Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان شمالی رئیس اتحادیه گاوداران بجنورد گفت: هنوز طعم تلخ گرانی بازار گوشت با وجود کاهش قیمت دام زنده در این استان وجود دارد.

حسینعلی حصاری در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: قیمت دام زنده در استان کاهش یافته اما همچنان قصابی ها، گوشت قرمز را با نرخ های قبلی و با قیمت بالا به فروش می رسانند و از زمانیکه قیمت دام زنده کاهش یافته، قیمت گوشت قرمز را کاهش نداده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم دام سبک بره به ۵۳ تا ۵۵ هزار تومان و گوسفند داشتی همراه با بره به دو میلیون تومان رسیده است.

حصاری ادامه داد: هر کیلوگرم دام سنگین زنده کِش نیز به کیلویی ۴۰ هزار تومان رسیده و آیا نرخ گوشت قرمز در قصابی ها هنوز در این استان به این قیمت است؟!

وی از سوی دیگر با گلایه از اینکه قیمت نهاده های دامی به شدت افزایش یافته اما قیمت دام زنده و شیر با آن اختلاف زیادی وجود دارد، اظهارکرد: در حال حاضر قیمت هرکیلوگرم شیر در این استان پنج هزار تومان است این در حالی است که نرخ جو و کنسانتره بازار آزاد به شش تا شش هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است.

این مقام مسئول در پاسخ به این سوال که کمبود نهاده های دامی سبب شده تا بیشتر دام ها به خصوص دام های مولد سر از کشتارگاه های استان در بیاورد؟ تصریح کرد: متاسفانه در سال های گذشته که با خشکسالی و کمبود علوفه مواجه بودیم این مشکل مشاهده می شد اما امسال هنوز شاهد چنین مشکلی نشده ایم.

وی تاکیدکرد: از سوی دیگر وضعیت اختصاص نهاده دامی در ماه جاری نسبت به ماه و سال گذشته بهبود یافته است و علاوه بر آن قرار بر این است تا سهمیه نهاده میان دامداران توزیع شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی دام زنده قیمت گوشت قرمز كشتارگاه کمبود نهاده دامی خراسان شمالي قصابی قیمت دام زنده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۸۶۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۳۸ کشور هدف بازار صادراتی تولیدات خراسان شمالی هستند

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا حسین‌نژاد ظهر سه‌شنبه در کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی خراسان شمالی که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، با تاکید بر تقویت صادرات در سال مزین به جهش تولید با مشارکت مردم، گفت: افزایش تولید و در کنار آن تقویت صادرات سبب رونق اقتصادی و دلگرمی تولیدکنندگان و صادرکنندگان است.

وی در ادامه با بیان اینکه افزایش تولید با بازاریابی جهانی باعث رونق اقتصاد شده، افزود: تمام تولیدات سطح استان استخراج و متناسب با آن بازارهای جدید جهانی شناسایی شود.

حسین‌نژاد اظهار کرد: اکنون بیش از ۳۸ کشور هدف بازار صادراتی تولیدات استان هستند و کشورها متناسب با نیازمندی‌های آن‌ها پالایش شود تا صادرات استان بازار جهانی پیدا کند.

وی تصریح کرد: در سال گذشته رونق تولید و صادرات و تراز تجاری روند مطلوب داشت که در سال جاری قوی‌تر و با یک جهش بیشتر دنبال شود.

کد خبر 6087071

دیگر خبرها

  • قیمت مرغ زنده چقدر شد؟
  • پیاز این‌گونه ۱۵۹۸ درصد گران شد/ تغییر ۱۵۴۰ درصدی قیمت گوشت در ۷ سال گذشته
  • ۶۳.۵ درصد افزایش قیمت هر کیلوگرم شقه گوسفند در یک سال
  • روزانه ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در تهران و البرز توزیع می شود
  • روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی
  • قیمت جدید دام زنده؛ منتظر این تغییر در بازار گوشت باشید
  • بررسي قيمت گوشت با قيمت هاي نامتعارف در جلسه تنظيم بازار استان
  • قیمت مرغ در بازار امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خراسان شمالی خود کفا در تولید گوشت سفید/افزایش ۲۶ درصدی جوجه ریزی در استان
  • بیش از ۳۸ کشور هدف بازار صادراتی تولیدات خراسان شمالی هستند