Web Analytics Made Easy - Statcounter

وکیلی از برگزاری امتحانات حوزه‌های علمیه خواهران استان مرکزی به صورت مجازی خبر داد.

«ملیحه وکیلی» ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان و تبریک به مناسبت فرا رسیدن ماه شوال در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: شیوع ویروس کرونا مشکلات فراوانی را برای همگان به ویژه در بخش آموزش به وجود آورده و حوزه های علمیه به دلیل تعطیلی با مشکلات متعددی روبرو شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون آموزش حوزه های علمیه خواهران استان مرکزی افزود: به همین دلیل مدیریت حوزه های علمیه خواهران استان مرکزی نیز تدابیر را اندیشید و به منظور اهمیت تحصیل طلاب علوم دینی و آموزش به موقع این عزیزان برنامه ها را به صورت مجازی و با بهره گیری از این فضا دنبال کرد.

 

وی استفاده از فضای مجازی را راه مناسبی برای ادامه تحصیل و برگزاری کلاس های دانست و بیان کرد: خوشبختانه در این راستا موفق عمل کردیم و توانسیتم سال تحصیلی را با موفقیت به پایان برسانیم.

 

وکیلی با اشاره به نزدیک شدن به امتحانات پایان ترم بیان کرد: تمامی امتحانات طلاب مقاطع مختلف تحصیلی این مراکز علمی استان در ترم دوم به دلیل شیوع ویروس کرونا، بدون حضور در حوزه‌ها و به‌صورت مجازی است.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه امتحانات حوزه‌های علمیه خواهران از ۲۰ خرداد ماه آغاز می‌شود، ادامه داد: این امتحانات حدود یک ماه به طول می‌انجامد و برنامه ریزی های لازم برای برگزاری امتحانات به صورت مجازی انجام شده است.

 

معاون آموزش حوزه های علمیه خواهران استان مرکزی اضافه کرد: سلامت طلاب علوم دینی همچون دیگر افراد و دانشجویان از اهمیت بسیاری برخوردار است و به همین دلیل برای حفظ سلامت این عزیزان و آرامش آنها امتحانات به صورت مجازی و بدون حضور خواهران طلبه در حوزه‌ها برگزار شود.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه بیش از یک هزار و ۸۰۰ هزار طلبه خواهر در سطوح ۲، سه و چهار در ۱۸ حوزه علمیه این استان تحصیل می‌کنند، گفت: ورود این میزان طلبه در حوزه‌ها بدون شک سلامتی آنها را به خطر می‌اندازد به همین دلیل بهترین راه، برگزاری آزمون به صورت مجازی است و تمهدیدات لازم در این راستا نیز اندیشیده شده است.   

 

وکیلی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه کلاس‌های ترم نخست حوزه‌های علمیه خواهران استان مرکزی نیز به صورت مجازی برگزار شد، افزود: طلاب در این مدت تنها در مواقع ضرور و برای رفع اشکال با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، به حوزه‌ها مراجعه می‌کردند و در کلاس ها و برنامه های حضوری پروتکل های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی به خوبی رعایت می شد.

 

معاون آموزش حوزه های علمیه خواهران استان مرکزی همچنین به پذیرش ۳۰۰ طلبه جدید در سال تحصیلی جاری در حوزه‌های علمیه خواهران استان مرکزی اشاره کرد و ادامه داد: با این تعداد در حال حاضر بیش از یک هزار و ۸۰۰ هزار طلبه خواهر در حوزه‌های علمیه استان مرکزی تحصیل می‌کنند.

پایان پیام/177

منبع: شبستان

کلیدواژه: وکیلی حوزه های علمیه خواهران استان مرکزی حوزه های علمیه خواهران استان مرکزی صورت مجازی حوزه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۹۰۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه‌ها بر ترویج حدیث اهل بیت(ع) سرمایه‌گذاری بیشتری کنند

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری خطاب به رسانه‌ها گفت: رسانه‌ها بر ترویج احادیث اهل بیت (ع) سرمایه‌گذاری بیشتری کنند، زیرا رسانه می‌تواند به عنوان زبان گویای انتقال پیام آن بزرگان نقش‌آفرین باشد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در مدرسه علمیه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) گفت: در بین امامان ما امام صادق (ع) به عنوان شیخ الائمه شناخته می‌شود، زیرا مطابق آنچه مشهور است، ایشان در سن 65 سالگی توسط ایادی منصور دوانیقی با زهر به شهادت رسیدند و تقریباً یکی از طولانی‌ترین زمان‌ها فرصت طلایی امامت حضرت به مدت حدود 30 سال بود.

استاد حوزه علمیه از اوضاع اجتماعی و سیاسی دوران امامت امام صادق (ع) یاد کرد و گفت: نابسامانی‌های سیاسی و انتقال قدرت از امویان به عباسیان، مسئله تعدد مذاهب فقهی، انحرافات فکری و گسترش فساد و اباحی‌گری از عواملی بود که در آن زمان وجود داشت.

او از دو اقدام مهم امام در آن شرایط یاد کرد و گفت: آن حضرت از یک سو سرمایه‌گذاری برای تربیت نخبگان انجام دادند تا این‌ها بتوانند جامعه را با فرهنگ نورانی اهل بیت (ع) آشنا کنند و از سوی دیگر به تربیت در سطح عمومی جامعه پرداختند که این نکته باید برای جامعه امروز ما نیز جنبه الگویی داشته باشد. خود امام(ع) و شاگردان حضرت در رابطه با تربیت انسان‌های شایسته در سطح عموم اقدام کردند.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری به فضای سنگین در دوران پیش از امامت امام صادق (ع) اشاره کرد و ادامه داد: قبل از این دوران، دشمنان فضای سنگینی در جامعه ایجاد کرده بودند به گونه‌ای که ائمه ما نمی‌توانستند در آن فضا به نشر احکام دین بپردازند. ولی این فرصت طلایی هم برای امام باقر (ع) به وجود آمد و هم برای امام صادق (ع)، لذا اکثر روایات ما تحت عنوان «قال الباقر» و «قال الصادق» است.

 

ضرورت تلاش جمعی دستگاه‌ها برای ادای حق مساجد

 

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه خطاب به رسانه‌ها گفت: رسانه‌ها روی ترویج این احادیث سرمایه‌گذاری بیشتری کنند. رسانه می‌تواند به عنوان زبان گویای انتقال پیام اهل بیت (ع) نقش‌آفرین باشد.

استاد حوزه علمیه در ادامه سخنان خود به تبیین حدیثی از وجود نورانی امام صادق (ع) پرداخت و گفت: حضرت می‌فرماید «مَعاشِرِ الشّیعَةِ! کُونُوا لَنا زَیْنا، وَ لا تَکُونُوا عَلَینا شَیْنا. قُولُوا لِلنّاسِ حُسْنا، وَ احْفَظُوا ألْسِنَتَکُمْ وَ کُفُّوها عَنِ الْفُضُولِ وَ قَبیحِ الْقَوْلِ.» یعنی ای جمعیت ارزشمند شیعه! حرمت ما اهل بیت را پاس بدارید و مایه زینت و آبروی ما باشید و طوری رفتار نکنید که باعث شرمندگی ما به عنوان پیشوایان شما بشود. با ادبیات خوب با مردم حرف بزنید و از ادبیات فاخر استفاده کنید. هم حرف خوب بزنید و هم خوب حرف بزنید، زبان خود را از حرف‌های بیهوده کنترل کنید.

او خاطرنشان کرد: کلمات اهل بیت(ع) منحصر به یک زمان نیست و ما نیز امروز مخاطب این کلام هستیم. همه کسانی که تریبونی در اختیار دارند باید زبان خود را حفظ کنند. اول فکر کنند بعد سخن بگویند. انسان عاقل اول می‌اندیشد بعد سخن می‌گوید اما نادان اول سخن می‌گوید و بعد می‌اندیشد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به تبیین ایده رهبر معظم انقلاب در کتاب «انسان 250 ساله» پرداخت و اظهار داشت: استراتژی اهل بیت علیهم السلام در طول زمان بر یک اساس و هدف شکل گرفته است و آن هدف ثابت، هدایت جامعه بشری است. من توصیه می‌کنم که این کتاب را مطالعه کنید.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری در پایان سخنان خود به تبیین برخی مصادیق رفتارهای امام صادق (ع) در مواجهه با مسائل مختلف در ابعاد سیاسی، اعتقادی و اخلاقی پرداخت و ضمن تأکید بر اهمیت شیوه پاسخ‌دهی به شبهات، تصریح کرد: پاسخ به شبهه گاهی نیاز به مبانی فلسفی ندارد و شیوه پاسخ به شبهه از اهمیت بالاتری برخوردار است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • احداث ۱۲۸ کلاس درس در شهرستان تنگستان آغاز شده است
  • حکمرانی فضای مجازی نباید به دست دشمنان بیفتد
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری کمیته امداد و حوزه علمیه خواهران قزوین
  • مدیر حوزه‌های علمیه کشور: مسجد کانون تمدن اسلامی است
  • رسانه‌ها بر ترویج حدیث اهل بیت(ع) سرمایه‌گذاری بیشتری کنند
  • تبعیض در اخذ تسهیلات بانکی بین مردم و کارمندان بانک‌/ تسهیلات پرداختی به کارمندان بانک‌ها از خرداد به‌روزرسانی نشده است
  • مقطع سطح ۴ در حوزه علمیه خواهران اردبیل اجرا می‌شود
  • جزئیات برنامه امتحانات نهایی خرداد ۱۴۰۳
  • رئیس دبیرخانه همکاری‌های مشترک حوزه و دانشگاه آزاد معرفی شد
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برنامه‌های ۳ خرداد استان مرکزی