Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کردستان تصویب ۷۲۰ میلیارد ریال برای اجرای پروژه در تالاب زریبار، تلف شدن ماهیان کپور سد سیازاخ دیواندره و نجات عقاب طلایی از عناوین خبرهای زیست محیطی کردستان است.

تصویب بیش از 720 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای پروژه های تالاب بین المللی زریوار

فریبا رضائی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کردستان از تصویب 724 میلیارد ریال اعتبار توسط ستاد ملی هماهنگی و مدیریت تالاب های کشور جهت اجرای پروژه های زیست محیطی و عمرانی تالاب بین المللی زریوار در یک برنامه میان مدت 5 ساله خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست کردستان؛ رضایی اظهار کرد که این میزان اعتبار در جلسه ستاد ملی هماهنگی و مدیریت تالاب های کشور جهت اجرای برنامه میان مدت 5 ساله در راستای ساماندهی، رفع مشکلات و اجرای پروژه های عمرانی در تالاب بین المللی زریوار اختصاص یافته که بنا به شرح وظایف تعریف شده ادارات، باید این اعتبار توسط دستگاه های ذیربط در حوزه تالاب زریوار جذب و برای اجرای پروژه های عمرانی این تالاب مورد استفاده قرارگیرد. 

وی در پایان یادآور شد که تهیه برنامه جامع پایش کمی و کیفی آب تالاب و اجرای آن،  برنامه مطالعات جامع اکولوژیک و لیمنولوژیک تالاب زریوار با هدف ارائه راهکارهای اجرایی احیای تالاب و  تکمیل و اتمام سیستم فاضلاب شهری و روستاهای حاشیه تالاب، از جمله پروژه های مد نظر در این مدت خواهد بود.

تلف شدن تعدادی از کپورماهیان در سد سیازاخ دیواندره

مسعود عسکری، رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دیواندره از تلف شدن تعدادی از کپورماهیان در سد سیازاخ خبر داد.

وی تصریح کرد که در گشت و کنترل و پایش سد سیازاخ توسط مأموران یگان حفاظت و کارشناسان تعدادی ماهی کپور که به دلایل نامشخصی تلف شده بودند را مشاهده کردند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دیواندره افزود که در مرحله اولیه بازدید و پایش میدانی تلفات کپورماهیان در بخش هایی از سد محرز شده و  کارشناسان این اداره ضمن جمع آوری این ماهیان؛ از لاشه های تلف شده نمونه تهیه کرده و جهت بررسی به شبکه دامپزشکی شهرستان ارسال کرده‌ند.

وی یادآور شد که بررسی میدانی حاشیه سد ادامه دارد و تلفات بعدی و علت آن در حال تحقیق و بررسی است و به محض مشخص علت، اطلاع رسانی خواهد شد.

نجات عقاب طلایی در شهر سنندج

فؤاد مصطفی نژاد، رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سنندج اعلام کرد که در پی مشاهده یک پرنده وحشی در پادگان لشکر 28 پیاده ارتش کردستان؛ توسط پرسنل ارتشی زنده گیری و به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تحویل داده شد.

وی عنوان کرد که این پرنده شکاری دارای ضعف جسمی بوده و توان پرواز نداشته و به این منظور پرنده زنده گیری و به اداره حفاظت از محیط زیست منتقل شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سنندج ادامه داد که عقاب طلایی مدت کوتاهی در اداره نگهداری و پس بررسی ها و انجام معاینات پزشکی و حصول اطمینان از سلامت جسمی در زیستگاه های مناسب شهرستان سنندج رها سازی شد.

وی درپایان یادآور شد که از آنجاییکه برای نگهداری پرندگان شکاری فضای آزاد و تغذیه مناسب لازم است و حتی امکان حمله آنها نیز به انسان وجود دارد از هموطنان عزیز درخواست می شود در صورت برخورد با چنین مواردی از نگهداری آنها بپرهیزند و سریعا با اداره حفاظت محیط زیست شهرستان یا با سامانه 1540 تماس گرفته تا در صورت امکان پس از بهبودی به دامان طبیعت بازگردانده شوند و یا در مراکز مجاز با شرایط مناسب نگهداری شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی محیط زیست رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اجرای پروژه عقاب طلایی سد سیازاخ تلف شدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۸۷۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبرسانی به وحوش منطقه حفاظت شده پروند سبزوار آغاز شد

محمدرضا بسملی رئیس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار گفت: با آغاز فصل گرما و عدم بارش مناسب در منطقه حفاظت شده پروند، آبرسانی به این منطقه در سال جدید از سر گرفته شده است.

او افزود: بازدید از آبشخور‌ها و منابع آبی حیات وحش مناطق حفاظت شده سبزوار و آبرسانی به آب انبار‌ها به صورت منظم انجام می‌گیرد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار ادامه داد: بیش از ۱۰۰ هزار لیتر ظرفیت آب انبار‌ها و تانکر‌های پلی اتیلنی ذخیره آب منطقه حفاظت شده پروند است که در فصل گرما به طور مرتب با یک دستگاه خودرو ایسوزو ۶ هزار لیتری مستقر در اداره محیط زیست سبزوار آبرسانی می‌شود.

بسملی بیان کرد: همچنین یک منبع ذخیره آب ۲۰۰ هزار لیتری در این منطقه حفاظت شده در حال ساخت است که در صورت تامین اعتبار و تکمیل آن، با جمع آوری آب باران، ظرفیت آن بیش از ۲ برابر کل آب انبار‌های منطقه بوده و دیگر نیازی به آبرسانی با تانکر به این منطقه نخواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • حدود ۵۰ درصد تالاب هامون آب‌گیری شد
  • طالبان حق‌آبه هیرمند را رهاسازی کرد | ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری شد
  • حفاظت از حیات وحش مناطق آزاد نیازمند اجرای قرق اختصاصی است
  • دستگیری ۸ نفر از متخلفان محیط زیستی در اقلید
  • آبرسانی به وحوش منطقه حفاظت شده پروند سبزوار آغاز شد
  • ​​​​​​​توسعه همکاری محیط زیستی ایران و آفریقای مرکزی
  • حقابه هورالعظیم چگونه تامین می‌شود؟
  • تالاب کجی نمکزار نهبندان ۸۰ درصد آبگیری شد
  • تلاش برای احیای کامل تالاب نئور
  • ارائه راهکارهای محیط زیستی برای توسعه صنایع در سواحل «مکران»