Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@20:39:23 GMT

۴۰ درصد فضای سبز شهرکرد در معرض خشک شدن قرار دارد

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۸۱۴۸۹

۴۰ درصد فضای سبز شهرکرد در معرض خشک شدن قرار دارد

سید رضا هاشمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: هم‌اینک دِبی (خروجی) برخی چاه‌های تامین آب مورد نیاز برای آبیاری فضای سبز شهرکرد مانند چاه میدان زاینده‌رود (چالشتر) و چاه کشتارگاه قدیم به کمتر از ۲۵ درصد (یک چهارم) رسیده است.

وی با اشاره به بروز بحران ناشی از خشکسالی‌های مستمر و کمبود شدید منابع آب افزود: ‌قسمت زیادی از فضای سبز شهرکرد به‌وسیله هشت دستگاه تانکر به‌صورت سیار آب‌رسانی و آبیاری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هاشمی تصریح کرد: میانگین سرانه فضای سبز در کشور ۱۲ مترمربع و در جهان ۳۵ مترمربع برای هر شهروند اعلام شده است، این در حالی است که سرانه فضای سبز در شهرکرد به‌ازای هر شهروند ۱۹ متر مربع است.

وی یادآور شد: هم‌اکنون ۳۸۵ هکتار برابر سه میلیون و ۸۵۰ هزار متر مربع فضای سبز در بوستان‌ها، پارک‌ها، بلوارها، تپه‌ها، جنگل‌کاری‌ها و حاشیه‌کاری‌های شهرکرد وجود دارد.

هاشمی با اشاره به وجود بیش از ۵۰ بوستان محله‌ای و ناحیه‌ای در مرکز چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: حفظ و نگهداری سطح کنونی فضای سبز شهری و گسترش آن در مناطق بی‌بهره از این امکان، به‌طور جدی در دستور کار سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شهرکرد قرار دارد.

به گزارش ایرنا، شهرکرد به‌عنوان مرکز استان چهارمحال و بختیاری ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

برچسب‌ها چهارمحال وبختیاری خشکسالی شهرداری شهرکرد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: چهارمحال وبختیاری خشکسالی شهرداری شهرکرد چهارمحال وبختیاری خشکسالی شهرداری شهرکرد اخبار کنکور فضای سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۸۱۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل خسارتی به ذخایر گندم‌ وارد نکرد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت:️ بیش از ۵۱۰ هزار تن گندم به مراکز مسقف منتقل شده‌اند و فقط ۷ درصد گندم‌های موجود در فضای باز مورد مراقبت قرار گرفت که عملیات تخلیه و انتقال آنها به سیلوها، فضا‌های استاندارد و کارخانجات آرد در حال انجام است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم  نبی‌پور رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در ارتباط با وضعیت ذخایر گندم استان بعد از سیل اخیر اظهار داشت: ️با اطلاع‌رسانی هواشناسی و پس از برگزاری نشست‌های مدیریت بحران، گندم‌هایی که در فضای باز نگهداری می‌شد با همکاری استانداری و سایر دستگاه‌های اجرایی مراکز روباز با کاورکشی پوشانده و به طور کامل محافظت شد، از این رو در بارش‌های اخیر هیچگونه خسارتی ندیدند.

وی افزود:️ بیش از 510 هزار تن گندم به مراکز مسقف منتقل شده‌اند و فقط 7 درصد گندم‌های موجود در فضای باز مورد مراقبت قرار گرفت که عملیات تخلیه و انتقال آنها به سیلوها، فضا‌های استاندارد و کارخانجات آرد در دشت آزادگان، حمیدیه، هویزه و اهواز در حال انجام است.

سامانه جامع فناوری اطلاعات خرید تضمینی گندم آغاز به‌کار کرد

بنابر این گزارش اما اسدی رئیس انجمن صنفی کشاورزان خوزستان در باره وضعیت گندم های آماده برداشت اظهار داشت: در طوفان و بارندگی‌های اخیر، به بیش از 100 هزار هکتار از گندم‌زارهای آماده برداشت استان تا 50 درصد خسارت وارد شده و 200 هزار تن از گندم‌های آماده برداشت از دست رفته است.

وی افزود: علاوه بر خسارات به مزارع گندم، به تأسیسات، باغات، گلخانه‌ها و دامداری‌های بسیاری از کشاورزان خسارت جدی وارد شده و امیدواریم سازمان جهاد کشاورزی به فوریت خسارات را به دقت برآورد و اعلام کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صعود تیم به جمع ۴ تیم برتر لیگ برتر جوانان
  • اهدای عضو بیمار مرگ مغزی در شهرکرد
  • احداث ۴۲ هزار متر مربع فضای آموزشی در ایلام
  • سیل خسارتی به ذخایر گندم‌ وارد نکرد
  • نمدمالی، هنری با روایت تاریخ
  • میدان عرضه دام زنده احداث می‌شود
  • اسکان اضطراری ۲۰ خانوار در معرض خطر در روستای دماب
  • اطلاعیه قطعی برق در شهرکرد
  • برگزاری آزمون دستیاری تخصصی پزشکی با رقابت ۱۴۷ داوطلب در شهرکرد
  • هاشمی تهرانی: امروزه در فضای حقیقی و مجازی حشر با علما از بین رفته/ هیئات مذهبی خیلی اوقات منبری ندارد/ بسیاری از بزرگان و مسئولین نظام دغدغه حجاب دارند/ اگر با جوانان حرف زده می‌شد اینجای کار نبودیم