Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام ظهر امروز در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری در خصوص احکام و میزان زکات فطریه گفت: در عید طبعاً وظایفی برای روزه‌داران در نظر گرفته شده است که یکی از آن‌ها نماز عید سعید فطر است که امسال در فضای باز و با رعایت همه امور مربوطه صبح روز عید فطر اقامه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه پرداخت زکات فطره یک واجب است، افزود: بر سرپرست خانواده واجب است که  شب عید فطر برای خود و برای تمام افرادی که آن شب نان‌خور او هستند سه کیلو گندم یا جو و امثال این‌ها به فقیر بدهد که معمولاً در این راستا پول این کالا محاسبه می‌شود که مبلغی که در نظر گرفته شده برای هر نفر 20 هزار تومان است.

نکونام با بیان اینکه این واجب وقت معین دارد یعنی از غروب تا ظهر روز عید فطر باید این واجب ادا بشود، گفت: بهتر است روزه داران قبل از نماز عید فطر زکات را پرداخت و بعد نماز را اقامه کنند.

امام جمعه شهرکرد به نکات مهمی در خصوص پرداخت زکات فطره اشاره و بیان کرد: زکات سیّد به سیّد اشکال ندارد اما غیر سادات نمی‌توانند زکات فطریه خودشان را به سادات بدهند، زکات را باید خود شخص به فقرا بپردازد که فقرای ارحام، همسایگان و محل اولویت دارند اما اگر کسی خودش نتوانست این را بپردازد می‌تواند وکیل بگیرد.

وی با بیان اینکه صندوق‌ها به معنای وکیل افراد برای پراخت زکات هستند، تصریح کرد:  متوجه باشید پولتان را در چه صندوقی می‌ریزید هر جا صندوقی دیدید فوراً پولتان را در آنجا نریزید مطمئن باشید این صندوق مال کجاست، اطمینان برای شما حاصل بشود چون او را وکیل می‌کنید و وکیل را باید بشناسید و بدانید که این وظیفه را انجام می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: اگر زکات کنار گذاشته شود حق جابجا کردن آن وجود ندارد یعنی دیگر نمی‌توان در این زکات تصرف و پول را جای دیگر خرج کرد و دوباره یک پول دیگر جای آن گذاشت.

نکونام افزود: اگر این زکات ادا نشود از گردن فرد ساقط نمی‌شود بلکه اگر از غروب عید فطر تا ظهر روز عید فطر این واجب ادا نشود همچنان این واجب به گردن او است و باید در اسرع وقت به نیت نه ادا و نه قضا این واجب را ادا کند.

انتهای پیام/68036

منبع: فارس

کلیدواژه: فطریه چهارمحال و بختیاری عید فطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۸۷۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور هشدار نارنجی هواشناسی در چهارمحال و بختیاری

در اطلاعیه اداره کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری آمده است؛ فعالیت این ناپایداری‌های همرفتی از امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه، به صورت رگبار و رعد و برق، وزش باد به نسبت شدید و احتمال تگرگ ظاهر می‌شود و تا روز جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه در سطح استان تداوم خواهد داشت.

بیشتر بخوانید

پیش بینی وزش باد شدید در چهارمحال و بختیاری

رگبار باران و رعد و برق، صاعقه، وزش باد به نسبت شدید تا شدید، احتمال رخداد تگرگ و مه در استان، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی و آبگرفتگی معابر از مخاطرات این سامانه است.

عدم توقف و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، اجتناب از چرای دام‌ها در مناطق مرتفع و حاشیه رودخانه ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی، احتیاط در رانندگی و تنظیم آب ورودی استخر‌های پرورش ماهی و سایر اقدامات پیشگیرانه توصیه می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • خشونت در دانشگاه‌های آمریکا برای حفظ آبرو است
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در چهارمحال و بختیاری
  •  رشد ۴۶ درصدی جمع‌آوری زکات فطره و کفاره در نطنز 
  • حضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در دانشگاه تربیت مدرس
  • شهرکرد و بلداجی خنک‌ترین نقاط چهارمحال و بختیاری
  • پیش بینی بارش‌ها بهاری از امروز در چهارمحال و بختیاری
  • نماز اول وقت در ادارات اقامه شود
  • تأکید نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری برنقش اصناف در مهار تورم
  • پیش‌بینی بارش باران در چهارمحال و بختیاری
  • وضعیت ایده آل ذخیره خون در چهارمحال و بختیاری