Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-03@04:22:09 GMT

حقیقی‌ ها با بورس آشتی کردند؟

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۸۳۷۰۷

حقیقی‌ ها با بورس آشتی کردند؟

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دنیای اقتصاد، به این ترتیب بیشترین خالص خرید حقیقی‌ها از ۲۵ بهمن سال گذشته ( یک روز پس از نامتقارن کردن دامنه نوسان) تاکنون رقم خورد. بررسی جزئیات خریدهای صورت گرفته نشان می‌دهد که گروه فرآورده‌های نفتی بیشترین استقبال از سوی سهامداران خرد را تجربه کرد.   این استقبال معامله‌گران حقیقی سبب شد تا در نهایت شاهد ثبت خالص خرید 73 میلیارد و 541 میلیون تومانی این دسته از بازیگران سهام در زیرمجموعه‌های پالایشی باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در صدر این خریدها نیز تمایل برای جمع‌آوری سهام پالایش نفت بندرعباس قرار داشت. به‌طوری ‌که خالص خرید 6/ 24 میلیارد تومانی در نماد «شبندر» ثبت شد. پالایش نفت اصفهان و پالایش نفت تهران نیز دو نماد دیگر این گروه بودند که هر کدام به ترتیب با ثبت خالص خرید بیش از 2/ 23 و 8/ 13 میلیارد تومانی در کانون توجه معامله‌گران قرار گرفتند.

در ادامه این روند تمایل به خرید نمادهای گروه فلزات اساسی قرار داشت. به‌طوری‌که سهامداران خرد سهامی از زیرمجموعه‌های فلزی به ارزش حدود 71 میلیارد و 450 میلیون تومان را به پرتفوی خود افزودند. در گروه کانه‌های فلزی نیز شرایط مشابهی را شاهد بودیم. به طوری که پس از مدت‌ها  شاهد خالص خرید حدود 17 میلیارد تومانی حقیقی‌ها در این گروه بودیم. در فلزی‌ها بخش عمده‌ای از خریدها به جمع‌آوری سهام شرکت فولاد مبارکه اصفهان تعلق داشت که در نهایت خالص خرید 5/ 36 میلیارد تومانی حقیقی‌ها را تجربه کرد. پس از آن سهامداران خرد به جمع‌آوری سهام ملی مس ایران و فولاد امیرکبیرکاشان تمایل نشان دادند. در میان معدنی‌ها نیز «ومعادن» با خالص خرید 9‌میلیارد و 854 میلیون تومانی حقیقی‌ها همراه شد و پس از آن نوبت به «کگل» با جابه‌جایی سهامی به ارزش 5 میلیارد و 125 میلیون تومان در مسیر حقوقی به حقیقی رسید.

گروه شرکت‌های چندرشته‌ای صنعتی نیز از دیگر صنایع مورد توجه سهامداران خرد در روز گذشته بود که در نهایت خالص خرید 3/ 16 میلیارد تومانی را از سوی حقیقی‌ها تجربه کرد. پتروشیمی‌ها نیز همانند دیگر گروه‌های کامودیتی محور مورد توجه حقیقی‌ها قرار داشتند و در روزی که گذشت شاهد انتقال سهامی به ارزش 8/ 9‌میلیارد تومان از پرتفوی سهامداران عمده به سبد حقیقی‌ها بودند.

در مقابل سهامداران حقوقی بیشترین خرید را در گروه دارویی داشتند که این امر با خالص خرید 2/ 16 میلیارد تومانی بازیگران عمده همراه شد. در این میان «برکت» با خالص فروش 5/ 12 میلیارد تومانی سهامداران حقیقی مواجه شد.

پربیننده ترین نمای پایانی بورس(۲۱اردیبهشت۱۴۰۰) / شاخص کل با رشد حدود ۲۲هزار واحدی به معاملات پایان داد ارزش سهام عدالت من (۲۰اردیبهشت ماه) نرخ ارز را باید بازار تعیین کند / کاری می کنم بخش خصوصی بدون رانت واکسن وارد کند گزارش بورس ٢٠ اردیبهشت ۱۴۰۰ نمای بورس امروز (۲۱ اردیبهشت) / شاخص کل ۱۸هزار واحد رشد کرد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بورس میلیارد تومانی سهامداران خرد خالص خرید حقیقی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۸۳۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جم رکورد فروش را شکست

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، در این مطلب قصد داریم تا گزارش فروش ماهانه گروه پلیمری که شامل ۱۴ نماد می‌باشد را مورد بررسی قرار دهیم. نکته حائز اهمیت این گروه این بود که سرانجام ترمز رشد فروش غنوش در فروردین ماه کشیده شد. ادامه این خبر را لطفا در لینک زیر بخوانید : https://nabzebourse.com/000Izx

دیگر خبرها

  • خبری مهم برای عرضه اولیه های بورسی
  • واکنش باشگاه پرسپولیس به انتشار برخی اخبار
  • تداوم خروج نقدینگی حقیقی‌ها در روز‌های منفی شاخص کل بورس
  • جم رکورد فروش را شکست
  • اتفاق جالب در معاملات روز گذشته کپشیر!
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / سهامداران منتظر تحول یکباره بازار نباشند!
  • کدام خودروی سایپا 700 میلیون تومان شد؟
  • بورس همچنان ریزشی؛ سهامداران نگران شدند
  • ورود و خروج سهامداران درصدی ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • دیدار نمایندگان فتح و حماس در چین/ پیشرفت مذاکرات مثبت بود