Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@17:26:38 GMT

شورای ملی سازماندهی کوچ تشکیل شود

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۸۷۷۰۲

شورای ملی سازماندهی کوچ تشکیل شود

 به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، ترحم بهزاد مدیرکل دفتر امور مراتع سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: ضروری است شورای ملی کوچ با ریاست وزیر جهاد کشاورزی تشکیل و مسائل کوچ زودهنگام بررسی و حل و فصل شود.

بهزاد افزود: برای جلوگیری از کوچ زودهنگام و تخریب و کاهش پوشش گیاهی در عرصه‌های مرتعی ضروری است، مواردی از جمله تأمین آب و علوفه مورد نیاز در مناطق قشلاقی از سوی مسئولان مورد توجه و حمایت قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در همین حال بر جلوگیری از کوچ زودهنگام از مبدا اعلام بسیج عمومی و در اختیار گذاشتن امکانات استان‌های مقصد به مبدا و ساماندهی دامداران فاقد مجوز پروانه چرای دام تاکید کرد.

بهزاد افزود: آهنگ کوچ معمولاً از سوی دامداران فاقد مجوز پروانه چرای دام آغاز می‌شود.

او همچنین خواستار ساماندهی و نظم و نسق دادن به کامیون داران با توجه به تغییر روش کوچ عشایر شد.

مدیرکل دفتر امور مراتع سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در پایان تصریح کرد: حفظ مراتع ییلاق برای اطمینان از عدم چرا توسط دیگر دامداری‌ها ضروری است و اگر موارد فوق با جدیت پیگیری و از طریق واحدهای ذی ربط انجام شود، بسیاری از مشکلات کوچ زودهنگام رفع می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کوچ عشایر سازمان جنگل چرای دام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۸۷۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویش دشت شقایق در اردستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛  رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اردستان با بیان اینکه دشت‌های شقایق در اردستان در مراتع روستا‌های دهگردیان، پنارت و رودخانه می‌رویند گفت: شقایق در بیش از ۳ هزار هکتار از مراتع شهرستان رشد کرده است.
مجید خداپرستان همچنین گفت: از ۱۰۰ گیاه دارویی، خوراکی و صنعتی در این شهرستان تا‌کنون بیش از ۳۰ نوع از این گیاهان شناسایی شده اند.

دیگر خبرها

  • شورای راهبردی بازرسی هلدینگ‌های صنعت پتروشیمی تشکیل می‌شود
  • هیات های اندیشه ورز در استان ها تشکیل شود
  • توجه ویژه به آموزش و فرهنگسازی در حوزه ترافیک ضروری است
  • طرح «پایش و ارتقای سلامت» اعضای جهاد دانشگاهی سلامت محور است
  • رویش دشت شقایق در اردستان
  • ارائه خدمات ضروری به بیش از ۸۰۰ هزار نفر در افغانستان
  • توجه به نیاز کارگران امری ضروری است
  • قول باشگاه فولاد ‌خوزستان برای تشکیل تیم قایقرانی
  • استفاده از توان جهاد دانشگاهی زنجان برای خدمت به جوانان ضروری است
  • تشکیل مجمع مشورتی شورای ادوار بندرعباس