Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@22:53:50 GMT

آب؛ سد مقابل سرمایه‌گذاری‌های جدید در ابهر

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۸۶۹۹۷

آب؛ سد مقابل سرمایه‌گذاری‌های جدید در ابهر

ایسنا/زنجان مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان گفت: شهرک‌های صنعتی شهرستان ابهر با بحران آب مواجه است.

محسن عباسی ظهر امروز (۲۲ اردیبهشت‌ماه) در جلسه کارگروه امور زیربنایی استان زنجان، در رابطه با وضعیت زمین‌های شهرک‌های صنعتی استان، اظهار کرد: شهرک صنعتی اشراق یک (اشراق) در کیلومتر ۵ جاده فرودگاه به مساحت ۴۲۲ هکتار اراضی در اختیار و ۲۷۰ هکتار زمین صنعتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این شهرک ۷۵۶ قرارداد وجود دارد که ۵۲۱ مورد آن به بهره‌برداری رسیده و در حال حاضر ۷.۶ هکتار زمین صنعتی قابل واگذاری وجود دارد.

وی با اشاره به شهرک صنعتی زنجان ۲ (نوآوران)، افزود: این شهرک در کیلومتر ۱۰ اتوبان زنجان - تبریز در ضلع جنوبی به مساحت ۱۸۰ هکتار زمین صنعت و ۲۸۰ هکتار اراضی در اختیار قرار دارد. در این شهرک ۵۰۰ قرارداد وجود دارد که ۱۲۰ مورد آن به بهره‌برداری رسیده، فاقد محدودیت تا رده ۶ ضوابط استقرار در زون‌های همگن را داشته و در حال حاضر ۸ هکتار زمین صنعتی قابل واگذاری دارد.

این مسئول ادامه داد: در شهرک صنعتی زنجان ۳ (کهناب) که در کیلومتر ۱۲ آزادراه زنجان- قزوین و در اراضی روستای کهناب به مساحت ۲۱ هکتار و ۴۰ هکتار اراضی در اختیار، قرار دارد. در حال حاضر در این شهرک ۴۸ قرارداد وجود دارد و اکثر قراردادها بسته شده و پذیرنده صنایع پاک از جمله صنایع مستقر مانند برق، الکترونیک و فناوری اطلاعات است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان، بزرگ‌ترین مشکل صنایع ابهر را، تامین آب دانست و خاطرنشان کرد: شهرک‌های صنعتی حاضر در این شهرستان مشکل آب داشته و نباید صنایع‌آب‌بر در آن مستقر شوند این در حالی است که سرمایه‌گذران علاقه‌مند به حضور در شهرک‌های در مسیر پایتخت هستند.

در ادامه این جلسه، رئیس‌ سازمان جهادکشاورزی استان زنجان اظهار کرد: در گذشته مقرر شده بود که شهرک صنعتی زنجان یک توسعه نداشته باشد، ولی سه برابر توسعه داشته و داخل حریم شهری شده است.

جواد تاراسی ادامه داد: در رابطه با شهرک کهناب نیز باید توجه ویژه‌ای شود تا صنایع آلاینده و بالاتر از رده ۳ در آن مستقر نشوند؛ چراکه ۵۰ درصد آب شرب زنجان از اطراف آن منطقه تامین می‌شود و پیش از آغاز استقرار صنایع در این شهرک، سیستم فاضلاب باید مستقر و راه‌اندازی شود.

وی افزود: شهرک صنعتی افق ابهر بهترین خاک مستعد کشاورزی وجود دارد. در شهرستان‌های سلطانیه، ابهر و خرمدره به دلیل استعداد بالای کشاورزی خاک، می‌توان شهرک‌های صنعتی را که توان توسعه صنعتی ندارد را به بخش کشاورزی واگذار کرد. انتظار می‌رود اختیار بازگرداندن راضی ملی و مستثنیات به کمیسیون ماده ۳۳ اعطا شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی زنجان آب شهرک های صنعتی شهرک های صنعتی استان زنجان هکتار زمین شهرک صنعتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۸۶۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌ریزی برای تبدیل شهرک صنعتی سروستان به قطب جدید صنعتی فارس/راه‌اندازی ناحیه صنعتی کوار

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • اعتبارات مولدسازی باید به صورت بهینه استفاده شود
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه خارجی در خراسان رضوی
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی استان خراسان‌رضوی
  • لکه‌های صنعتی غرب البرز به شهرک صنعتی تبدیل شود
  • آغاز واگذاری زمین در شهرک صنعتی زرند
  • برنامه‌ریزی برای تبدیل شهرک صنعتی سروستان به قطب جدید صنعتی فارس/راه‌اندازی ناحیه صنعتی کوار
  • شهرک صنعتی زرند بازگشایی شد
  • توافق برای ورود ۱۰۰ مگاوات برق برای تامین انرژی واحد‌های تولیدی
  • شهرک انرژی در تهران احداث می‌شود
  • شکوفایی صنعت همدان با ایجاد بندر خشک