Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، اصغرمکارم رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در جلسه شورای مدیران دانشگاه ضمن تبریک فرارسیدن عید سعید فطر با اعلام اینکه حدود یک ماه است که درگیر پیک چهارم بیماری کووید ۱۹ شده ایم، گفت: اگر چه نسبت به پیک‌های پارسال، بزرگترین پیک‌های منطقه در دوران کرونا بود؛ اما از ۸ هزار مورد مثبت با تست پی سی آر در حوزه دانشگاه، بیش از ۲۵ درصد موارد (که تقریبا ۲ هزار و ۳۰۰ مورد مثبت است)، مربوط به پیک جدید بیماری بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: با توجه به ورودی بالای بیماری در پیک جدید، حدود ۲۰ درصد موارد مرگ را در این پیک داشتیم که حدود ۲۴ مورد مرگ در پیک چهارم است و این در حالی است که در پیک خرداد و تیر پارسال ۱۸۹ مورد مرگ را داشته ایم.

مکارم تصریح کرد: کاهش آمار مرگ در پیک جدید بیماری نشان می‌دهد که همه سیستم ما پای کار بود هر چند که یک مورد بیماری و یا مرگ هم برای ما زیاد است.

او با اشاره به نقش استان‌های همجوار با منطقه که بیشتر تردد‌ها از اینجا و یا به این مناطق انجام می‌شود، گفت: لازم است، معاونت‌های بهداشتی دانشگاه‌های این مناطق، جلساتی مشترک در زمینه کنترل هر چه بیشتر بیماری، به منظور حفظ سلامت مردم برگزار کنند و همکاران حساسیت لازم را به ویژه در نظارت جدید بر تردد‌ها به ویژه در تعطیلات پایان هفته داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اشاره به اهمیت همکاری مردم به ویژه با توجه به وضعیت آب و هوای منطقه که استفاده از وسایل سرمایشی افزایش یافته است، افزود: بدون توجه به حواشی سیاسی و اجتماعی، مهمترین وظیفه ما حفظ جان مردم است.

مکارم تصریح کرد: نجات جان حتی یک بیمار، رسالت اصلی دانشگاه است و تحت هیچ شرایطی مسائل سیاسی را وارد حوزه سلامت نکرده ایم.

او با اشاره به قدردانی روز گذشته وزیر بهداشت در اجلاس روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور از اقدامات انجام شده در حوزه جنوب کرمان برای کنترل و پیشگیری بیماری بیان کرد: امکاناتی که طی شیوع بیماری در جنوب کرمان مستقر شده بی نظیر است، هم اکنون تمام بیمارستان‌های منطقه به اکسیژن ساز آماده به کار مجهز هستند و دو تانک ۲۰ تنی اکسیژن در بیمارستان‌های امام خمینی جیرفت و ۱۲ فروردین کهنوج آماده بهره برداری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: از نظر جذب تجهیزات برای منطقه نه تنها در بین دانشگاه‌های کشور عقب نیستیم؛ بلکه از بسیاری جلوتر هستیم و همکاران ما وظیفه خود را انجام دادند.

مکارم افزود: برای ما یک مورد مرگ و یک مورد بیماری هم مهم است پس تلاش می‌کنیم در کنار همکاری ضروری مردم، خدمات سلامت محور را به بهترین شکل ارائه دهیم.

راه اندازی بخش بستری موقت در بیمارستان‌های جیرفت و کهنوج

او تصریح کرد: یکی از اقدامات بی نظیر دانشگاه در موج جدید بیماری کرونا راه اندازی بخش بستری موقت در بیمارستان‌های ۱۲ فروردین کهنوج و بیمارستان امام جیرفت است که اقدامی بی سابقه به شمار می‌رود.

مکارم بیان کرد: در برخی روزها، ۶۰ مورد بستری موقت داشتیم که خوشبختانه نیاز به خدمات خیلی ویژه نداشتند و در دو شیف می‌توانستند مراجعه و دارو‌ها مورد نیاز را دریافت کنند.

او گفت: مصرف دارویی ما به یکباره طی دو ماه، به ۳ میلیارد تومان رسید و سه برابر شد که تامین آن کار مهمی بود.

مکارم افزود: با پیش بینی‌های صورت گرفته دچار مشکل نشدیم و از قبل ذخیره دارویی داشتیم؛ در غیر این صورت با این پیک شدید، دچار مشکل می‌شدیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با بیان اینکه تاکنون ۷۰ درصد سالمندان بالای ۸۵ سال و ۹۷ درصد پرسنل دانشگاه واکسینه شده اند، تصریح کرد: در بحث واکسیناسیون در مناطقی از کشور تخلفاتی رخ داد؛ اما در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با نظارت‌های دقیق و جدی هیچ موردی از تخلف را نداشتیم و خارج از آیین نامه وارد نشدیم و به فشار‌های وارده به سیستم در این زمینه توجه نکردیم.

مکارم بیان کرد: واکسیناسیون طبق برنامه وزارت بهداشت و بر اساس اولویت‌ها انجام شد تا اصل موضوع زیر سوال نرود.

او با تأکید بر اینکه کوتاهی در این مسیر قابل اغماض نیست و اگر کسی بخواهد در حوزه سلامت فاکتور‌هایی را دخیل کند که به مردم آسیب برساند، برخورد جدی خواهد شد، ابراز امیدواری کرد: توفیق و توان خدمت برای سلامت مردم را داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با بیان اینکه پیش بینی می‌شود با تولیدات داخلی واکسن بتوانیم در مدت کوتاهی واکسیناسیون عمومی انجام دهیم، افزود: مردم توجه داشته باشند واکسیناسیون راه صد در صدی پیشگیری از ابتلای به بیماری نیست.

مکارم تصریح کرد: واکسن به کاهش شدت بیماری و مرگ ناشی از بیماری کمک می‌کند؛ اما هیچ وقت باعث قطع صد در صدی زنجیره بیماری نخواهد شد.

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی شیوع کرونا واکسن کرونا اخبار سلامت رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت دانشگاه علوم پزشکی جیرفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۸۹۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی مرکز معاینه فنی ناوگان سنگین در کهنوج

جواد نژادی گفت: مرکز معاینه فنی در شهرستان کهنوج با مساحت ۵ هزار متر مربع در حال احداث می باشد.

وی از مرکز معاینه فنی جیرفت به عنوان تنها مرکز معاینه فنی ماشین آلات سنگین در جنوب کرمان نام برد و افزود: با هدف دسترسی راحت تر مالکان و رانندگان دستگاه های سنگین حمل و نقل بار و مسافر در شهرستان های جنوب استان کرمان، ارتقای ایمنی در تردد جاده ای، حفظ محیط زیست، مرکز معاینه فنی شهرستان کهنوج با پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصد در حال احداث است.

مرکز معاینه فنی ناوگان سنگین در کهنوج از ظرفیت پذیرش ماهانه بیش از ۲ هزار دستگاه سنگین از سوی این مرکز سخن گفت و تصریح کرد: در این مراکز، علاوه بر بازدیدهای ظاهری، شامل کیفیت آج لاستیک‌ها، شیشه‌ها و آینه‌ها و چراغ‌ها، موارد ایمنی داخل خودرو، آزمون‌های مکانیزه شامل تست ترمز، لغزش جانبی چرخ‌ها، تست آلاینده‌ها، و تست نور نیز انجام می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • تالاب جازموریان جان دوباره گرفت
  • راه اندازی مرکز معاینه فنی ناوگان سنگین در کهنوج
  • اختلال در ریشه کنی مالاریا در ایران
  • ریشه کنی مالاریا در ایران دچار اختلال شد
  • اعلام جزئیات جدید درباره واردات خودرو جانبازان؛ اول جانبازان بالای ۷۰ درصد، بعد جانبازان ۵۰ درصد
  • ۹۸ درصد جمعیت روستاهای بوشهر از راه آسفالته بهره مند شدند
  • افتتاح بزرگترین بیمارستان روانپزشکی جنوب‌شرق کشور در کرمان
  • شناسایی بیش از ۲۲هزار بیمار دیابتی در نیشابور
  • ۹۸ درصد روستاهای بوشهر راه آسفالت دارند
  • احتمال بالای شیوع آفت زنگ زرد در مزارع گندم و جو