Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-08@23:34:15 GMT

وظیفه خطیر رسانه ها در آگاهی بخشی به مردم

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۸۲۲۵۱

وظیفه خطیر رسانه ها در آگاهی بخشی به مردم

رئیس ستاد انتخابات خراسان جنوبی گفت: رسانه ها در آگاهی بخشی به مردم وظیفه بسیار خطیری به عهده دارند.

به گزارش برنا خراسان جنوبی؛ خوش خبر با بیان این مطلب در نشست مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اعضای هیئت رئیسه خانه مطبوعات خاطرنشان کرد: وظیفه ما در وزارت کشور و دولت، برگزاری انتخابات است که باید برای هر چه بهتر نتیجه دادن کارها از ظرفیت تمامی حوزه ها در این راستا استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اصلی ترین رکن انتخابات را مشارکت خواند و تصریح نمود: سابقه حضور و مشارکت مردم استان در انتخابات، نشان دهنده آگاهی این بزرگواران از تأثیر انتخابات بر سرنوشت شان است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، مشارکت را اوج مسئولیت پذیری خواند و گفت: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، دشمنان را از تحقق برنامه های شان مأیوس می کند.
خوش خبر با اشاره به فعالیت معاندین در راستای دلسرد کردن مردم از نظام، متذکر شد: ما باید با استفاده از ظرفیت رسانه ها، به دنبال آگاهی بخشی در سطح جامعه باشیم.
وی تأکید کرد: بیان توانمندی های نظام، اقدامات مؤثری که منجر به پیشرفت در زمینه های مختلف شده و کارهایی که در راستای رفع مشکلات کشور انجام شده، گام هایی است که می توان برای خنثی کردن سیاه نمایی ها برداشت.
به گفته وی؛ با وجود تحریه ها، تهدیدها، مشکلات منطقه ای و شیوع بیماری کرونا، اقدامات مؤثری در سطح کشور صورت گرفته که باید به درستی اطلاع رسانی شود.
رئیس ستاد انتخابات استان گفت:رسانه ها باید اطلاعات درست و دقیق در اختیار مردم قرار دهند.
خوش خبر تأکید کرد: صداقت در انعکاس اخبار و ارائه مطالب بر مبنای واقعیت ها، ترغیب مردم به همراهی در امور و به ویژه مشارکت در انتخابات را رقم می زند.
به گفته وی؛ مردم به عنوان صاحبان انقلاب باید بدانند نتیجه انتخابات به خودشان برمی گردد.
وی متذکر شد: بنا به گفتمان های رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) و شخص رئیس جمهور، انتخابات در این دوره با توجه به شرایط خاص کشور، از اهمیت بسزایی برخوردار است.
شایان ذکر است: در این جلسه که با حضور قهرمانی مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری، نبی زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی،مالکی مشاور استاندار و مدیر روابط عمومی استانداری و اعضای هیئت رئیسه خانه مطبوعات همراه بود، هر یک اعضا به طرح موضوع پرداختند و راهکارهایی در راستای سهم رسانه ها در افزایش مشارکت مردم در انتخابات ارائه نمودند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آگاهی بخشی رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۸۲۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملایر چشم انتظار دور دوم انتخابات مجلس/ مشارکت چشمگیری در راه است

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها - محمدرضا بهرامی‌صفت: اسفند ۱۴۰۲ انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ایران با حضور پرشور مردم انقلابی و ولایی برگزار شد و ۲۵۴ منتخب به مجلس شورای اسلامی راه پیدا کردند.

اما ۲۲ حوزه انتخابی و ۴۵ کرسی به دور دوم کشیده شد و جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ باید ۹۰ کاندیدا برای این ۴۵ کرسی با یکدیگر به رقابت پردازند تا در نهایت تکلیف ۲۹۰ کرسی پارلمان سبز روشن شود. یکی از این کرسی‌ها در شهرستان ملایر جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه تکلیفش مشخص خواهد شد.

در انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ حجت‌الاسلام احد آزادی‌خواه با ۲۲ هزار و ۸۹۷ رأی با کسب ۲۵.۹۴ درصد آرا به‌عنوان منتخب اول مردم ملایر به مجلس شورای اسلامی راه یافت و حسین احمدی با ۱۶ هزار و ۶۸۷ رأی معادل ۱۸ و ۹۱ درصد و احمد آریائی‌نژاد با ۱۶ هزار و ۶۱۲ رأی معادل ۱۸ و ۸۲ درصد آرا به عنوان نفرات دوم و سوم، به علت عدم کسب ۲۰ درصد آرا به مرحله دوم راه یافتند.

حالا ملایری‌ها باید روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه تکلیف دیگر نماینده خود را با آرای خود مشخص کنند تا برای ۴ سال کرسی پارلمان سبز را به وی بسپارند.

دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در ملایر به صورت تمام الکترونیک

علیرضا قاسمی فرزاد با بیان اینکه دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ملایر به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد، اظهار کرد: پیش‌بینی ۱۶۷ شعبه اخذ رأی فعال، ۱۰۱ شعبه ثابت و ۶۶ شعبه سیار را داریم.

استاندار همدان افزود: همچنین ۷۹ شعبه در مناطق شهری و ۸۸ شعبه در مناطق روستایی مستقر می‌شوند.

وی با تأکید به ۴ مؤلفه انتخابات گفت: ۴ مؤلفه مورد تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی یعنی مشارکت حداکثری، رقابت، امنیت و سلامت همچون دور نخست مورد توجه قرار گرفته است.

قاسمی‌فرزاد خاطرنشان کرد: این ۴ اصل همچنان معیار اصلی برگزار انتخابات خواهد بود.

استاندار همدان با اشاره به مشارکت بالای مردم ملایر بیان کرد: مردم ملایر در دور دوم نیز به طور قطع مشارکت چشم‌گیری در انتخابات خواهند داشت.

مشارکت چشم‌گیری در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی

احمد اسکندریان یکی از شهروندان ملایری نیز در گفت وگو با خبرنگار با اشاره به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در ملایر اظهار کرد: انتخابات یکی از اصول اصلی نظام جمهوری اسلامی بوده که از ابتدای انقلاب فضای اداره کشور به صورت دموکراسی و با انتخاب مردم انجام شده است.

وی افزود: رهبر فرزانه انقلاب همواره نگاهی دقیق به انتخابات داشته و به انتخابی آزادانه و مشارکت مردم تأکید داشته‌اند و ما باید خودمان بتوانیم سرنوشت را رقم بزنیم.

این شهروند ملایری با اشاره به لزوم مشارکت مردم بیان کرد: نه باید مشارکت در دور دوم کمرنگ شود همان‌قدر که دور اول انتخابات اهمیت ویژه‌ای داشت در دوم هم باید به صورت گسترده پای صندوق‌های رأی بیاییم.

اسکندریان خاطرنشان کرد: نماینده‌ای که با پشتوانه حداکثر رأی مردم راهی مجلس می‌شود قطعاً می‌تواند قدم‌های محکمی داشته بردارد.

وی با بیان اینکه مردم ملایر حضور گسترده‌ای در انتخابات دور دوم خواهند داشت، بیان کرد: همچون دور نخست تمام مردم در صفوف به هم پیوسته مشارکت چشمگیر دیگری را رقم خواهند زد.

این شهروند ملایری عنوان کرد: امیدواریم بتوانیم اصلح‌ترین نماینده را راهی مجلس کنیم.

کد خبر 6100797

دیگر خبرها

  • حمایت از پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان یک وظیفه فراقوه‌ای‌ است
  • ملایر چشم انتظار دور دوم انتخابات مجلس/ مشارکت چشمگیری در راه است
  • معلمان وظیفه خطیر جهاد تبیین را برعهده دارند
  • مشارکت ۵۳ درصد مردم شهرستان کلات در دور اول انتخابات
  • دور دوم انتخابات مجلس، به روایت رادیو گفت وگو
  • معاون سیاسی استاندار البرز مطرح کرد؛تقویت پشتوانه سیاسی و اجتماعی کشور با مشارکت مردم در انتخابات
  • تقویت پشتوانه سیاسی و اجتماعی کشور با مشارکت مردم در انتخابات
  • مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس مهم است
  • عملیات وعده صادق اهمیت مشارکت در انتخاباتِ دور دوم را تشدید کرد
  • صیانت از آرای مردم وظیفه اصلی است