Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام محمدحسین روحی یزدی گفت: اگر کسی پدر، مادر و فرزندانش نیازمند است نمی تواند زکات فطره خود را به آنها بپردازد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی البرز درباره جزئیات برگزاری نماز عید فطر در کرج گفت: عید سعید فطر باید از طریق دفتر مقام معظم رهبری رسما اعلام شود و اگر چناچه فردا عید باشد مردم لازم است فطریه خو را پرداخت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام محمدحسین روحی یزدی افزود: اگر امکان پرداخت فطریه وجود نداشته باشد باید آن را از اموال خود کنار بگذارند تا در اولین فرصت به دست مستحق برسانند، همچنین فطریه اعلام شده در سال جاری بر اساس قیمت ۳ کیلو گندم است.   وی اظهار داشت: زکات فطره کسانی که قوت غالب آن نها نان است ۲۰ هزار تومان خواهد بود و سرپرستان باید این مبلغ را برای اعضای خانواده خود هم بپردازند، البته این زکات فطره باید به دست افراد مستحق برسد.   حجت الاسلام روحی یزدی تصریح کرد: زکات فطره به واجب النفقه نمی رسد، یعنی اگر کسی پدر، مادر و فرزندانش نیازمند است نمی تواند زکات فطره خود را به آنها بپردازد. اگر قوت غالب افراد برنج است برای برنج ایرانی زکات فطره ۱۰۰ هزار تومان و برای برنج خارجی ۷۵هزار تومان خواهد بود.   وی گفت: افرادی که عذر داشته و به هر دلیلی نتوانسته اند در ماه مبارک رمضان روزه بگیرند، باید کفاره غیر عمد بپردازند که برای هر روز ۵ هزار تومان خواهد بود، همچنین اگر عید فطر اعلام شد در اولین روز نماز در فضای باز و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.

      انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: زکات فطره عید فطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۸۴۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمنان برای رواج بی حیایی و بی عفتی در جامعه تلاش می کنند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ذوالفقار جبرائیلی ظهر یک شنبه در جمع کارکنان و خانواده‌های یگان پدافند شمالغرب کشور در تبریز اظهار کرد: حجاب و عفاف نماد ارزشمند دین مبین اسلام و یک فرهنگ ارزشی و ملی در جامعه ایرانی است.

وی با بیان اینکه دشمنانِ ارزش‌های الهی و دینی با رواج بی حیایی و بی عفتی در جامعه به دنبال آسیب به بنیان خانواده هستند افزود: فرهنگ عفاف و حجاب علاوه بر یک مقوله ارزشی و اجتماعی از ملزومات قانونی کشور است که رعایت آن برای تک تک اقشار جامعه ضروری و لازم الاجراست.

حجت الاسلام جبرائیلی با تاکید بر لزوم پاسداشت حجاب و عفاف در جامعه اسلامی، گفت: حجاب و عفاف نماد اسلامیت جامعه، تکریم مقام زن، نشانه حرمت و ارزش انسانیت و بلوغ عقلانی شهروندان جامعه اسلامی است.

وی تصریح کرد: یکی از پایه‌ها و اساس جامعه ایرانی نهاد خانواده است که دشمنان با ابزار و ساز و کارهای گوناگون می‌خواهند این بنیان مستحکم را کم رنگ و از بین ببرند.

کد خبر 6091059

دیگر خبرها

  • مسکن مهر دامغان نیازمند ۲ مدرسه است
  • برگزاری دوره تخصصی نماز در شهرکرد
  • آیین نامه ترویج نماز در هیات دولت تصویب شد
  • آزادی بانوی زندانی پس از ۶ سال حبس در البرز
  • دشمنان برای رواج بی حیایی و بی عفتی در جامعه تلاش می کنند
  • اهدای عضو به ۳ بیمار نیازمند در چهارمحال و بختیاری
  • یادواره شهدای کارگری شهرستان شفت برگزار شد
  • اعضای نوجوان لردگانی به بیماران نیازمند عضو زندگی بخشید
  • عکسی از سیدحسین خمینی در هنگام نماز بر پیکر مادرش
  • کاروانسرای ینگی امام نیازمند مرمت هر چه سریعتر است