Web Analytics Made Easy - Statcounter

جامعه فوتبال عادت کرده ورزش و فوتبال را در ایام تبلیغات انتخاباتی ابزار رای آوردن ببیند و معمولا بعد از مشخص شدن نتیجه انتخابات تا سال پایانی دولت که صحبت از خصوصی سازی سرخابی ها مطرح می شود، دولت وقت دیگر کاری با ورزش ندارند... ورزش ناخواسته توپ بازی سیاست شده است...

نگاه بخشی از جامعه این روزها به وزارت کشور و نام نویسی نامزدها در انتخابات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ثبت نام نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری از سه شنبه 21 اردیبهشت 1400 آغاز شد و به مدت 5 روز ادامه دارد. در این روزهای نام نویسی معمولا سیاست کاری با ورزش ندارد اما از زمانی که تبلیغات نامزدهای انتخاباتی آغاز می شود، سیاست به سراغ ورزش می آید.

استفاده از ورزشکاران و فوتبال برای رای آوردن!

به گزارش طرفداری، نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در روزهای ثبت نام به سراغ ورزش نمی روند. استفاده آن ها از ورزشی ها در روزهای تبلیغات انتخابات است. بارها شده نامزدها از چهره های ورزشی و حتی هنری در ستادهای انتخاباتی خود استفاده کرده تا محبوبیت این اشخاص به سبد رای شان کمک کند. این حضور ورزشکاران و به خصوص فوتبالیست ها کنار نامزدهای انتخاباتی در دهه هفتاد و هشتاد که شبکه های اجتماعی وجود نداشت، روی صفحات روزنامه ها دیده می شد. بعد از فراگیر شدن فضای مجازی در شبکه های اجتماعی این اتفاق بیشتر دیده شد. البته از زمانی که استفاده از رنگ تبلیغاتی برای نامزدهای انتخاباتی مد شد هم حساسیت روی رنگ پیراهن، لباس و دستبند اشخاص مشهور بالا رفت و همین رنگ به نوعی ابزار اعلام رای و حمایت از نامزدها بود.

این حضور چهره های ورزشی و اشخاص مشهور گاهی اوقات جنجالی هم می شد. به طور مثال پیش آمده که در یک انتخابات، چند چهره سرشناس فوتبال همزمان از دو نامزد حمایت کردند! گاهی اوقات هم نامزدهای انتخاباتی سراغ دیگر چهره های مشهور می روند. آن روز را همه به خاطر دارند که محمود احمدی نژاد روز ثبت نام اسفندیار رحیم مشایی در انتخابات، زنده یاد عزت الله انتظامی را به ستاد انتخابات برد. استاد انتظامی بسیار از این اتفاق ناراحت شد و بعدها گفت اصلا خبر نداشته قرار است کجا بروند. البته امروز هم محمود احمدی نژاد طبق روال همیشگی اش با هیاهو وارد وزارت کشور شد و در انتخابات ثبت نام کرد که این حضورش هم جنجال هایی را به همراه داشت که از او سراغ داریم.

البته ذکر این نکته هم ضروری است که اکثر اوقات نامزدهای انتخاباتی ما در همان ایام تبلیغات به سراغ ورزش و ورزشکاران می آیند و از محبوبیت ورزش و ورزشکاران به نفع خود استفاده می کنند. بعد ورزش ما معمولا به حال خود رها می شود تا سال پایان دولت که باز صحبت خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس را مطرح می کنند.

سالیان طولانی است که ورزش به خصوص فوتبال به ابزار سیاسیون برای رای آوردن تبدیل شده و جامعه ما با این مساله بیگانه نیست. وقتی موقع کار است، فوتبال برای سیاست، یار است اما هیمن که موقع مزد می شود، به اصطلاح فوتبال دزد می شود!

مانور سقوط روسای تربیت بدنی با حضور در انتخابات

اما پیش تر شاهد حضور روسای سازمان تربیت بدنی در انتخابات هم بوده ایم. آن ها با حضور در انتخابات آخرین مانور قبل از سقوط را انجام دادند. حسن غفوری فرد، سید مصطفی هاشمی طبا و محسن مهرعلیزاده چهره های سیاسی تربیت بدنی بودند که برای انتخابات ریاست جمهوری در دوره های مختلف ثبت نام کردند اما هیچکدام رای قابل توجهی نیاوردند.

حضور آن ها در انتخابات دو دلیل دارد؛

روسای سازمان تربیت بدنی می دانستند با روی کار آمدن دولت بعدی شانسی برای ادامه ریاست در این سازمان ندارند. از این رو به انتخابات ریاست جمهوری می آمدند تا به شکلی آبرومندانه از سازمان تربیت بدنی خداحافظی کنند. برخی اطرافیان این چهره های سیاسی حاضر در ورزش به آن ها اطلاعات غلط می دهند و می گویند به دلیل حضورشان در ورزش، مردم به آنها رای می دهند.

محمد عباسی هم که اولین وزیر ورزش کشور بود و در دوره محمود احمدی نژاد به وزارت رسید احتمالا با همین نگرش و ذهنیت وارد انتخابات شده است. محمد عباسی امروز در انتخابات ثبت نام کرد.

حضور نمادین ناصر حجازی در انتخابات 84 برای ارسال پیام

اما عکس این موضوع را نیز شاهد بوده ایم. ناصر حجازی در انتخابات ریاست جمهوری سال 1384 ثبت نام کرد. البته حضور ناصر حجازی در انتخابات نمادین بود و یک پیام داشت. اسطوره فوتبال ایران اعلام کرد همانطور که ورزشی ها نباید به سیاست بیایند و با حضور من مخالفت شد، سیاسیون هم نباید به ورزش و خصوصا فوتبال وارد شوند. حجازی معتقد بود ورزش باید به دست ورزشی ها باشد، نه سیاستمداران.

فعلا خبری از فعالیت چهره های ورزشی نیست

در حال حاضر هیچ چهره سرشناس ورزشی وارد انتخابات نشده است. چهره های ورزشی تا به امروز نه در انتخابات ثبت نام کرده اند و نه از نامزدی اعلام حمایت! البته زمانی که رسول خادم به سیستان و بلوچستان کمک می کرد، شایعه شد قصدش حضور در انتخابات است. خادم هیچوقت چنین ادعایی نکرد و نامزدی او در انتخابات در حد صحبت های در گوشی ماند.

این روزهای وزارت کشور ماجرای تکراری همیشگی را هم دارد، حضور افراد گمنام با صحبت ها و تیپ های عجیب غریب... درست است که هیچ چهره فوتبالی و ورزشی به هیچ شکلی وارد انتخابات نشده اما روز اول ثبت نام نامزدهای ریاست جمهوری، یک جوان با کت و شلوار و بازوبند کاپیتانی بر دست وارد وزارت کشور شد و در انتخابات ثبت نام کرد!

فیلم کوتاه از حضور کاپیتان خود خوانده با کروات در انتخابات!

فوتبالی ها به شوخی می گویند ناصر حجازی تنها کاپیتانی نیست که در انتخابات نامزد شده است، حالا یک کاپیتان گمنام دیگر هم می خواهد وسط بازی انتخابات باشد. البته با این تفاوت که ناصر حجازی کاپیتان استقلال و تیم ملی بود و این نامزد گمنام انتخابات که با کروات و بازوبند به وزارت کشور رفت، خود خوانده کاپیتان است!

اخبار داغ 

فیلم کتک کاری در لحظه ورود احمدی نژاد به وزارت کشور/ تذکر جدی احمدی نژاد برترین های قرن با ادموند اختر: سر یک سوتفاهم مایلی کهن مرا خط زد، شماره 11 را به خداداد دادند حمله پیشکسوت استقلال به سیدجلال حسینی مقصد بعدی سردار آزمون؛ آتالانتا، رم یا دورتموند؟ اولیور کان: صحبت از انتقال هالند به بایرن مونیخ یعنی شرایط کنونی را درک نکرده اید کارنامه پرافتخار پپ گواردیولا؛ 12 فصل مربیگری، 9 قهرمانی در لیگ، 31 قهرمانی در همه رقابت ها

منبع: طرفداری

کلیدواژه: انتخابات ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری نامزدهای انتخاباتی نامزدهای انتخابات چهره های ورزشی تربیت بدنی ناصر حجازی احمدی نژاد وزارت کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۸۹۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه رئیس فدراسیون به وزیر ورزش و جوانان درباره تمهیدات فدراسیون برای فصل آینده لیگ برتر

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، در نامه مهدی تاج، رییس فدراسیون فوتبال به کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان آمده است:


جناب آقای مهندس هاشمی
مقام عالی وزارت ورزش و جوانان


با سلام

احتراماً به استحضار میرساند، با عنایت به دستور حضرتعالی مبنی برساماندهی فرهنگی برگزاری رقابت‌های لیگ برتر و در پی آن تشکیل کارگروه مربوطه در فدراسیون فوتبال با حضور مسئولان مرتبط و مراجع ذیربط، مقرر گردید الزامات و مقررات بالادستی درحوزه برگزاری مسابقات در فصل آتی به شرح ذیل به مرحله اجرا در بیاید؛
• تدوین و اجرای آیین نامه کانون هواداران باشگاه‌ها و رعایت الزامات مرتبط
• اختصاص بلیط مسابقات به خریداران بر اساس مشخصات هویتی و لزوم آماده سازی صندلی ورزشگاه‌ها توسط شرکت تجهیز بر اساس طی فرایند حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها به صورت هوشمند.


همچنین مطابق برنامه ریزی، جلسات هماهنگی کلیه مسابقات لیگ برتر در فصل آتی وفق قوانین کنفدراسیون فوتبال آسیا با حضور مسولان LOC و LMO در کلیه بازی‌ها به انجام خواهد رسید و گزارش‌ها به صورت برخط در سیستم مربوطه آپلود و به کمیته‌های ذیربط و ارکان قضایی ارسال تا متعاقباً در مهلت مقرر به فوریت اتخاذ تصمیم گردد.

بدیهی است در صورت عدم آماده سازی موارد صدر الاشاره امکان آغاز لیگ برتر در فصل جدید وجود نخواهد داشت و بر این اساس دستورات مساعد حضرتعالی، باعث تسهیل فرایند مرتبط خواهد بود.

لازم به ذکر است، در بازی‌های باقیمانده فصل جدید لیگ برتر به کلیه باشگاه‌ها ابلاغ شده که مسولیت مربوط به هواداران خود را برعهده داشته باشند. همچنین تا حل مشکلات زیرساختی جهت حضور بانوان محترم، دو ورزشگاه تا اطلاع ثانوی امکان میزبانی از تماشاگران خانم را نخواهند داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تاج: اگر کسی نمی‌تواند کرامت بانوان را حفظ کند حضورش در ورزشگاه‌ها منع می‌شود/ وزیر ورزش از مسائل فرهنگی باشگاه‌ها نگران است
  • تاج:اگر کسی نمی‌تواند کرامت بانوان را حفظ کند حضورش در ورزشگاه‌ها منع می‌شود/وزیر ورزش از مسائل فرهنگی باشگاه‌ها نگران است
  • تاج:اگر کسی نمی‌تواند کرامت بانوان را حفط کند حضورش در ورزشگاه‌ها منع می‌شود/وزیر ورزش از مسائل فرهنگی باشگاه‌ها نگران است
  • نامه تاج به وزیر ورزش درباره فصل آینده لیگ برتر فوتبال
  • نامه مهم مهدی تاج به وزیر ورزش درباره فصل آینده لیگ برتر
  • نامه رئیس فدراسیون به وزیر ورزش و جوانان درباره تمهیدات فدراسیون برای فصل آینده لیگ برتر
  • تیپ خاص ناصر حجازی در فضای مجازی داغ شد!
  • ناصر الخلیفی: دیدار با دورتموند مهم‌ترین بازی پاری سن ژرمن در دوران من است
  • پرتاب حدادی به صندلی ریاست/ من تنها، شما همه!
  • مذاکرات مهدی کروبی با شورای نگهبان به روایت آیت الله هاشمی /سردار سلیمانی و ناطق نوری مهمانم بودند /آقای حجازی از بهزاد نبوی دلخور بود