Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-26@21:26:19 GMT

نقره را چگونه تمیز کنیم؟

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۹۰۵۶۱

نقره را چگونه تمیز کنیم؟

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  ایرنا، نقره یکی از فلزهای جذاب و مورد علاقه است که در ظرف‌های و زیورآلات استفاده بسیاری دارد. اما همین نقره زیبا و درخشان زمانی می تواند کدر شود و دیگر زیبایی و جذابیت اولیه را نداشته باشد و حتی برای استفاده از آن رغبتی نداشته باشید. اما برای داشتن نقره‌ای جذاب و براق راهکارهایی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 آب‌لیمو و نمک

اگر بیش از ۶ ساعت نقره خود را در مخلوط حاوی یک قاشق غذاخوری آب‌لیمو، نصف فنجان آب و نصف فنجان شیرِخشک قرار بدهید، نقره‌ای براق همانند روز اول خواهید داشت.

سرکه

به‌مدت دو تا سه ساعت ظروف نقره و جواهرات خود را در ترکیب حاوی نصف فنجان سرکه‌ی سفید و دو قاشق غذاخوری جوش‌شیرین قرار بدهید تا براقی و درخشندگی آن بازگردد. سپس آن را با آب سرد بشویید و بلافاصله خشک کنید.

 ورق آلومینیومی

معمول‌ترین روش برای تمیز کردن نقره، استفاده از ورق آلومینیومی است. یک لیتر آب، یک قاشق غذاخوری جوش‌شیرین و قسمتی از ورق آلومینیومی را بگذارید تا بجوشد. ظروف نقره‌ را به‌مدت ده ثانیه درون ظرف حاوی مواد فوق قرار بدهید سپس آن را خارج کنید.

 پودر لباس‌شویی

درون یک کاسه ورقه‌ی آلومینیوم بگذارید و با آب داغ پر کنید. یک قاشق غذاخوری پودر ماشین لباس‌شویی به کاسه اضافه کنید و به‌مدت یک دقیقه نقره را درون کاسه بخیسانید. سپس آن را با آب بشویید و خشک کنید.

نرم‌کننده‌ی مو

اگر می‌خواهید نقره‌هایتان تیره نشوند، می‌توانید روی نقره‌ی تمیز نرم‌کننده بمالید.

 ضدعفونی‌کننده‌ی دست

چند قطره از ضدعفونی‌کننده را روی دستمال نرم بریزید و بلافاصله روی نواحی کدر بمالید.

نوشیدنی‌های گازدار

نقره را به‌مدت یک ساعت در ظرفی که نوشیدنی گازدار وجود دارد، قرار دهید. سپس نقره را بشویید و کاملا خشک کنید.

 خمیردندان

خمیردندان را روی پارچه بمالید و بااستفاده از آن نقره را براق کنید.

 شیشه ‌پاک‌کن

شیشه پاک‌کن را روی پارچه یا مسواک اسپری کنید و به‌آرامی نقره‌های خود را تمیز کنید.

پربیننده ترین زمان واکسیناسیون معلمان مشخص شد توضیحات درباره احتمال رویت هلال ماه شوال ماجرای حذف ۳ امتیاز از احکام فرهنگیان خبر خوب برای بازنشستگان تامین اجتماعی واکسن تولید مشترک ایران و کوبا با ایمنی بالا به بازار می آید

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: نقره قاشق غذاخوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۹۰۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب ۲ مدال طلا و ۲ مدال نقره از سوی ووشوکاران کشورمان

در ادامه رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی ووشو ۲۰۲۴ که با حضور بیش از ۳۰۰ ورزشکار از ۳۸ کشور جهان به میزبانی شهر «جیانگ‌یئن» در کشور چین جریان دارد نمایندگان کشورمان همچنان به کسب مدال ادامه می‌دهند.

صبح امروز پنجشنبه و در روز دوم، فرم «نان‌چوان»، شاهین بنی‌طالبی با نمره ۹.۶۹۳ به عنوان قهرمانی دست یافت و مصطفی حسن‌زاده با امتیاز ۹.۶۸۳ در رده دوم جای گرفت. با این نتیجه مدال طلا و نقره این فرم به کشورمان رسید. همچنین ورزشکاری از نپال با امتیاز ۹.۶۶۳ در این فرم سوم شد.

در مبارزات وزن ۶۰- کیلوگرم بانوان، سهیلا منصوریان ملی‌پوش کشورمان در جدال با حریفی از ترکیه به پیروزی رسید و به مدال نقره دست یافت. مسابقات این وزن به صورت دوره‌ای برگزار شد و منصوریان به دلیل قبول یک شکست در مبارزه با نماینده چین، به مدال نقره دست یافت و صاحب عنوان نایب قهرمانی شد.

با احتساب مدال‌های روز نخست تیم ملی ووشو ایران تا کنون موفق به کسب ۸ مدال طلا، سه نقره و سه برنز شده است.                                                                      

همچنین در بخش تالوی بانوان و در فرم چیانگ‌شو، زهرا کیانی با نمره ۹.۶۸ به مقام قهرمانی رسید و صاحب مدال طلا شد.نماینده سنگاپور با نمره ‌۹.۵۳ دوم و ورزشکاری از اندونزی با امتیاز ۹.۴۴ سوم شدند.

زهرا کیانی پیش از این به مدال طلای فرم چانگ‌چوان دست یافته بود.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی کشتی و رزمی

دیگر خبرها

  • فناوری ناسا برای غبارزدایی از ماه به قمر زمین می‌رود
  • نماینده تالو زنان ایران به مدال نقره رسید
  • کسب ۲ مدال طلا و ۲ مدال نقره از سوی ووشوکاران کشورمان
  • عروس امام خمینی درگذشت | جزئیاتی از زندگی همسر سیدمصطفی خمینی؛ معصومه حائری که بود؟
  • مدال نقره برای سهیلا منصوریان
  • شمس آذر نقره داغ شد
  • طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی + مواد لازم و نکات کلیدی آموزشی
  • ابراز اطمینان مکرون از پاک‌سازی رود سِن تا المپیک
  • معرفی ساده‌ترین راه‌های از بین بردن لکه چای قدیمی روی لباس
  • پاچه‌ ورمالیده کیست؟؛ چگونه از حواشی یک شغل یک ناسزا خلق شد؟