Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-30@10:10:37 GMT

جمع آوری اطلاعات کاربران آلمانی واتس‌اپ متوقف شد

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۸۱۲۵۲

جمع آوری اطلاعات کاربران آلمانی واتس‌اپ متوقف شد

فیس بوک در واکنش به هشدار یک رگولاتور آلمانی درباره غیرقانونی بودن شیوه اخیرش برای جمع آوری اطلاعات شخصی کاربران، دستور داد واتس‌اپ گردآوری اطلاعات آلمانی ها را متوقف کند.

یوهانس کاسپار، مدیر سازمان حریم خصوصی هامبورگ یک ممنوعیت اضطراری سه ماهه را صادر و ادامه جمع آوری اطلاعات شخصی کاربران توسط فیس بوک را ممنوع کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنینی از هیاتی از رگولاتورهای دیتای اتحادیه اروپا خواست اقدام کرده و مقرراتی را در این خصوص اعلام کنند تا در سراسر این بلوک اعمال شود. وی گفت: شرایط جدید استفاده از سرویس واتس‌اپ برای جمع آوری اطلاعات کاربران غیرمعتبر بوده زیرا غیرشفاف و کلی است.

کاسپار در بیانیه ای اعلام کرد این دستور برای حفظ حقوق و آزادی میلیونها کاربر صادر شده است. ما باید از آسیب و معایب چنین رویه ای جلوگیری کنیم.

دستور مذکور ضربه ای به قلب استراتژی تبلیغات و مدل کسب و کار فیس بوک بوده و مشابه اقدام دفتر ضد انحصارطلبی آلمان است که به رفتار این شبکه اجتماعی در جمع آوری اطلاعات مربوط به عادتهای آنلاین کاربران و بهره گیری از این اطلاعات در پروفایلهای فیس بوک آنها حمله کرده بود. این اطلاعات امکان شخصی سازی تبلیغات را فراهم کرده و درآمدهای کلانی را نصیب فیس بوک می کند.

در این حال واتس‌اپ ادعاهای کاسپار را نادرست خواند و اعلام کرد این دستور اجرای شرایط جدید استفاده از سرویس این پیام رسان را متوقف نمی کند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، این غول فناوری آمریکایی بر سر شرایط جدید سرویس و اجبار کاربران واتس‌اپ برای موافقت با آن تا ۱۵ ماه مه، با انتقاد گسترده جهانی روبرو شده است./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: جمع آوری اطلاعات واتس اپ فیس بوک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۸۱۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشای جزئیات توافق شکست خورده میان روسیه و اوکراین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، یک رسانه آلمانی جزئیات توافق شکست خورده میان روسیه و اوکراین را فاش کرد.

روزنامه آلمانی «دی ولت» در گزارشی اعلام کرد که روسیه و اوکراین در بهار ۲۰۲۲ به توافق صلح نزدیک بودند. در آن توافق کی یف آماده تعهد به بی طرفی بود. با این حال اصرار مسکو بر اینکه اوکراین، زبان روسی را دومین زبان رسمی خود قرار دهد یکی از موانع بود.

این روزنامه آلمانی با استناد به یک سند ۱۷ صفحه‌ای به تاریخ ۱۵ آوریل ۲۰۲۲، مدعی شد که توافقی میان مسکو و کی یف انجام شده بود و قرار بود هرگونه اختلاف باقی مانده در نشست بین «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و همتای اوکراینی وی مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

به نوشته این رسانه آلمانی، بنا به مفاد این توافق اوکراین متعهد به بی‌طرفی دائم می‌شد و موافقت می‌کرد که به سلاح‌ها و نیروهای خارجی اجازه ورود به این کشور را ندهد. همچنین کی یف بنا به توافق مذکورتضمین می‌کرد که مانورهای نظامی با دیگر کشورها برگزار نخواهد کرد.

در مقابل، روسیه متعهد می‌شد که دیگر به اوکراین حمله نکند و کی‌یف می‌توانست تضمین‌های امنیتی را از آمریکا، انگلیس، فرانسه و چین دریافت کند.

کد خبر 6090259

دیگر خبرها

  • تاریخ‌سازی تراشتگن در بارسا: بیخ گوش لیونل مسی!
  • تصمیم قطعی گزینه جذاب بایرن: فقط خارج!
  • آنچه که باید در مورد ویژگی‌های جدید واتس‌اپ بدانید
  • صورت بازیکن تیم آلمانی را خُرد کردند!
  • آشنایی با جانشین یورگن کلوپ در لیورپول؛ قمار پر ریسک؟
  • افشای جزئیات توافق شکست خورده میان روسیه و اوکراین
  • دستگیری دانشجوی معترض آلمانی به جرم مخالفت با نسل کشی در غزه
  • دانشجویان آلمانی: فقط به جرم مخالفت با نسل‌کُشی در غزه سرکوب می‌شویم+ فیلم
  • افزایش خشم چین علیه اتهام زنی‌های جاسوسی از طرف آلمان
  • نقشه بارسا برای ستاره بایرن: مجانی یا 30 میلیون!