Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@05:14:55 GMT

ایران چهارمین تولیدکننده نفت اوپک شد

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۸۲۷۰۲

ایران چهارمین تولیدکننده نفت اوپک شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دبیرخانه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، گزارش ماه مه اوپک نشان می‌دهد ۱۳ عضو این سازمان براساس گزارش منابع ثانویه در ماه آوریل ۲۵ میلیون و ۸۳ هزار بشکه نفت خام تولید کردند که ۲۶ هزار بشکه بیشتر از ۲۵ میلیون و ۵۷ هزار بشکه ماه مارس است.

بر اساس گزارش ماه مه اوپک پس از عربستان با تولید روزانه ۸ میلیون و ۱۳۲ هزار بشکه، عراق با تولید روزانه ۳ میلیون و ۹۲۰ هزار بشکه و امارات با تولید روزانه ۲ میلیون و ۶۱۴ هزار بشکه ایران در جایگاه چهارمین تولیدکننده این سازمان قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تولید نفت خام ونزوئلا و لیبی در ماه آوریل به ترتیب ۸۱ هزار و ۶۷ هزار بشکه در روز کاهش یافت که بیشترین کاهش تولید در این اعضا بوده است.

کاهش قیمت نفت خام سنگین ایران

قیمت نفت خام سنگین ایران براساس تازه‌ترین گزارش اوپک، در ماه آوریل نسبت به ماه مارس یک دلار و ۳۰ سنت برابر با ۲ درصد کاهش یافت. قیمت نفت خام سنگین ایران در ماه آوریل ۶۳ دلار ثبت شد، در حالی که در ماه مارس هر بشکه ۶۴ دلار و ۳۰ سنت بود.

قیمت سبد نفتی اوپک هم در ماه آوریل با کاهش بیش از یک درصدی به ۶۴ دلار و ۹ سنت برای هر بشکه رسید که یک دلار و ۳۲ سنت کمتر از ماه مارس است.

خوش‌بینی اوپک به بهبود تقاضای نفت

اوپک در گزارش ماه مه خود تقاضای جهانی نفت برای سال ۲۰۲۱ را ۹۶ میلیون و ۴۶۰ هزار بشکه در روز اعلام کرد که ۵ میلیون و ۹۵۰ هزار بشکه معادل ۶.۵۸ درصد بیشتر از سال ۲۰۲۰ است.

خوش‌بینی اوپک به بهبود تقاضا با وجود هشدار نسبت به ابهام‌های قابل توجه مربوط به شیوع ویروس همه‌گیر کرونا و نگرانی نسبت به بحران کووید -۱۹ در هند و تأثیر منفی آن بر قیمت‌های نفت حفظ شده است.

اوپک تقاضای جهانی نفت برای سه ماه نخست تا چهارم را به ترتیب ۹۳ میلیون و ۲۹۰ هزار بشکه در روز، ۹۴ میلیون و ۷۹۰ هزار بشکه در روز، ۹۷ میلیون و ۹۰ هزار بشکه در روز و ۹۹ میلیون و ۷۴۰ هزار بشکه در روز پیش‌بینی کرده است.

اوپک و متحدانش در نشست ماه آوریل موافقت کردند تولید روزانه نفت را در ماه‌های مه، ژوئن و ژوئیه به ترتیب ۳۵۰ هزار بشکه، ۳۵۰ هزار بشکه و ۴۵۰ هزار بشکه افزایش دهند و عربستان نیز تا ماه ژوئیه کاهش داوطلبانه یک میلیون بشکه‌ای خود را وارد بازار کند.

کد خبر 5210431

منبع: مهر

کلیدواژه: تولید نفت اوپک ایران قیمت نفت قیمت دلار ویروس کرونا شاخص کل بورس اقتصاد آمریکا قیمت نفت بانک مرکزی ایران اقتصاد چین قیمت طلا بازار سرمایه قیمت یورو بازار سهام بورس تهران فولاد مصرف آب هزار بشکه در روز تولید روزانه ماه آوریل ماه مارس نفت خام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۸۲۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفتگو با با تولیدکننده خلاق گلاب در رادیو

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی رادیو سلامت، فاطمه بی تقصیر، تهیه کننده برنامه از مزرعه تا سفره در این باره توضیح داد: این برنامه روز‌های چهارشنبه هر هفته راس ساعت ۱۳:۱۵ به مدت ۳۰ دقیقه پخش می‌شود. این برنامه با محوریت ایمنی و سلامت تغذیه به بررسی محصولات کشاورزی، باغی، زراعی می‌پردازد.

وی ادامه داد: در این برنامه محصولات سالم به مصرف کنندگان از مزرعه تا سفره شناسایی و معرفی می‌شود. آشنایی مصرف کننده با محصولات کشاورزی و اهمیت تغذیه‌ای آن‌ها دغدغه برنامه سازان است.

مجری کارشناس برنامه فیروزه آدابی است. این برنامه روز شنبه ۱۹ اردیبهشت به بهانه روز گل محمدی و گلاب به معرفی ایرج رستگار، تولید کننده خلاقی می‌پردازد که در حوزه تولید گل و گلاب تلاش کرده سبک جدیدی را ایجاد کند و به عنوان قهرمان تولید در این زمینه شناخته و برگزیده شود.

دیگر خبرها

  • دست کوتاه تولیدکنندگان در تامین مواد اولیه/ راه پر پیچ و خم است!
  • صادرات نفت عراق کاهش یافت
  • ریزش ۷۹ درصدی تورم تولید/کاهش تورم مصرف‌کننده ادامه دارد؟
  • صادرات نفت ونزوئلا کاهش یافت
  • واردات نفت خام آسیا در ماه آوریل کاهش یافت
  • احتمال تداوم کاهش تولید نفت خام اوپک‌پلاس
  • گفتگو با با تولیدکننده خلاق گلاب در رادیو
  • ایران ۱۰۰ تولیدکننده موبایل دارد، کره جنوبی یک عدد؛ چرا این نگران‌کننده است‌؟
  • مقام سابق نفت آمریکا به اقدام به تبانی با اوپک متهم شد
  • همکاری اوپک با عراق و قزاقستان برای جبران مازاد نفت