Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، رایزنی فرهنگی سفارت ایران در ژاپن به مناسبت روز پاسداشت زبان فارسی و بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی و همچنین به بهانه انتشار مجله تخصصی شماره ۴ «ایران» رایزنی فرهنگی به زبان ژاپنی که ویژه نامه «موسیقی ایرانی» است و در ادامه سلسله نشست‌های تخصصی خود، وبینار «موسیقی ایرانی به روایت هنرمند ژاپنی» را به همراه رونمایی نمادین از مجله و «اجرای زنده موسیقی ایرانی، سنتور» برگزار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این سمینار، ماساتو تانی استاد دانشگاه کوبه و هنرمند مسلط به موسیقی ایرانی و سنتور سخنرانی خواهد و در خصوص موسیقی ایرانی مطالبی را ارائه خواهد کرد و در بخشی از این نشست نیز به اجرای زنده موسیقی ایرانی و سنتور در فضای مجازی می‌پردازد.

در مجله تخصصی «ایران» و در بخش «ایران و ژاپن» فعالیت‌ها، سابقه علمی و تسلط دکتر ماساتو تانی به موسیقی ایرانی معرفی شده و در فصل «تجربه زندگی در ایران» هم خاطرات تحصیل ساواکو ایشان در تهران درج شده و در قالب کدهای تصویری هم نمونه‌هایی از آثار آنان در نشریه گنجانده شده است.

رایزنی فرهنگی سفارت ایران در ژاپن و در ادامه تولید و تامین محتوای مناسب به منظور معرفی فرهنگ و تمدن ایرانی – اسلامی و ظرفیت‌های ارزشمند کشورمان، مجله تخصصی و تمام تولیدی- رنگی «ایران» ویژه «موسیقی ایران» به همراه مطالب گردشگری به زبان ژاپنی و همراه با بیش از ۷۵ کیو آرکد(QR) در یوتیوب و آپارات برای نمایش سازها، آلات موسیقی، نماهنگ‌ها، اجراهای شخصیت‌ها و افراد برجسته موسیقی ایرانی از گذشته تا امروز به همراه دیگر مطالب جذاب و خواندنی در حوزه گردشگری به صورت مجله‌ای کاملاً حرفه‌ای در ۷۲ صفحه چاپ و منتشر کرده است که با استقبال فراوان مخاطبان مواجه شده و در این برنامه به همراه توضیحات کامل‌تر، به صورت نمادین رونمایی خواهد شد.

این برنامه روز شنبه ۲۵ اردیبهشت ماه (۱۵ می ۲۰۲۱) از ساعت ۱۷ تا ۱۸:۳۰ به وقت توکیو (۱۲:۳۰ به وقت ایران ) در نرم افزار زوم برگزار خواهد شد و اطلاعات ژاپنی سمینار نیز در لینک air.ir/ZrqcKer قرار دارد.

برای شرکت در نشست، می‌توانید لینک https://us02web.zoom.us/j/8364559495 را در صفحه مرورگر باز کرده و یا در اپلیکیشن موبایل یا کامپیوتری زوم، کد شناسه ۸۳۶-۴۵۵-۹۴۹۵ را وارد کنید.

کد خبر 5210879 محمد آسیابانی

منبع: مهر

کلیدواژه: رایزنی فرهنگی ژاپن موسیقی ایرانی رونمایی موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران تجدید چاپ تازه های نشر ترجمه ادبیات داستانی رمان ایرانی محمدرضا باطنی روز قدس نقد کتاب دعا و نیایش کتاب و کتابخوانی انتشارات علمی و فرهنگی انتشارات سوره مهر نشر مرکز موسیقی ایرانی موسیقی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۸۸۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آواز علیرضا قربانی در استادیوم فوتبال؛ جدی می‌فرمایید؟

در اینکه انتخاب موسیقی بر مبنای سلیقه شخصی افراد است و شاید درباره تعریف موسیقی مناسب در فضای معین به تعریف مشخصی نرسیم، شکی نیست؛ اما اینکه قبل از شروع یک فوتبال پر هیجان برای تماشاچیان در استادیوم آواز علیرضا قربانی پخش کنیم، قطعا کج‌سلیقگی است!

به گزارش ایسنا، شامگاه گذشته (۷ اردیبهشت‌ماه) پرونده رقابت‌های دور یک هشتم نهایی جام حذفی فوتبال باشگاه‌های کشور با صعود سپاهان و حذف پرسپولیس بسته شد. یکی از حساس‌ترین رویداهای فوتبالی شب گذشته بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک بود که اتفاقا به میزبانی اراکی‌ها برگزارشد.

بسیاری از علاقمندان فوتبال در این شب پر هیجان ورزشی راهی استادیوم شدند تا تیم مورد علاقه خود را تشویق کنند. معمولا در همه دنیا رسم بر این است که قبل از بازی‌های فوتبال برای حاضران در استادیوم موسیقی‌های پر هیجان پخش می‌کنند تا تماشاچی با فضا همراه شود و رخوتی در استادیوم ایجاد نشود؛ گاهی هم بسته به اهمیت بازی خوانندگان مطرح پاپ به استادیوم دعوت می‌شوند تا قبل از شروع بازی شور و هیجان مضاعف به تماشاچی تزریق کنند.

اما شب گذشته در ورزشگاه امام خمینی (ره) اراک بدون توجه به تمام این موضوعات برای حاضران موسیقی نواحی و آواز علیرضا قربانی (خواننده کلاسیک ایرانی) پخش شد؛ آن هم در شرایطی که نه مخاطب برای شنیدن آواز ایرانی حاضر شده است و نه آواز ایرانی قرار است به فضای استادیوم هیجان ببخشد!

درست است که موسیقی برای عده زیادی از مردم تنها جنبه سرگرمی دارد اما نباید از تاثیر موسیقی بر ذهن غافل شد. اینکه در تمام این سال‌ها موسیقی ورزشی مناسبی برای چنین رویدادهایی ساخته نشده است، قطعا جای بحث مفصل دارد اما کاش برگزارکنندگان مسابقه شب گذشته فقط کمی به اثربخشی موسیقی مهیج برای مخاطب فوتبالی احترام می‌گذاشتند و با کج‌سلیقگی نه جایگاه موسیقی ایرانی را تنزل می‌بخشیدند و نه حوصله تماشاچیان فوتبال را سر می‌بردند!

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شکایت عجیب از باشگاه ایرانی: ورثه یک سرمربی!
  • میزگرد تخصصی ارزیابی عملکرد رسانه‌ای ایران در عملیات وعده صادق در قم برگزار شد
  • مروری بر آثار ایرانی در بینال ونیز/ آنجا که نگاه پایان می‌گیرد
  • رهبر ارکستر ملی موسیقی اصفهان درگذشت
  • راهیابی فیلم کوتاه هنرمند گیلانی به فستیوال پاناما
  • برگزاری نشست‌های تخصصی برای تبادل تجربه بین شرکت‌های ایرانی و خارجی در نمایشگاه نفت
  • مراسم رونمایی از فصلنامه «ماجرا» برگزار می‌شود
  • آواز علیرضا قربانی در استادیوم فوتبال؛ جدی می‌فرمایید؟
  • تعمیرگاه گیربکس cvt اتوماتیک تخصصی همراه تعمیر فولی و تسمه و فیلتر گیربکس
  • آبنبات طرح اژدها؛ اثر چالش برانگیز هنرمند ژاپنی (فیلم)