شود 
  • گوش شنوای دولت برای شنیدن مشکلات و نیازهای مردم