Web Analytics Made Easy - Statcounter

 فریبا رضائی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان اعتبار در جلسه ستاد ملی هماهنگی و مدیریت تالاب های کشور برای  اجرای برنامه میان مدت پنج ساله در راستای ساماندهی، رفع مشکلات و اجرای پروژه های عمرانی در تالاب بین المللی زریبار اختصاص یافته است. 

وی اضافه کرد :  بر مبنای شرح وظایف تعریف شده ادارات، باید این اعتبار توسط دستگاه های مرتبط با حوزه تالاب زریبار جذب و برای اجرای پروژه های عمرانی این تالاب مورد استفاده قرارگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کردستان افزود: تهیه برنامه جامع پایش کمی و کیفی آب تالاب و اجرای آن،  برنامه مطالعات جامع اکولوژیک و لیمنولوژیک تالاب زریوار با هدف ارائه راهکارهای اجرایی احیای تالاب و  تکمیل و اتمام سیستم فاضلاب شهری و روستاهای حاشیه تالاب، از جمله پروژه های مد نظر در این مدت خواهد بود.

پناهگاه حیات وحش زریبار و تالاب بین المللی آن که بیست و پنجمین عضو تالاب کنوانسیون رامسر محسوب می‌شود دارای حجم تقریبی آب بیش از ۳۰ میلیون مترمکعب است و سرریز آب دریاچه از قسمت جنوبی با نام رودخانه مریوان خارج می‌شود.

طول دریاچه زریبار حدود پنج کیلومتر و عرض آن حدود ۱.۶ کیلومتر، وسعت تالاب به دلیل تغییرات حجم آبی در فصول مختلف متغیر و حداقل و حداکثر عمق آن به ترتیب ۲ و ۶ متر است، زریبار در یک دره طولی وسیع قرار دارد و از ۲ طرف غرب و شرق با کوه‌های پوشیده از جنگل احاطه شده و پوشش غالب اراضی منطقه را جنگل و بیشه زارهای نیمه انبوه تشکیل می‌دهد که گونه غالب جنگلی آن بلوط ایرانی است.

تاکنون ۳۱۲ نوع پرنده، ۱۶ گونه پستاندار، ۶ گونه خزنده، ۱۱ نوع ماهی یک گونه مارماهی، پنج گونه فیتوپلانکتون و ۱۷ گونه زئوپلانکتون در تالاب بین المللی زریبار شناسایی شده است، گیاهان شناوری چون سراتوفیلیوم، سریوفیلیوم و گونه‌هایی از گیاهان خاردار و گونه‌های نی، هزارنی، بارهنگ آبی، نیلوفر آبی، علف هفت بند، پیچک‌ها، لویی، بزواش، جگن و نعناع پوشش گیاهی این تالاب را تشکیل می‌دهد.

سیاه ماهی خالدار، سیاه ماهی معمولی، عروس ماهی و ماهی گامبوزیا از جمله گونه‌های بومی و ماهی آمور سفید، کپور آیینه‌ای، کپور معمولی، کپور سرگنده (بیگ هد) و فیتوفاک از جمله گونه‌های غیربومی این دریاچه است.

شهرستان مرزی مریوان در فاصله ۱۳۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

برچسب‌ها دریاچه زریوار مریوان اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دریاچه زریوار مریوان اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان دریاچه زریوار مریوان اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۸۹۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب اعتبار ۱۰ هزار میلیارد تومانی فوق‌العاده کارکنان سلامت

امتداد - اعتبار مورد نیاز برای پرداخت فوق‌العاده خاص کارکنان نظام سلامت با رقم ۱۰ هزار میلیارد تومان در بودجه امسال به تصویب رسید.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ،  داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه در صفحه مجازی خود در مورد ویژگی‌های ممتاز قانون بودجه ۱۴۰۳ نوشت: «اعتبار مورد نیاز برای پرداخت فوق‌العاده خاص کارکنان خدوم نظام سلامت با رقم ده هزار میلیارد تومان در بودجه امسال به تصویب رسید. نگهداشت کادر درمان و ارتقاء نظام سلامت یکی از مقوم‌های کلیدی سرمایه اجتماعی و از جمله اولویت‌های اصلی دولت است.»

در این زمینه بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت نیز گفت: مصوبه فوق‌العاده خاص کارکنان نظام سلامت از امسال اعمال می‌شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اعمال مصوبه فوق‌العاده خاص کارکنان نظام سلامت از امسال خبر داد و گفت: این مصوبه در بودجه امسال دیده شده است.

وی گفت: با توجه به نیاز‌هایی که در جامعه ما وجود دارد بحث پرداخت فوق العاده خاص را از دو سال پیش به صورت مستمر آغاز و سال گذشته در صحن مجلس از نمایندگان مجلس درخواست و آن را پیگیری کردیم که با تلاش رئیس سازمان برنامه و بودجه، این مصوبه به تصویب رسید.

منبع: فارس

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • ۱۹۱ کیلومتر از راه‌های اصلی خراسان شمالی بهسازی شد
  • دریاچه زریبار مریوان سرریز شد (فیلم)
  • اجرای طرح بهسازی معابر ۱۰ روستای دامغان
  • دریاچه زریبار (زریوار) مریوان در استان کردستان بعد از سال‌ها سرریز کرد + فیلم
  • وضعیت دریاچه زریبار پس از بارش‌های اخیر (فیلم)
  • (ویدئو) دریاچه زریبار مریوان سرریز کرد
  • فیلم | دریاچه زریبار مریوان هم سرریز شد
  • فیلم/ دریاچه زریبار مریوان سرریز شد
  • دریاچه زریبار مریوان هم سرریز شد | ویدئو
  • تصویب اعتبار ۱۰ هزار میلیارد تومانی فوق‌العاده کارکنان سلامت