Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس فوتبال»
2024-04-27@08:52:37 GMT

فرایند زهکشی چمن مصنوعی چگونه است؟

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۸۵۰۶۹

فرایند زهکشی چمن مصنوعی چگونه است؟

زهکشی و تخلیه آب یک مسئله رایج برای افرادی است که مکان مورد نظرشان در معرض آفتاب و نور خورشید قرار ندارد و یا افرادی که حیوانات خانگی‌شان روی چمن‌ها ادرار می‌کنند و یا در مناطق جغرافیایی زندگی می‌کنند که همیشه باران‌های سنگینی می‌بارد.

نگران نباشید، چمن‌های مصنوعی ساخت شرکت آسیا چمن به عنوان برترین تولیدکننده در سراسر ایران و خاورمیانه، مخصوصا به گونه‌ای طراحی شده‌اند که بتوانند حجم بالایی از آب را مدیریت نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اهمیت زهکشی در چمن های مصنوعی

اگرچه آبگرفتی و غوطه ور شدن چمن مصنوعی در آب موجب آسیب به آن نمی‌شود، اما در هر صورت شرایط را برای جذب پشه‌ها و دیگر حیوانات موذی فراهم می‌نماید. رطوبت زیاد نیز منجر به وجود آمدن خزه‌ها و کپک‌های گیاهی حتی در چمن مصنوعی می‌شود. همه این‌ها می‌توانند روی رنگ چمن‌ها تاثیر بسزایی داشته باشند. این موضوع نه تنها زیبایی چمن‌ها را زیر سوال می‌برد، بلکه مکان مورد نظر را برای استفاده ناامن کرده و آن‌جا را به یک محیط غیربهداشتی تبدیل می‌کند.

وجود سیستم زهکشی که آب را از سطح به زمین زیر خود منتقل کند از اهمیت بالایی برخوردار است. نصب دقیق و مهندسی و حرفه‌ای سیستم زهکشی چمن مصنوعی می‌تواند چندین برابر چمن طبیعی آب را تخلیه نماید.

انواع اصلی زهکشی

در واقع زهکشی چمن مصنوعی به این صورت است که آب از لایه بکینگ عبور کرده و به زمینی منتقل می‌شود که از قبل زیرسازی و آماده‌سازی شده است. تقریبا تمامی چمن‌های مصنوعی که برای محوطه به کار می‌روند، از این پروسه پیروی می‌کنند و آب را بدون دغدغه و مشکلی مدیریت می‌نمایند.

بسته به نوع مکان شما، ممکن است یکی از این انواع سیستم زهکشی در محوطه مورد نظر نصب شود: سیستم انگشتی
نام این روش از مسیرهای نازک و انگشت‌مانند توسط آب ناشی از تخلیه از سطح چمن به سمت خاک گرفته شده است که شامل این اجزا می‌شود:
یک لایه چمن مصنوعی
یک لایه فیلر
پوشش خاک زمین
  زهکشی کانالی
این مورد در حیاط‌های شیبدار به کار می‌رود. قبل از نصب چمن مصنوعی، زمین صاف و هموار می‌شود تا هرگونه پستی و بلندی‌ها که موجب آبگرفتگی می‌شوند، برطرف گردند.
سپس کانال‌هایی در سطح چمن ایجاد می‌شود تا آب به سمت کم‌ارتفاع‌ترین یا کم‌شیب‌ترین قسمت منتقل شود. همه این آب‌ها از دریچه کانال‌ها خارج می‌شوند و وارد مسیرهای تخلیه آب شهری می‌گردند.

مدیریت کردن آب در حیاط و محوطه‌های بیرونی بسیار واجب و ضروری است، فرقی هم ندارد که چمن مصنوعی در منطقه مسکونی نصب می‌شود یا تجاری. بهتر است نیازهای خود و موقعیت مکانی که می‌خواهید از چمن مصنوعی استفاده کنید را بررسی نمایید و سپس بهترین سیستم زهکشی را راه‌اندازی کنید.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: سیستم زهکشی چمن مصنوعی چمن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۸۵۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید مهلت تبدیل مجوز‌های کاغذی به الکترونیکی تا ۲۵ اردیبهشت ماه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، سعید نورایمانی افزود: بعد از این مهلت مجوز‌ها قدیمی و فاقد شناسه یکتا از نظر قانونی اعتبار ندارد و این نوع کسب و کار‌ها فاقد مجوز محسوب می‌شوند. 
وی با بیان اینکه علی رغم اطلاع رسانی‌های انجام شده هنوز بسیاری از کسبه برای تبدیل مجوز‌های خود از کاغذی به الکترونیکی اقدامی نکرده اند؛ از کلیه صاحبان مشاغل، اصناف، کسبه و بازاریان استان یزد خواست به منظور جلوگیری از ایجاد مشکل در دریافت خدمات بانکی، بیمه ای، مالیاتی و ... هر چه سریعتر نسبت به الکترونیکی کردن مجوز‌های کسب و کار خود اقدام کنند. 
به گفته وی صاحبان کسب و کار برای انجام این کار باید به درگاه ملی مجوز‌ها به نشانی mojavez.ir مراجعه نمایند و داشتن شماره پشت کارت ملی، شماره جواز کسب و کار و کد پستی محل کسب و کار برای فرایند الکترونیکی شدن الزامی است و این فرایند در کوتاه‌ترین زمان ممکن قابل انجام است. 
وی ادامه داد: فرایند تبدیل مجوز‌ها به الکترونیکی کاملا رایگان و با استفاده از گوشی تلفن همراه در کمترین زمان ممکن امکان پذیر است.

دیگر خبرها

  • مردی که «کمجان» را زنده کرد/ دیدار با سیروس زارع که زندگی‌اش را وقف نجات یکی از تالاب‌های کشورمان کرده است
  • چرا ربات‌ها و هوش مصنوعی هنوز به گرد پای حیوانات نرسیده‌اند؟
  • آغاز لایروبی ۲ کیلومتر از کانال درجه یک شبکه آبیاری و زهکشی سرخس
  • ‌فرایند سرمایه‌گذاری در فارس تسهیل شود
  • تمدید مهلت تبدیل مجوز‌های کاغذی به الکترونیکی تا ۲۵ اردیبهشت ماه
  • هوش مصنوعی چگونه به بهینه سازی انرژی کمک می‌کند؟
  • هوش مصنوعی چگونه به بهینه سازی انرژی به کمک می‌کند؟
  • پیش بینی نگران کننده ایلان ماسک در مورد هوش مصنوعی به وقوع می پیوندد
  • مشکلات کانال‌های آبیاری و زهکشی نخیلات آبپخش پیگیری می شود
  • پیش‌بینی های ایلان ماسک در مورد هوش مصنوعی