Web Analytics Made Easy - Statcounter

روسای جمهور آمریکا و کره جنوبی درحالی آماده دیدار با یکدیگر می‌‎شوند که اولویت خواسته‌های افکار عمومی کره رسیدگی به موضوع دریافت سریع واکسن است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، تلاش کره جنوبی برای دسترسی بیشتر به واکسن های کرونا باعث شده که نشست میان رئیس جمهوری این کشور با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا تحت الشعاع قرار گرفته و در همین رابطه فشارها در داخل کره به مون جائه این برای اطمینان از دریافت سریع واکسن های ساخت آمریکا افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور کره جنوبی امیدوار است که در دیدار آتی خود با بایدن از واکنش نسبتا موفق کره جنوبی در برابر کرونا به عنوان فرصتی برای دریافت واکسن های بیشتر استفاده کرده و میراث مناسبی در آخرین سال حضور در قدرت برجای بگذارد.

اما باتوجه به کمبود واکسن در سراسر دنیا و تاخیر در ارسال محموله های سفارشی، تردیدهایی درباره قابلیت‌های دولت فعلی کره جنوبی در بین مردم این کشور ایجاد شده است.

همین موضوع باعث شده که درخواست‌ها برای یک توافق جدید با آمریکا و دسترسی سریعتر کره جنوبی به واکسن های آمریکایی افزایش یافته و موضوعات دیگری مانند دیدار روسای جمهور، سیاست کره شمالی، روابط با چین و ژاپن دو کشور تحت الشعاع قرار گیرند.

یک مقام کره جنوبی دراین باره گفت: به طور عادی هرگونه نشست میان آمریکا و کره جنوبی می توانست فرصتی برای تاکید دو کشور بر اتحاد باشد اما این بار، موفقیت ممکن است بر اساس دسترسی به واکسن ارزیابی شود و چنین توافقی نیز آسان نخواهد بود.

فشارها بر دولت کره جنوبی برای دریافت واکسن درحالی شدت گرفته که تنها اندکی بیش از 7 درصد جمعیت 52 میلیونی این کشور موفق به دریافت دستکم یک دوز واکسن کرونا شده‌اند. این آمار مشابه با آمار کشورهایی مانند نپال و کلمبیا است و با توجه به شناخته شدن کره جنوبی به عنوان یک کشور پیشرفته چنین موضوعی برای افکار عمومی کره قابل قبول نیست.

هرچند بر روی کاغذ کره جنوبی دوزهای کافی برای واکسیناسیون 52 میلیون نفر از مردم خود را خریداری کرده اما نگرانی ها از تحویل سریع این واکسن ها باعث افزایش انتقادات شده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا ویروس کرونای جدید اخبار آمریکا کره جنوبی ویروس کرونا ویروس کرونای جدید اخبار آمریکا کره جنوبی کره جنوبی واکسن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۸۳۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باجه معطله در انتظار مراجعه حضوری!

به گزارش قدس خراسان، در شرایط فعلی که بسیاری از خدمات دولتی اعم از صدور و ارسال انواع کارت‌ها از جمله کارت ملی، گواهی‌نامه، پایان‌خدمت و برخی از این موارد در کنار داغ شدن بازار خریدهای اینترنتی توسط پست انجام می‌شود، سرعت عمل و دقت در کار از اهمیت بالایی برخوردار بوده که البته ارائه چنین خدماتی مرتبط با فعالیت‌های شرکت پست است. توقع مردم دریافت دقیق و بهنگام مرسولات پستی بوده و هست. با وجود این اما برخی از شهروندان در دریافت مرسولات پستی‌شان با مشکل مواجه می‌شوند.

گواهی‌نامه‌ای که چند ماه است، نرسیده

یکی از شهروندان با بیان این مطلب که چند ماه است پیامکی در خصوص تحویل گواهی‌نامه رانندگی به پست برایش ارسال شده؛ اما هنوز مرسوله پستی مورد نظر به دستش نرسیده، گفت: حدود چهار ماه پیش برای تعویض گواهی‌نامه رانندگی‌ام اقدام کردم. پس از مدتی پیامکی برایم ارسال شد که گواهی‌نامه‌ام به تاریخ فردای آن روز تحویل پست شده و به زودی به دستم خواهد رسید. پس از آن منتظر ماندم تا گواهی‌نامه‌ام از طریق پست به آدرسی که داده بودم، برسد.

وی ادامه داد: از آن تاریخ همان طور که گفتم، حدود چهار ماه می‌گذرد؛ اما هنوز مرسوله پستی که حاوی گواهی‌نامه رانندگی‌ام باشد، ارسال نشده است. چه باید بکنم؟ وقتی پیامک تحویل به پست برایم آمده، چرا پس از این مدت مرسوله‌ای دریافت نکرده‌ام؟

برای پیگیری این موضوع به ساختمان اداره کل پست خراسان رضوی می‌روم تا پیگیری کنم که در صورت بروز چنین مواردی چه باید کرد. به طبقه دوم ساختمان در قسمت باجه معطله راهنمایی می‌شوم. صندلی‌هایی که برای مراجعه‌کنندگان در نظر گرفته شده، همگی پر است و تعدادی از مردم ایستاده منتظر پاسخ‌گویی اپراتورها هستند. با یکی دو نفر از آن‌ها همکلام می‌شوم.

جوانی کاغذی در دست دارد و شماره‌ای روی آن نوشته شده و منتظر است نوبتش برسد. وقتی از او در مورد علت حضورش پرسیدم، گفت: چند ماه است خدمت سربازی‌ام تمام شده و طبق پیامکی که برایم ارسال شده، هنوز بسته پستی‌ای که حاوی کارت پایان‌خدمتم باشد، دریافت نکرده‌ام. امروز آمده‌ام تا این قضیه را پیگیری کنم.    

معطل دریافت سفارش خرید اینترنتی 

فرد دیگری با همان شرایط و شماره به دست، منتظر خوانده شدن شماره‌اش بود و خیلی هم عجله داشت و هر یکی دو دقیقه به باجه مراجعه می‌کرد و از اپراتور می‌پرسید چه زمانی نوبتش می‌شود و هر بار پاسخ می‌شنید، نوبتتان برسد، شماره را که خواندیم، بیایید. همه این افرادی که اینجا هستند، مثل شما عجله دارند. از او در مورد علت حضورش در باجه مرسولات معطله پرسیدم و او گفت: چند روز است از یکی از شرکت‌ها خرید اینترنتی داشته‌ام. چند بار با شرکت تماس گرفتم و آن‌ها گفتند همان روز برایتان با پست ارسال کردیم؛ اما هنوز مرسوله‌ام نرسیده است. با راهنمایی یکی از دوستانم به اینجا آمدم تا از این طریق پیگیر دریافت سفارش پستی‌ام باشم. از او پرسیدم در این مدت پستچی برای تحویل سفارش شما مراجعه نکرده و او جواب داد: خیلی منتظر رسیدن سفارشم بودم، در حالی که قرار بود سه روزه برسد؛ اما الان نزدیک ۱۰ روز می‌شود که بسته سفارشی‌ام تحویل داده نشده است!

 ۲ مرحله مراجعه برای تحویل مرسوله پستی 

مدیر کل پست خراسان رضوی در واکنش به گلایه‌مندی برخی از شهروندان در خصوص نرسیدن مرسوله پستی آن‌ها به مقصد گفت: هر مرسوله پستی که در چرخه توزیع قرار می‌گیرد، شهروندان می‌توانند با استفاده از کد رهگیری که در اختیارشان است، از طریق سایت شرکت پست در قسمت رهگیری مرسولات آن را رصد کرده و لحظه به لحظه مرسوله مورد نظر را رهگیری کنند و از وضعیت آن آگاه شوند.

محمدرضا شفیعی ادامه داد: همکاران ما برای تحویل مرسوله‌های پستی، در بخش توزیع دو بار به آدرس درج شده مقصد مرسوله مراجعه می‌کنند. اگر در این دو بار کسی در محل نبود که مرسوله را تحویل بگیرد یا آدرس درست نبود و یا مانند این موارد، مرسوله تحویل باجه معطله می‌شود که در این صورت افراد می‌توانند با داشتن کد رهگیری و آوردن مدارک هویتی، مرسوله خود را دریافت کنند.  
زمان و مکان‌ دریافت مرسوله‌ها از پست

وی بیان کرد: در هر باجه تحویل پست مرکزی (در طبقه دوم و انبار مبادلات) دو متصدی مشغول پاسخ‌گویی هستند که در مواقع ازدحام از ظرفیت دیگر همکاران نیز برای پاسخ‌گویی استفاده می‌شود.
باجه‌های تحویل در ۹ نقطه پستی سطح شهر مشغول پاسخ‌گویی به شهروندان محترم در نواحی ۴، ۷، ۸ و ۹ و دفاتر پست شهید رجائی، قاسم‌آباد، جاهدشهر، توس و سجاد به منظور رفاه حال شهروندان و حذف سفرهای درون شهری هستند.

مدیر کل پست خراسان رضوی گفت: مدت نگهداری مرسولات در باجه تحویل بر اساس نوع مرسوله (پیشتاز و سفارشی) و مفاد دستورالعمل‌های مربوط بوده که مدت نگهداری پست سفارشی ۱۵روز، پیشتاز داخله پنج روز، پیشتاز خارجه وارده ۱۵ روز – کارت سوخت تا زمان مطالبه طرف قرارداد – امانات داخله ۱۵روز، گواهی‌نامه رانندگی و کارت خودرو سه ماه و گذرنامه یک ماه است.
بسته‌های امانت داخله در صورت صحت آدرس و دسترسی نداشتن به گیرنده ۱۵ روز در باجه تحویل، نگهداری شده و در صورت مطالبه نکردن گیرنده، به مبدأ عودت می‌شود .

خبرنگار: هاشم رسائی‌فر

هاشم رسایی‌فر

دیگر خبرها

  • باجه معطله در انتظار مراجعه حضوری!
  • مالیات آری؛ اما نه ۳۰ و ۵۰ و ۷۰ درصد!
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • طلا باز هم اوج گرفت/ قیمت جدید طلا ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • قیمت نفت / برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • ۴۰ درصد پروانه های کسب در لرستان الکترونیکی شد
  • افزایش ۵۹۳ درصدی قیمت کره حیوانی از سال ۱۳۹۹/ پیش بینی قیمت طلا تا پایان سال/ انتقاد وزیر صمت از مافیای واردات خودرو/ صف میلیونی برای دریافت وام اجاره
  • مشارکت کره جنوبی در رزمایش سایبری آمریکا
  • کاخ سفید برای تأمین کسری بودجه دست به دامن افزایش مالیات می شود؟