Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی روز چهارشنبه در دیدار مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان اظهار داشت: جایگاه علمای دین برای بسط و گسترش آموزه های دینی مبنی بر اعتدال و میانه‌روی در مدیریت مصرف و حفاظت از منابع آب برای جلوگیری از تنش آبی، بسیار مهم است.

وی افزود: صرفه‌جویی در زمان بحران معنا و مفهوم تازه‌ای پیدا می‌کند، اگر جامعه‌ای دچار کمبود در زمینه مساله مهمی مانند آب شود، باید همگان چنان تلاش کنند تا با صرفه‌جویی به معنای مصرف درست، نیازهای خود را تامین کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 مدیر عامل شرکت آب منطقه ای کردستان هم اظهار داشت: با توجه به کاهش ۸۳ درصدی بارندگی فروردین امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته با خشکسالی مواجه  هستیم و لذا باید ضمن مدیریت منابع آبی موجود، اقدامات مؤثری نیز در خصوص صرفه جویی بعمل آوریم تا بتوانیم از ایجاد تنش آبی در استان جلوگیری کنیم.

آرش آریانژاد با اشاره به اینکه وزارت نیرو طی چند سال اخیر بشترین تعامل را با روحانیون داشته، افزود: تریبون روحانیون جایگاه ارزشمندی برای انعکاس دغدغه های مسوولان استانی است و برای همین استفاده از این ظرفیت برای ترویج فرهنگ صرفه جویی در مصرف آب، تاثیرات و بازخورد قابل توجهی بدنبال خواهد داشت.

وی به بخشی از اقدامات شرکت آب منطقه ای کردستان در حوزه تعادل بخشی و مدیریت مصرف آب اشاره کرد و افزود: این شرکت در راستای صیانت از منابع آب استان، علاوه بر اجرای طرح‌های احیاء و تعادل بخشی از ظرفیت گروه های گشت و بازرسی به منظور برخورد با متخلفین بخش آب، نصب کنتورهای هوشمند و اصلاح الگوی کشت نیز استفاده کرده است.

آریانژاد تاکید کرد: یکی از اهداف اصلی وزارت نیرو و مجموعه شرکت آب منطقه ای کردستان، ابتدا تامین آب شرب پایدار است و این شرکت نیز در همین راستا اقدامات زیربنایی و مهمی را در دستور کار دارد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای کردستان  اظهار داشت: با توجه به وضعیت توپوگرافی استان عمده منابع آب در غرب و بیشترین دشت‌ها در شرق کردستان واقع شده و براساس سند آمایش، محور توسعه کشاورزی این استان در شرق واقع شده که با افت شدید منابع آب زیرزمینی مواجه است.

آریانژاد یادآور شد: وزارت نیرو پس از انقلاب با سرمایه گذاری بسیار زیادی شروع به مطالعه انتقال آب در داخل استان انجام داد  که نمونه بارز آن انتقال ۱۴ میلیون متر مکعب آب از سد آزاد به دشت‌های ممنوعه قروه و دهگلان است که در مسیر این سامانه انتقال حدود پنج هزار هکتار از باغات را نیز تحت پوشش قرار خواهد داد.

وی افزود: سد ژاوه با هدف انتقال آب به سدهای سورال و سنگ سیاه برای تامین آب کشاورزی ۱۷ هزار هکتار اراضی شرق استان احداث شده که در صورت تحقق این مهم، از سه هزار و ۷۰۰ حلقه چاه عمیقی که در دشت‌های قروه و دهگلان وجود دارد حدود نصف آن از مدار مصرف خارج  و حجم زیادی از آب‌های زیرزمینی به آبخوان باز خواهد گشت.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای کردستان ضمن اشاره به تامین آب شرب شهرستان سقز اضافه کرد: یکی از مطالبات بحق مردم شهرستان سقز در سال‌های گذشته تامین آب شرب سالم و پایدار بود که با تلاش‌های مجموعه آب منطقه ای کردستان یکی از مدرن ترین تصفیه خانه های کشور با تاسیسات و امکانات روز دنیا، سال گذشته در این شهرستان وارد مدار شد.

کردستان، استانی کوهستانی و اقلیم آن متاثر از توده‌های هوای گرم و مرطوب مدیترانه‌ای است که موجب بارندگی‌هایی در بهار و ریزش برف در زمستان‌ها می‌شود.

میزان بارندگی سالانه در شرایط عادی اقلیمی معادل ۴۵۵ میلی‌متر و بیشترین میزان بارندگی سالیانه مربوط به شهرهای مریوان و بانه با حدود ۸۰۰ میلی‌متر و کمترین میزان بارندگی در شرق استان حدود ۴۰۰ میلی‌متر و در قسمت مرکزی یعنی سنندج نزدیک به ۵۰۰ میلی متر است.

از حوضه های آبریز اصلی استان کردستان می‌توان به خلیج فارس و دریای عمان، دریای خزر و دریاچه ارومیه و حوضه‌های آبریز نیز به سفیدرود شامل رودخانه‌های تلوار و قزل اوزن، مرزی غرب شامل رودخانه‌های سیروان و زاب کوچک، کرخه شامل رودخانه رازآور و دریاچه ارومیه شامل رودخانه های زرینه و سیمینه اشاره کرد.

تعداد دشت‌های استان ۹ مورد بوده که پنج دشت آن در نیمه شرقی، ۲ دشت در غرب و ۲ مورد دیگر در جنوب استان واقع شده است و دشت‌های قروه، دهگلان و چهاردولی در شرق استان جزو دشت‌های ممنوعه محسوب می‌شود.  

۱۹ سد در کردستان وجود دارد که از این تعداد مدیریت ۱۲ سد در اختیار استان و بهره‌برداری مابقی سدها در اختیار استان‌های همجوار از جمله آذربایجان‌غربی و کرمانشاه قرار دارد.

برچسب‌ها کردستان سنندج نماینده ولی فقیه کردستان شرکت آب منطقه ای کردستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان سنندج نماینده ولی فقیه کردستان کردستان سنندج نماینده ولی فقیه کردستان شرکت آب منطقه ای کردستان اخبار کنکور شرکت آب منطقه ای کردستان شامل رودخانه صرفه جویی میلی متر تامین آب منابع آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۸۴۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصحاب رسانه برای رضای خدا و خدمتگزاری به مردم قلم بزنند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، نماینده ولی فقیه در لرستان در نشست صمیمی با اصحاب رسانه گفت: فعالان رسانه‌ای که خداوند به آنها دانایی و توانایی داده است باید زبان گویای مردم باشند، دغدغه و مشکلات را به گوش مسوولان برسانند و با انتشار مطالب واقعی، از نشر اخبار بدون پایه و تشویش و ناامیدی اذهان عمومی، اجتناب کنند.
حجت الاسلام و المسلمین سید احمد رضا شاهرخی افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، نظامی مردمی است و برگزاری پرشور انتخابات در کشور ما، گواه این مطلب است، اصحاب رسانه هم باید در جهت رضای خدا و خدمتگزاری مردم قدم بردارند.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان، اطلاع‌رسانی درست، نقد منصفانه و تبادل آرا را از مهمترین وظایف اصحاب رسانه خواند و افزود: مطبوعاتی که بر پایه اطلاع‌رسانی صحیح قلم می‌زند، در رشد و کمال ملت تأثیرگذار هستند.
حجت الاسلام و المسلمین شاهرخی در لرستان در ادامه به برنامه‌های دفاتر امامان جمعه در کشور اشاره کرد و گفت: هر امام جمعه و هر نماینده ولی فقیهی برنامه‌های مدونی دارد که به صورت ماهانه به مدیریت شورای سیاست گذاری ائمه امام جمعه ارسال می‌شود، که هر کدام از این برنامه‌ها نیاز به طراحی و اطلاع رسانی به مردم دارد. 
این دیدار با هدف ایجاد صمیمیت بیشتر اصحاب رسانه با یکدیگر و نماینده ولی فقیه انجام شد تا در آینده همه فعالان رسانه در استان با همدلی، در جهت توسعه و رونق اقتصادی و جهش تولید در استان تلاش کنند.
در این دیدار اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی، دغدغه‌های روز و مطالبات خود را با نماینده ولی فقیه در لرستان در میان گذاشتند.

دیگر خبرها

  • اصحاب رسانه برای رضای خدا و خدمتگزاری به مردم قلم بزنند
  • علم‌الهدی: دستاورد‌های دولت برای مردم ملموس نیست
  • کشاورزان هم پاداش می گیرند هم برق رایگان
  • آیت الله علم‌الهدی: بهبود معیشت مردم در دستور کار دولت باشد
  • بانک مهر ایران گره‌گشای مشکلات دانش آموزان نیازمند در کردستان
  • مسوولان مشکلات قشر کارگری را احصا و رفع کنند
  • تغییر زیاد در مدیریت شهری آسیب‌ جدی به شهر وارد می‌کند
  • حجاب و عفاف باید به رفتار عینی و عملی مردم تبدیل شود
  • نشست نماینده ولی فقیه در کردستان با تشکل های کارگری و کارفرمایی
  • کاهش ۲۹ درصدی مصرف نفت سفید در کردستان