Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-05-02@01:04:37 GMT

پیکر مسعود ولدبیگی در قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) آرام گرفت

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۸۹۴۵۵

پیکر مسعود ولدبیگی در قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) آرام گرفت

خرداد: مراسم تشییع و خاکسپاری مسعود ولدبیگی طراح چهره‌پردازی مطرح کشور روز سه‌شنده (۲۱ اردیبهشت ماه) به دلیل ایست قلبی دار فانی را وداع گفت، پیش از ظهر امروز (چهارشنبه، ۲۲ اردیبهشت‌ماه) در قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) برگزار شد. این هنرمند فقید در کنار مازیار پرتوی کارگردان نامدار سینمای کشورمان به خاک سپرده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این مراسم با توجه به محدودیت‌های کرونایی تعدادی از اعضای خانواده و تنی چند از همکاران و دوستان این هنرمند چون عبدالله اسکندری، منوچهر شاهسواری، بهار ارجمند، داریوش صالحیان، میترا آقامیری، فرهاد نجفی، انوشیروان تربتی حضور داشتند.
به گزارش ایرنا، مسعود ولدبیگی متولد ۱۳۱۴ در کرمانشاه بود و ابتدا در سال ۱۳۵۴ با سریال موفق آتش بدون دود به کارگردانی زنده‌نام نادر ابراهیمی کار گریم و چهره‌پردازی را آغاز کرد اما اوج هنرنمایی او به عنوان چهره‌پرداز سال ۱۳۶۳ با طراحی و چهره‌پردازی سریال ماندگار کوچک جنگلی به کارگردانی بهروز افخمی رقم خورد.
زنده‌نام ولدبیگی که در کارنامه هنری خود طراحی و چهره‌پردازی بیش از ۵۰ اثر سینمایی و سریال تلویزیونی را با خود به همراه دارد برای طراحی و چهره‌پردازی سه فیلم پرده آخر به کارگردانی واروژ کریم‌مسیحی، زشت و زیبا فیلمی از احمدرضا معتمدی و از کرخه تا راین اثر درخشان و ماندگار ابراهیم حاتمی‌کیا برنده سه سیمرغ بلورین چهره‌پردازی از جشنواره فیلم فجر شده بود.
طراحی و چهره‌پردازی فیلم‌هایی چون قرمز، ضیافت، دوئل و سریال هایی چون ستایش ۱،  کوچک جنگلی، خورشید شب، مختارنامه و معراجی ها از  دیگر آثار درخشان این هنرمند فقید در عرصه هنر چهره‌پردازی به شمار می رود. برچسب ها: مسعود ولدبیگی

منبع: خرداد

کلیدواژه: مسعود ولدبیگی طراحی و چهره پردازی مسعود ولدبیگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۸۹۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر دو شهید گمنام در مسجد جمکران مقدس آرام می‌گیرد

همزمان با ایام حزن و اندوه شهادت امام جعفر صادق (ع)، آیین تشییع و تدفین دو شهید گمنام با حضور خیل عاشقان و منتظران امام زمان (عج) در آستان مقدس مسجد جمکران برگزار خواهد شد.

در این مراسم که روز جمعه چهاردهم اردیبهشت ماه ساعت ۱۶:۳۰ از انتهای بلوار پیامبر اعظم (ص)، میدان آل یاسین آغاز خواهد شد؛ پیکر‌های مطهر این دو شهید گرانقدر دفاع مقدس تا صحن جامع امام مهدی (عج) تشییع و پس از اقامه نماز بر پیکر آنها، «در آغوش امام (عج)» به خاک مقدس جمکران سپرده خواهند شد.

این مراسم با حضور جمعی از خانواده‌های معظم شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم، مسئولین و مردم انقلابی و همیشه در صحنه استان و زائران میعاد منتظران برگزار خواهد شد.

این دو لاله گلگون کفن در عملیات‌های کربلای ۵ و عاشورا به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • پیکر دو شهید گمنام در مسجد جمکران مقدس آرام می‌گیرد
  • رونمایی از پوستر رویداد ملی وعده صادق در آئینه هنر
  • قطعه‌ای مسحور کننده از ویولن‌نوازی استاد نصرالله شیرین آبادی + ویدئو
  • افزایش تعداد مددسراها و پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت
  • شهرداری به دنبال کاهش آسیب‌های اجتماعی در بهشت زهرا
  • افزایش تعداد مددسرا‌ها و پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت
  • «از خارجی‌ها همه جا» تا «بنی آدم اعضای یک پیکرند» در دوسالانه هنر ونیز
  • موافقت شورای صدور ساخت آثار سینمایی با فیلم‌نامه هنرمند چهارمحال و بختیاری
  • لزوم برندینگ شهری با احیای گرافیک محیطی
  • «حشاشین» روایتگر حسن صباح تروریست یا کلیددار بهشت؟