Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@17:16:18 GMT

نمایشگاه قرآن در توزیع عدالت فرهنگی نقش خوبی ایفا کرد

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۸۲۶۴۷

نمایشگاه قرآن در توزیع عدالت فرهنگی نقش خوبی ایفا کرد

حجت الاسلام علی‌رضا سبحانی نسب مدیر انتشارات جمال به خبرنگار معارف ایرنا گفت: هر دو نمایشگاه بین المللی کتاب و نمایشگاه قرآن که به صورت مجازی برگزار شد، یک حرکت مطلوب و یک توفیق اجباری است که به این راحتی نمی شد سیستم هایی را به این سمت سوق داد و خانه کتاب و ادبیات ایران زحمات فراوانی کشید تا این نمایشگاه ها بهتر برگزار شود ولی تا نقطه مطلوب فاصله زیاد داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به ویژگی های نمایشگاه های مجازی گفت: یکی از امتیازات نمایشگاه مجازی قرآن کریم این است که فاصله جغرافیایی هر ایرانی در هر جای کشور با این نمایشگاه کم شده است. یعنی نمایشگاه حضوری به گونه ای بود که تهرانی ها به راحتی می توانستند حضور یابند ولی کسی که بندرعباس بود به راحتی نمی توانست به فضای نمایشگاه بیاید. این در دسترس بودن آحاد ملت از ویژگی های نمایشگاه مجازی است که نمایشگاه قرآن هم جزیی از آن است.

سبحانی نسب افزود: از نظر توزیع جغرافیایی غرفه ها اینگونه بود که یک دل نگرانی در نمایشگاه معمولی برای ناشران وجود دارد ولی این دل نگرانی ها در انمایشگاه مجازی تقریبا منتفی است البته به نظر می رسد هنوز نمایشگاه به میزان کافی کاربرپسند نیست و کاربر به سهولت نمی تواند کتاب خود را انتخاب کند یا به راحتی نمی تواند کتاب های مشابهی از یک موضوع را ببیند و پیگیری کند.

وی برای بهتر برگزارشدن این گونه نمایشگاه ها پیشنهاد کرد: به ناشران اجازه دهند تا ترتیب اولویت کتاب ها را در غرفه بچینند و بتوانند سیمای غرفه را مرتب کنند و مثلا کتاب های به روز و پرفروش را در صفحه اول بگذارند. همچنین اجازه بدهند ناشران از متن هر کتاب صفحانی را بارگذاری کنند تا خواننده فقط با جلد کتاب روبرو نباشد و متن  کتاب را هم ببیند و در انتخاب خود شک نداشته باشد. چون باعث می شود یک عده خرید نکنند و یک عده با شک خرید کنند و بعد پشیمان شوند. به ویژه این که همه جلدهای کتاب ها بهینه نشده و فقط برای کتاب رقعی و وزیری خوب است لذا کتاب های خشتی ناشران کودک به هم ریخته است و از شکل واقعی درآمده و مخاطب تصور می کند کتاب زشت است . گاهی تصاویر از سوی خانه کتاب اسکن شده که واضح نیست و ناشران اجازه تعویض ندارند. اگر ناشران بتوانند در غرفه خود تمرکز بهتری داشته باشند و به آرایش آن بپردازند، مخاطبان می توانند راضی تر باشند.

سبحانی نسب افزود: در مجموع به عنوان یکی از ناشران جدی که سال ها حضور داشتیم و سال گذشته به عنوان ناشر برتر نمایشگاه قرآن انتخاب شدیم، حدود یک سوم حجم فروش نمایشگاه قبلی توانستیم بفروشیم. یعنی در نمایشگاه حضوری با توجه به این که مردم از فضای حقیقی نمایشگاه استفاده می کنند و یک لذت معنوی می برند و کودکان با دیدن کتاب ها به خریدن علاقه مند می شود لازم است هر وقت ویروس کرونا از بین رفت نمایشگاه حضوری را هم داشته باشیم ولی این نمایشگاه مجازی که به توفیق اجباری نصیب ارشاد شده حتی در سال هایی که نمایشگاه قرآن برگزار خواهد شد در دستور کارشان باشد تا کسانی که نمی توانند به دلیل ماه رمضان به نمایشگاه بیایند، از این فرصت استفاده کنند.

وی افزود: به نظرم نمایشگاه مجازی قرآن کاملا مثبت ارزیابی می شود و دست اندرکاران چه در معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و چه در خانه کتاب و ادبیات ایران تلاش کردند. اگرچه  ما سود مادی جدی نبردیم ولی همین که مشتریانی از سراسر کشور کتاب های ما را دیدند و تهیه می کنند برای ما لذت بخش است و  احساس می کنیم این نمایشگاه رسالت خود را برای توزیع عدالت فرهنگی به خوبی اجرا می کند و نقش خود را به خوبی ایفا می کند.

نخستین نمایشگاه مجازی قرآن کریم با شعار «قرآن، کتاب رشد و رویش» از یازدهم اردیبهشت‌ماه آغاز به کار کرد و به صورت ۲۴ ساعته تا پایان ماه مبارک رمضان از طریق مجازی در دسترس علاقه مندان به قرآن کریم است.  

در این نمایشگاه مجازی دو بخش اصلی فروشگاهی و محتوایی وجود دارد که بخش فروشگاهی به فروش کتاب های چاپی در حوزه دین و دفاع مقدس اختصاص دارد و امکان عرضه و فروش تمام کتاب های مربوط به دین و حوزه دفاع مقدس که ناشران از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز چاپ گرفته باشند، فراهم شده است. 

بستر این نمایشگاه همچون نمایشگاه مجازی کتاب است که سال گذشته برای اولین بار به دلیل ویروس کرونا از سوی خانه کتاب برگزار شد و در آنجا ناشران ثبت اثر می کردند و بازدیدکنندگان کتاب مورد نظر خود را از انتشاراتی که کتاب را ارائه کرده بود، انتخاب کرده در سبد خرید قرار می دادند. خانه کتاب و ادبیات ایران به عنوان مجری بخش فروشگاهی نمایشگاه قرآن انتخاب شده است. 

یکی از ویژگی های نمایشگاه مجازی قرآن کریم این است که بر اساس توافق میان شرکت ملی پست با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کتاب های خریداری شده توسط بازدیدکنندگان از نمایشگاه به صورت رایگان ارسال می شود و هزینه ارسال پست توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نظر گرفته شده است.

برچسب‌ها اختصاصی ایرنا معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نمایشگاه مجازی قرآن کریم کتاب فضای مجازی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اختصاصی ایرنا معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نمایشگاه مجازی قرآن کریم اختصاصی ایرنا معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نمایشگاه مجازی قرآن کریم کتاب فضای مجازی اخبار کنکور وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نمایشگاه مجازی قرآن کریم نمایشگاه قرآن خانه کتاب کتاب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۸۲۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هندی‌ها به نمایشگاه کتاب تهران نمی‌آیند؟

بر اساس بیانیه اخیر دولت هند مبنی بر منع مسافرت شهروندان هندی به ایران و اسرائیل شنیده‌ها حاکی از عدم حضور هند به عنوان مهمان ویژه در نمایشگاه کتاب تهران است. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ کمتر از 11 روز مانده به برگزاری نمایشگاه کتاب تهران،‌ حضور هندی‌ها به عنوان مهمان ویژه این رویداد در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

پیگیری‌های خبرنگار تسنیم نشان می‌دهد که پس از صدور بیانیه دولت هند در روز 24 فروردین که در آن  به شهروندانش توصیه کرد که با توجه «به شرایط حاکم بر منطقه» تا اطلاع ثانوی از سفر به ایران و اسرائیل خودداری کنند. بعید است که ناشران هندی بتوانند خود را به نمایشگاه کتاب تهران برسانند. پیگیری‌های دوطرف تا این لحظه به نتیجه‌ای ختم نشده است.

نگاهی به سالن رایت نمایشگاه کتاب دهلی/ رایت سنتر دهلی چه قابلیت هایی برای نشر ایران دارد؟

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مذاکره با وزارت فرهنگ هند پیگیر حضور ناشران این کشور در نمایشگاه کتاب تهران است،‌  یاسر احمدوند رئیس نمایشگاه کتاب تهران و معاون فرهنگی وزرات ارشاد در گفت‌وگو با تسنیم ضمن تایید این پیگیری‌ها گفت: نتیجه این پیگیری‌ها به زودی اعلام می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وضعیت چاپ و نشر علوم دریایی مطلوب است
  • افزایش در اعتبار بن‌ دانشجویی نمایشگاه کتاب/ انصرافی از سوی ناشران خارجی نداشتیم
  • افزایش در اعتبار بن‌دانشجویی نمایشگاه کتاب/انصرافی از سوی ناشران خارجی نداشتیم
  • پیام مقاومت یمن را در نمایشگاه کتاب تهران مخابره می‌کنیم
  • پیام مقاومت مردم یمن را در نمایشگاه کتاب تهران به دنیا مخابره می‌کنیم
  • یمن میهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • موزه پبده از بی نظیرترین موزه‌های کتب و نسخ خطی قرآن کریم
  • هندی‌ها به نمایشگاه کتاب تهران نمی‌آیند؟
  • بودن یا نبودن کتابفروشان؛ مسئله ناشران چیست؟
  • انتشارات شهید کاظمی با دست پر به نمایشگاه می‌­آید